Boekhouder 'aannemen' ja of nee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30683
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Boekhouder 'aannemen' ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 15:40

Wij hebben thuis altijd een boekhouder gehad. Kostte best veel geld. Mijn pa heeft vorig jaar een cursus gevolgd en doet nu alles zelf. Bespaart hem ruim 5000 euro op jaarbasis. Als hij vragen heeft kan hij altijd bij de programmamakers terecht. Het heet acumulus.

https://www.siel.nl/acumulus.php

rien10
Berichten: 14803
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Boekhouder 'aannemen' ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 15:41

Maar, doet je vader dan ook de aangiftes?

capopjekop

Berichten: 30683
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Boekhouder 'aannemen' ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 15:43

Hij doet nu alles zelf via dat programma ja.

Ik ben nu ook voor mezelf begonnen, ik doe het ook zelf. Mocht het toch lastig worden dan neem ik dat pakket ook. Maar tot nu toe gaat het met wat leeswerk prima. En ik kan ook altijd met vragen bij mijn pa aankloppen.

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Boekhouder 'aannemen' ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 15:53

Ik zou dat echt niet kunnen hoor, zelf doen. Al die regels en handige 'foefjes', middelen over jaren, hoe zit het als je een fiscaal partner hebt, ect. Nee, daar ga ik mijn vingers niet aan branden.

Het kan trouwens altijd zo zijn dat je in een x jaar een paar duizend euro moet betalen, maar dat dit na een jaar of twee weer wordt teruggedraaid, dit heeft dan met middelen of zoiets te maken.

Zilfstar

Berichten: 7548
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Boekhouder 'aannemen' ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:51

Vraag goed na wat de boekhouder kost en wat ze biedt. En of haar tarief ex of incl btw is. Wij werkten op uurbasis altijd maar hebben nu alles in 1 pakketten. Dan weet je gewoon wat je kwijt bent op jaarbasis. En als de startende ondernemer echt heel weinig klanten heeft geven wij bijv ook nog korting erop.

Btw lijkt soms makkelijk, maar er kunnen addertjes onder t gras zitten. Bijv waarvan je wel of niet de btw in de voordruk mee mag nemen, kortingsacties bij groothandels etc.

Succes met de salon!