Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tuc schreef:Euthanasie bij demente mensen mag niet, omdat ze 'wilsonbekwaam' zijn, tenzij ze in een vroeg stadium zitten en wilsbekwaam zijn
Shadow0 schreef:Tuc schreef:Euthanasie bij demente mensen mag niet, omdat ze 'wilsonbekwaam' zijn, tenzij ze in een vroeg stadium zitten en wilsbekwaam zijn
Voormalig minister Borst (komt ook in die documentaire aan het woord) heeft dat anders gesteld: een vooraf opgestelde verklaring kan ook voldoende zijn. Helaas geven de artsen er zelf die uitleg aan dat het niet mag. En omdat een van de zorgvuldigheidseisen de toetsing door artsen is...
Edit: wat Ibbel dus ook zegt.
[/quote] Ibbel schreef:Een arts of een verzorgingstehuis mag weigeren euthanasie toe te passen. Dat is hun goed recht. Net zoals jijzelf vrije keuze hebt in welke arts je kiest, en tot op zekere hoogte ook welk verzorgingshuis (kan langer wachten betekenen, of verder reizen voor je familie - maar de keuze is in principe wel vrij).
als ik dit even mag meldenDani schreef:zacharyhill schreef:Als eerste wil ik even dit zeggen, de benaming dementerenden vind ik niet zo fijn om te lezen dementerende ouderen wel
Ook op jongere leeftijd kan je dement worden, hoor.