Hoe belangrijk is bio?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 23:41

Biologie op het havo is echt niet moeilijk. Het is meer leren dan snappen. Ik zou dus biologie erbij nemen en naar de m&o lessen gaan.

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 00:21

ik studeer verpleegkunde zit nu in m'n afstudeer jaar. Bio is geen vereiste voor deze opleiding,
ik heb zelf wel bio gedaan op vwo niveau. Voor de anatomie en in mindere mate geneeskunde
lessen heb ik er wel wat aan gehad maar de lessen op de hbo-v zijn er wel op gericht voor mensen
die geen bio hebben gehad omdat dit dus geen vereiste is.
Er zitten bij mij veel mensen in de klas die geen bio gedaan hebben en het wel gered hebben
door gewoon goed op te letten in de colleges en het boek te lezen.
Ik zou me nu dus niet al te druk gaan maken en zeker als je daardoor lessen maar half kan
volgen lijkt het me lastig worden, succes met je keuze :)

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:19

Ik denk dat het belangrijk is dat je in kaart brengt welke opleidingen je kan doen met je huidige pakket, en welke opleidingen daarbij komen als je ook nog biologie hebt gedaan. Als ik de reacties hier zo lees dan is biologie niet noodzakelijk voor verpleegkunde, maar wel handig.

Voor de echte medische studies zul je sowieso niet kunnen kiezen zonder wiskunde / natuurkunde /scheikunde, dus daarvoor maakt het sowieso niet uit of je nu wel of niet biologie hebt gedaan.
Vooral vanwege dit laatste denk ik dat het niet noodzakelijk is om biologie erbij te nemen (ik zou namelijk niet weten welke studie je met je huidige pakket absoluut niet kan kiezen, maar met biologie erbij wel), het kan hooguit handig zijn als je een studie als verpleegkunde kiest.