Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Yom schreef:Sammy_xxs schreef:Ja maar als hun hun lunch in een aparte ruimte gaan eten heeft niemandver last van.
vind het wel apart dat er regels zijn aan je lunchpakket.
tuurlijk heb je wel pauze en is de keuze aan jou wanneer je je lunch op eet, met de kinderen aan tafel of in je pauze
little_king schreef:xSlvna schreef:O my ... Het moet niet erger worden.![]()
Zolang je geen enorm vette troep gaat eten is het toch prima, als de kinderen klagen vertel je ze dat ze als ze groeien nog erg gezond moeten eten want anders worden ze niet groot en sterk. Zodra ze wat ouder zijn snappen ze zelf wel wat 'gezond' is en wat niet.
Dus dan leg je al een eis op
Daarom denk ik ook dat de werkgever er mee gekomen is. Er zullen wel de gekste dingen gegeten worden.
En dat jij pasta hebt en een ander kaas is wel uit te leggen.
Maar dat een ander een luxe maaltijdsalade heeft, een ander een bakje macaroni in de magnetron zet omdat dat beter uitkomt met het sporten vanavond, ga dat maar eens uitleggen.
binnen de grenzen van gezond natuurlijk en ik zie het ook niet voor mij dat een leidster gaat zeggen; 'haha, jij moet lekker smeerworst eten en ik heb lekker een krentenbol
' pmarena schreef:Wat een gedoe zo...als je als leidsters samen met de kinderen aan tafel eet, en het echt niet uit kan om de leidsters "gratis" mee te laten eten laat ze dan allemaal een euro betalen ofzo zodat je het lekker gezamenlijk kan houden en iedereen aan tafel gewoon dezelfde keuzes heeft, geen moeilijk gepruts....
Boras schreef:Ik zou er begrip voor hebben en er geen probleem van kunnen maken.
De lunch blijft dus ongeveer gelijk van opzet, enige verschil is dat je die niet meer gratis krijgt.
Als de betaalde lunch goed genoeg was voor mij, dan is die dat nog steeds als ik het zelf mee moet nemen.
Geen pauze hebben om te eten is een andere kwestie. Krijg je minder pauze op een dag dan anderen in een andere sector of krijg je de pauze op een ander minder druk moment? De sector kinderopvang heeft een cao waarin dit soort zaken geregeld zijn.
Ik zou over die lunch geen klacht indienen. Niet omdat ik vind dat er geen reden voor is en omdat het zeer slecht gaat in de kinderopvang. De gevolgen daarvan ondervindt ons gezin helaas ook. Banen zijn zeer waardevol.
Boras schreef:Kom op brainless, dat is te makkelijk en totaal niet wat ik schreef.
Wel erg creatief.
. Jij bent dan toch ook zelf de gene die dat eventueel moet uitleggen??
.

Boras schreef:Tja mijn man, ook werkzaam in die sector, neemt tegenwoordig zelf theezakjes e.d. mee.
Het gaat erg slecht in de sector.
Vjestagirl schreef:Boras schreef:Kom op brainless, dat is te makkelijk en totaal niet wat ik schreef.
Wel erg creatief.
Nou ja, eigenlijk was dat wel wat je schreef. Je schreef dat het ok was dat je nu zelf moet betalen, voor iets wat je eerder gratis kreeg, maar dat er dan wel voorgeschreven mag worden wat je wel en niet mag meenemen...
Shadow0 schreef:Boras schreef:Tja mijn man, ook werkzaam in die sector, neemt tegenwoordig zelf theezakjes e.d. mee.
Het gaat erg slecht in de sector.
Met theezakjes krijg je echt een bedrijf niet gered.
(En eh, hoeveel theezakjes / lunches zou je kunnen bekostigen uit het aandelenpakket van 1 van de directeuren? Slag om Nederland had nog wel een interessante uitzending over handel in kinderopvang: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1350461 )
Boras schreef:Ik schreef ik zou "er" begrip voor hebben. Jij geeft daar een invulling aan die niet de mijne is.
Ik zou er begrip voor hebben dat men graag ziet dat kinderen en leiding hetzelfde soort voedsel tot zich kunnen nemen.
Ik kan achter dat principe staan. Plus ik begrijp dat het management in deze zeer zware tijden binnen de kinderopvang geen problemen met ouders wil creeeren. Iedere cliënt is er tegenwoordig een.
Boras schreef:Dan over het niet langer betalen van de lunch van de leiding, want dat staat er voor mij toch echt los van.
spicegirl schreef:wie betaald, bepaald![]()
imo mag je zelf weten, wat je eet, als het uit je eigen zak moet komen.wat al triest genoeg is.
cam schreef:spicegirl schreef:wie betaald, bepaald![]()
imo mag je zelf weten, wat je eet, als het uit je eigen zak moet komen.wat al triest genoeg is.
Bij de meeste bedrijven betaal je toch je eigen lunch ?
Vind het op zich geen vreemd verzoek.
Toen jullie mee aten met de kinderen at je toch ook het zelfde als de kinderen.
Waarom is het dan nu een probleem ?