Stage: naar Amerika (Texas), wie heeft connecties?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 23:41

lifaya schreef:
ik zou het dan wel samen met hem doen. ik had mijn reis naar Amerika van 3 maanden gewoon alleen helemaal gedaan. alle papieren geregeld, reisverzekering etc. je kan gewoon naar de Amerikaanse ambassade bellen voor eventuele vragen geloof ik. Zijn het Nederlanders waar je heen gaat?

Ik weet nog niet waar ik naar toe ga, maar ik ga uit van gewoon Amerikanen.
Ja uiteraard blijf ik wel in 'beeld' als hij het regelt. Moet wel een beetje weten hoe en wat en dergelijke. Lijkt me ook wel handig voor de toekomst ook.

Hoe heb je papieren geregeld? hoe begin je daar aan?

Rennie89

Re: Stage: naar Amerika (Texas), wie heeft connecties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:46

gezien ik het via de "illegale" manier had gedaan was het wel wat makkelijker. had mijn verzekeringsmaatschappij gebeld, over wat wel en niet gedekt werd en hoe het zou zitten als ik bijvoorbeeld een ongeluk zo krijgen en naar ziekenhuis moest of als mijn camera stuk gaat en noem maar op. heb toen dus een ESTA (toeristenvisum) aangevraagd en had ook nog medicijnen verklaring van de huisarts geregeld gezien ik medicinet (soort ritalin) mee moest nemen, wat als drugs word gezien :') . het enige verschil voor jou is dat je een ander visum nodig hebt. zorg er voor dat je wel genoeg geld (ik had 1700 euro) op je rekening hebt staan en dat je een creditcard hebt. die heb ik ook speciaal aangevraagd voor Amerika. Jij zal dus voor een studenten visum moeten gaan, het is een stuk moeilijker maar je kan dan met een gerust hart naar Amerika.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:52

Als je alle documentatie goed hebt en je stage is betrouwbaar, dan is het echt niet zo moeilijk om een visum te krijgen. Een vriendin van mij wist pas 3 weken voor ze moest vertrekken dat ze op uitwisseling naar Amerika mocht gaan en die had haar visum in minder dan een week tijd voor elkaar. Zolang je alle documenten verzamelt, zorgt dat je dossier in orde is en meteen een afspraak maakt op de ambassade, dan kan het prima.

TS, om een visum aan te vragen moet je een dossier opstellen met verschillende documenten. Dan maak je een afspraak bij de Amerikaanse ambassade in je eigen land en daar bespreek je die documenten, waarom je naar het buitenland wil gaan, wat je juiste plannen zijn enz. En op basis van die documenten + het gesprek beslissen ze of je een visum krijgt. Meer info vind je op die website van de Amerikaanse ambassade die ik eerder in dit topic gepost heb.

Hier is een lijst met de verschillende soorten visums: http://amsterdam.usconsulate.gov/visa_categories.html
Als je in België zou wonen, dan is het hier te doen: http://belgium.usembassy.gov/applying.html
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 24-09-13 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Re: Stage: naar Amerika (Texas), wie heeft connecties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 23:53

Heel erg bedankt voor alle hulp iedereen! Ga morgen met vaders aan de slag.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:13

Ik ben zelf voor mijn werk onlangs 3 maanden naar Amerika geweest op een J-1 visum, hetzelfde visum wat je nodig hebt om stage te lopen in Amerika. Wat je moet doen om dit visum te krijgen is:
1) een stageplek vinden ;)
2) als je mazzel hebt dan is de plek die je gevonden hebt zelf in staat een DS-2019 formulier op te stellen. Zoals ik het begrepen heb (heb me hier verder niet heel erg in verdiept) mogen alleen bepaalde goedgekeurde bedrijven dit afgeven. Als je stagebedrijf dit dus niet mag zijn er geloof ik bedrijven die (tegen betaling) dit soort dingen voor je kunnen regelen.
3) Als je dit hebt ben je al een heel eind, en dan is het een kwestie van even op de website van het amerikaanse consulaat kijken wat je verder aan documenten nodig kan hebben en zorgen dat je die verzamelt, je moest nog een online formulier invullen en je moet nog het een en ander betalen :$ Dan kan je een afspraak bij het consulaat maken en hopen dat je een visum krijgt ;)

Binnen een week dit allemaal regelen lijkt me erg snel trouwens, misschien dat zij op een ander soort visum heen was? Ik wist begin december dat ik definitief heen ging en toen ben ik gelijk alles gaan regelen, maar je bent toch afhankelijk van hoelang het duurt voordat je je DS-2019 krijgt ed, dus uiteindelijk had ik mijn paspoort+visum half februari binnen. Zaten natuurlijk wel feestdagen tussen dus het kan vast wel sneller, maar ik zou niet te lang wachten met dingen gaan regelen TS ;)