Welke tablet gebruiken jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: Welke tablet gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:37

Behalve dan dat omdat de halve wereld ipad gebruikt, dat eigenlijk vrijwel alles sites een variant hebben werkend voor de ipad. Ik ben nog nooit een site tegengekomend ie niet werkt.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:39

Shiloh schreef:
Waar haal je die wijsheid in hemels naam vandaan Batlow. Tuurlijk kun je er wel vanalles op downloaden. En praktisch alle sites doen het gewoon.

Omdat dat zo is. Bijv simpele dingen zoals een spelletje spelen op spele.nl kan gewoonweg niet. Heb ook een Ipad gehad, je kan NIKS downloaden van het internet, alleen uit de appstore. Dat is geen l*lkoek.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:40

Laatst bijgewerkt door Batlow op 20-09-13 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:41

volgens mij kan je bij android tablets ook niet alles downloaden.. daar moet je toch ook alles downloaden via de playstore?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:46

Hier hebben jullie al wat meer info. Er staat ook bij dat Android minder veilig is dan apple tablet.

http://www.tabletguide.nl/34669/tablet- ... reigingen/

Niet zeggen dat ik onzin ratel, want ik zuig dit niet uit mijn duim. Als ik mijn macbook vergelijk met mijn ipad, is mijn ipad in vergelijking met mijn macbook een grap.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:54

Waarom zou je met een ipad spelletjes op een website willen spelen? Daar heb je echt duizenden Apps voor :?

Ik heb tot nog toe alles aan pdf's foto's video's etc verzin het maar kunnen downloaden op ipad en nog nooit problemen gehad met websites.

Je moet ook niet verwachtend at een tablet een laptop is, want dat is het gewoon niet, dus vergelijken met een MacBook slaat werkelijk nergens op.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:58

Shiloh schreef:
Waarom zou je met een ipad spelletjes op een website willen spelen? Daar heb je echt duizenden Apps voor :?

Ik heb tot nog toe alles aan pdf's foto's video's etc verzin het maar kunnen downloaden op ipad en nog nooit problemen gehad met websites.

Je moet ook niet verwachtend at een tablet een laptop is, want dat is het gewoon niet, dus vergelijken met een MacBook slaat werkelijk nergens op.

Ik zeg gewoon dat je met een ipad zo veel minder kan. Omdat ik een laptop adviseer, zoals een ultrabook. Mega dunne laptops. Dat ik toevallig een site met spelletjes noem, OK, maar er is wel meer dan dat. Tja ik heb mijn laptop ook voor school nodig en dan wil ik echt niet daar met een tablet zeulen, moet er niet aan denken. En ik kan er nog steeds niet aan wennen maar dat zal wel aan mij liggen.

En dat het nergens op slaat dat ik een tablet met macbook vergelijk slaat wel ergens op, omdat ze om advies vraagt. Ik vertel hier de vergelijkingen tussen die 2. Dus laat mij in mijn waarde en laat mij dit vertellen aub ;) Het is een feit dat je met een tablet veel minder kan dan met een gewone laptop.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:02

Voor school zou ik geen tablet nemen. Ik heb er een maar mijn schoolwerk doe ik echt op mijn Macbook. Sla het op in de Drive en op een externe harde schijf. Een tablet is leuk voor 'erbij', wat internetten, facebooken, spelletjes en twitter. Maar tijdens een college kun je er echt geen aantekeningen op maken :n , dan word je gek! :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:05

Duhuh, tuurlijk kan een tablet minder dan een laptop. Lijkt me dat iedereen dat wel weet. Daarom is het ook onzin om laptops met tablets te vergelijken. Jij beweert dat je met een ipad niks kan, end at is gewoon onzin. Ik zou kei hard willen dat ik mijn ipad al aan het begin van mijn studie had gehad. Wat een plezier had ik daaraan beleefd zeg. Zo giga veel Apps die het leven van een student zo veel makkelijker maken. Inclusief het maken van aantekeningen tijdens college. Alle info en aantekeningen bij elkaar in een paar honderd gram. Gewoon zorgen dat je de juiste Apps en een handige stylus hebt.

Ze vraagt om advies ja, over welke tablet ze zal nemen.

Omdat ik je tegenspreek laat ik je niet in je waarde? Pfft, jij bent wel ergs nel op je teentjes getrapt zeg.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:20

Voor een browser met flash kan je app Puffin kopen, dan heb je wel flash op je Ipad!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:21

mini ipad 4. Ik vind 'm handig :)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:16

_Juudith schreef:
volgens mij kan je bij android tablets ook niet alles downloaden.. daar moet je toch ook alles downloaden via de playstore?

Standaard staat deze beveiliging aan , maar het is 1 vinkje uitzetten en je hebt dit probleem niet meer.
Er zijn ook goedkope android tablets die helemaal geen playstore geinstalleerd hebben op de tablet (google licentie verhaal)

Bij een ipad kan je standaard niets buiten de app store om installeren , daar moet je het apparaat voor rooten.
Ik weet niet hoe apple hier mee omgaat mbt de garantie.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 21-09-13 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:22

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:23

iPad 4th gen met retina<3. Ge-wel-dig ding. Super snel en ook fijn voor zakdlijk gebruik. Ik heb hem ook voor school. Met het erbij gekochte toetsenbord super snel typen. Pad opent makkelijk bestandjes in iBooks of Pages (de Word van Apple). Bestanden kunnen daarna ook als Word bestand gemaild worden. Hij is even wat duurder dan de meeste tablets maar de Samsung Galaxy Tab2 verbleekt compleet naast mijn iPad. Batterij gaat ook lang mee, behalve als je de hele dag zit te gamen. Hij stond hier eens 16 dagen standby.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:28

str33pje schreef:
De Tablets van Asus zijn gewoon goeie tablets, heb zelf de eerste tablet van Asus (de TF101) en werkt perfect. Mocht je wat onafhankelijke reviews willen lezen over deze tablet http://tweakers.net/pricewatch/305139/a ... t/reviews/

Het voordeel van transformer serie is ook dat er in het toetsenbord gedeelte nog een extra accu zit. deze laad je tablet ook op.
Dus meer gebruiks uren voordat deze definitief aan de lader moet.
Daarnaast heeft het toetsenbord ook een USB aansluiting (voor o.a. een externe hardeschijf) en zit er ook een SD kaart lezer in.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:29

ik heb de sony tablet

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:30

Ik ga volgende maand naar de USA en denk er ook aan om daar een Ipad te kopen. Ik wil 't met name gebruiken voor tijdens vergaderingen (dus Word-documenten moet ie kunnen openen), notities maken en spelletjes... Notities en spelletjes komt helemaal goed, maar Word-documenten (en excel) opent ie die gewoon?

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:33

PascalB schreef:
str33pje schreef:
De Tablets van Asus zijn gewoon goeie tablets, heb zelf de eerste tablet van Asus (de TF101) en werkt perfect. Mocht je wat onafhankelijke reviews willen lezen over deze tablet http://tweakers.net/pricewatch/305139/a ... t/reviews/

Het voordeel van transformer serie is ook dat er in het toetsenbord gedeelte nog een extra accu zit. deze laad je tablet ook op.
Dus meer gebruiks uren voordat deze definitief aan de lader moet.
Daarnaast heeft het toetsenbord ook een USB aansluiting (voor o.a. een externe hardeschijf) en zit er ook een SD kaart lezer in.

precies dat is ook de reden dat ik toentertijd voor de Asus ben gegaan. toetsenbord is ook ideaal voor de langere type sessies

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:15

balli schreef:
Ik ga volgende maand naar de USA en denk er ook aan om daar een Ipad te kopen. Ik wil 't met name gebruiken voor tijdens vergaderingen (dus Word-documenten moet ie kunnen openen), notities maken en spelletjes... Notities en spelletjes komt helemaal goed, maar Word-documenten (en excel) opent ie die gewoon?

Openen doet die wel. Opmaak uit een word bestand neemt die redelijk over, maar op de ipad zelf kun je weinig vand e meer geavanceerde functies van word gebruiken. Openen kan dus wel. Excel openen kan ook, maar formules die ingewikkelder zijn dan + - / x , maakt die platte tekst van. Dus weer, openen kan wel, maar ik vind e ingewikkeldere bestanden zou ik enkel bekijken en geen veranderingen maken.

Ik doe heel veel via PDF. Als ik word bestanden heb die ik wil nalezen bekijken etc, of beoordelen voor een ander, dan zet ik hem om naar PDF, en maak met PDF expert annotaties. Highlighhts etc. Zodat ik die dan weer op de computer kan bijwerken. Het klinkt omslachtig, maar ik vind het eigenlijk juist wel fijn dat ik als ik iets wil nalezen op spelling ed. ik in eerste instantie enkel notities maak met een pen. Alsof je het uitgeprint hebt en zo naleest. Dan kan ik beter opd e tekst concentreren dan wanneer ik gelijk aanpassingen doe.

Kortom, je kunt bestanden van word en excel openen (moet je wel een app voor aanschaffen) simpele bewerkingen kan ook, maar zitten er geavanceerdere instellingen in je document, dan zou ik dat niet doen.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:18

Samsung galaxy tab2 10.1

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:27

Shiloh schreef:
Duhuh, tuurlijk kan een tablet minder dan een laptop. Lijkt me dat iedereen dat wel weet. Daarom is het ook onzin om laptops met tablets te vergelijken. Jij beweert dat je met een ipad niks kan, end at is gewoon onzin. Ik zou kei hard willen dat ik mijn ipad al aan het begin van mijn studie had gehad. Wat een plezier had ik daaraan beleefd zeg. Zo giga veel Apps die het leven van een student zo veel makkelijker maken. Inclusief het maken van aantekeningen tijdens college. Alle info en aantekeningen bij elkaar in een paar honderd gram. Gewoon zorgen dat je de juiste Apps en een handige stylus hebt.

Omdat ik je tegenspreek laat ik je niet in je waarde? Pfft, jij bent wel ergs nel op je teentjes getrapt zeg.

En daarom is een laptop beter voor school dan een ipad. Of een ander tablet dat op Windows draait en niét apple. Overigens vond ik het vervelend dat je zei waarom ik een tablet met laptop ga vergelijken daar is helemaal niks raars aan en zeker van toepassing in dit topic. ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:29

Wie zegt dat ze niet al een computer heeft? Ik heb ook thuis een computer staan, maar voor mijn studie had ik er garage en tablet bij gewild als dat toen al bestond.

Aks je geen andere beschikking hebt tot een computer, dan is enkel een tablet niet aan te raden. Maar als je wel beschikking hebt tot een computer, dan zou ik eerder een tablet nemen dan een laptop. Een laptop is touche en stuk zwaarder om mee te zeulen elke dag. Zeker als je er een los toetsenbordje bij neemt is een tablet veel mobieler en lichter om mee te nemen en ook prima om in de trein aan verslagen te werken. Gewoon de tekst typen die je wil, en later op de computer de opmaak netjes verwerken.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 21-09-13 11:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Equita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:33

Ik heb zelf een iPad, maar alleen voor internet en tv te kijken

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:35

Shiloh schreef:
Wie zegt dat ze niet al een computer heeft? Ik heb ook thuis een computer staan, maar voor mijn studie had ik er garage en tablet bij gewild als dat toen al bestond.

Versta jij onder computer laptop? Dan heb ik het over een ultrabook. Geen dikke koelkast laptop

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:38

Ik zou denk ik eerder voor een fijn mini laptopje gaan, kan je voor mijn gevoel meer mee, zeker voor het geld van een ipad.