schoonmaken wat is redelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:01

Ja vind ik het ook nog steeds belachelijk... Je betaalt namelijk ook geen belasting...

Ik zou t iemand dan ook nooit betalen :)

Lianne86

Re: schoonmaken wat is redelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:28

Je betaalt geen belasting, kiest ZELF voor het werk... Dus mjah, ik blijf het ook belachelijk vinden hoor... Als het aan mij ligt, komt er hier ook geen schoonmaakster binnen :') Aan de andere kant, van wat ik kost op mijn werk zie ik weinig terug...

Snap het wel als je belastingafdraagt, pensioen en weet ik veel wat allemaal, dat dan 15 euro heel redelijk, maar werk je zwart... Tjah... Ik heb het er ook niet voor over :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:05

bigone schreef:
Liselot schreef:
Mijn hulp kreeg 10 euro per uur (doe het nu weer zelf, vandaar verleden tijd)
Vind het van de zotte dat sommige dames 15 euro per uur vragen, dat verdien ik als geschoold laborant nog niet eens!

Als geschoolde laborante heb jij recht op uitkering bij ziekte, verlofdagen, vakantiegeld, ww bij ontslag, nog steeds van de zotte dat iemand 15 euro per uur krijgt zonder al deze dingen voor het schoonmaken van andermans rotzooi, ik niet.

Tja, dan moet je niet zwart gaan werken :)*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:08

De schoonmaakster van mijn vriend krijgt 35 euro per uur. Daar hoort ze een uur of 3 over te doen, maar we merken de afgelopen tijd dat ze steeds korter bezig is. De laatste keer dat ik bij hem thuis was, was ze na anderhalf uur alweer weg! Ook het schoonmaken zelf laat te wensen over, maar ja, het is mijn schoonmaakster niet, dus om haar er nou zelf op aan te gaan spreken...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:16

Ik heb bij verschillende kennissen/vrienden gewerkt en elke keer liep ik er tegen aan dat het niet werkt, privé en werk gescheiden houden is ontzettend lastig als je in iemand zijn huis moet schoonmaken en dus door persoonlijke dingen gaat (slaapkamer e.d). Ik doe het dan ook niet meer.

Als 19 jarige maak ik voor 10,- per uur schoon, ik heb 2 jaar officieel ervaring bij een bedrijf en daarvoor natuurlijk gewoon thuis klussen moeten doen. Iemand die meer ervaring heeft vind ik 12,50 een betere uurloon (Dat is het verschil wat je op mp ook ziet).

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:19

Lianne86 schreef:
Je betaalt geen belasting, kiest ZELF voor het werk... Dus mjah, ik blijf het ook belachelijk vinden hoor... Als het aan mij ligt, komt er hier ook geen schoonmaakster binnen :') Aan de andere kant, van wat ik kost op mijn werk zie ik weinig terug...

Snap het wel als je belastingafdraagt, pensioen en weet ik veel wat allemaal, dat dan 15 euro heel redelijk, maar werk je zwart... Tjah... Ik heb het er ook niet voor over :')

Hier net zo hoor.
Welliswaar niet in de schoonmaak, maar wel zwart.
Mensen betalen bij een zaalhuur 25,- per uur voor iemand achter de bar, en ik zie er maar 5,- per uur van terug.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:25

Je vraagt toch iemand om voor je schoon te maken omdat je daar zelf geen tijd voor en/of zin in hebt?
Dan is het niet zo gek vind ik dat iemand jouw zooi op gaat lopen ruimen en daar dergelijke bedragen voor vraagt.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:27

Onze schoonmaker krijgt 11 eu per uur. Ze is hier iedere vrijdag en ze is meestal bezig van 9 tot 3. Dan stofzuigt ze het gehele huis ( studeerkamer, keuken, woonkamer, gang, trap, overloop, badkamer en de slaapkamers ). De gang inclusief toilet dweilt ze, ook de badkamer dweilen en natuurlijk de douche en dergelijke schoonmaken. Ze doet het echt netjes! En 11 per uur vinden mijn ouders een goed bedrag. Soms neemt ze iemand mee maar dan krijgt ze nog steeds 11 euro per uur.

Ze is buitenlands, spreekt amper Nederlands maar probeert het wel!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:08

Saaaash schreef:
Onze schoonmaker krijgt 11 eu per uur. Ze is hier iedere vrijdag en ze is meestal bezig van 9 tot 3. Dan stofzuigt ze het gehele huis ( studeerkamer, keuken, woonkamer, gang, trap, overloop, badkamer en de slaapkamers ). De gang inclusief toilet dweilt ze, ook de badkamer dweilen en natuurlijk de douche en dergelijke schoonmaken. Ze doet het echt netjes! En 11 per uur vinden mijn ouders een goed bedrag. Soms neemt ze iemand mee maar dan krijgt ze nog steeds 11 euro per uur.

Ze is buitenlands, spreekt amper Nederlands maar probeert het wel!

Zo hé 6 uur is best lang, dan ze het wel echt heel goed doen als ze geen bijzondere klussen heeft.