Wij hadden een zusterverband met Sint J, maar dacht dat ze dan dus ook geen KMT zouden hebben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Isjtar schreef:Leuke discussie! Ik ben zelf ook lid van een studentenvereniging en wij hebben ook geen ontgroening en juist iedereen is lekker zichzelf! Ik ben zelf ook tegen ontgroening, zie er de lol niet van in!
Zit jij toevallig bij Dizkartes?xHanne schreef:Wat een vooroordelen hier zeg! Pfff... Ik ben wel lid van een algemene studentenvereniging, super gezellig en heb zo veel mensen leren kennen! Wij hebben geen ontgroening, daarentegen hebben we wel een super leuke introductietijd met een kamp, introductieweek, wekelijkse activiteiten etc. We zijn dus geen traditionele vereniging, maar wel groot met jaarlijks 250-300 nieuwe leden! Je hebt bij ons wel disputen met ontgroening, maar dat is optioneel en niemand van mn club is lid geworden bij en dispuut vorig jaar.
Maakt nogal een verschil over welke vereniging je het hebt dus..
miss_lizje schreef:Tja, ik ben gewoon te nuchter voor die bullshit. Ik snapte mijn kennis(schoonzusje) ook totaal niet toen ik die verhalen hoorde. Daarnaast woon ik ook nog thuis, meer dan een uur reizen. Maar ik zit nou eenmaal liever bij mijn vriend en paard dan van die kak figuren. Maar als semi-rotterdamse zoals ik genoemd word pas ik ook bijvoorbeeld totaal niet tussen de figuren van Leiden.
Anoeska schreef:miss_lizje schreef:Tja, ik ben gewoon te nuchter voor die bullshit. Ik snapte mijn kennis(schoonzusje) ook totaal niet toen ik die verhalen hoorde. Daarnaast woon ik ook nog thuis, meer dan een uur reizen. Maar ik zit nou eenmaal liever bij mijn vriend en paard dan van die kak figuren. Maar als semi-rotterdamse zoals ik genoemd word pas ik ook bijvoorbeeld totaal niet tussen de figuren van Leiden.
Het is niet nodig om dingen die je voor jezelf niet wil, dan maar meteen zo neer te halen. Ik geef ook al aan dat iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen, dus om mij dan af te schilderen als een kakfiguur is een beetje flauw. Ik ben ook super nuchter, en echt niet iemand die zich door jan en allemaal laat vernederen of kleineren in een groentijd. Het moet bij je passen, en dat deed het bij mij.
miss_lizje schreef:Op Geesteswetenschappen valt het juist heel erg mee. Ik weet dat Geschiedenis een redelijk aantal Minervanen heeft, maar ook die pik je er eigenlijk niet heel gemakkelijk uit. De mensen die lid zijn van Catena zijn makkelijker te identificeren.Ik vertel alleen mijn ervaring. Hier in Leiden zijn ze nogal van de statusen in mijn gebouw. Hier veranderen bijna alle mensen in kakkers als ze bij een vereniging zijn aangesloten. Misschien ligt het aan de opleiding, maar het is hier behoorlijk extreem.
_Summerly_ schreef:miss_lizje schreef:Op Geesteswetenschappen valt het juist heel erg mee. Ik weet dat Geschiedenis een redelijk aantal Minervanen heeft, maar ook die pik je er eigenlijk niet heel gemakkelijk uit. De mensen die lid zijn van Catena zijn makkelijker te identificeren.Ik vertel alleen mijn ervaring. Hier in Leiden zijn ze nogal van de statusen in mijn gebouw. Hier veranderen bijna alle mensen in kakkers als ze bij een vereniging zijn aangesloten. Misschien ligt het aan de opleiding, maar het is hier behoorlijk extreem.
Als er iets is wat ik geleerd heb van lid worden bij een vereniging, is het dat je het allemaal ook niet al te serieus moet nemen. Onze opleiding is best een "elitair" clubje met mensen die elkaar allemaal goed kennen (mede dankzij het dispuut) en ons vakdispuut is ook best hiërarchisch. Op vergaderingen is het taalgebruik heel formeel en wordt het ook erg gewaardeerd als je er netjes uitziet, waardoor het voor een buitenstaander (i.e. de hospitanten) echt een onwijs strakke, corporale bedoening lijkt, terwijl het juist heel gezellig en toegankelijk is. Dat zijn dingen waar je je gewoon aan over moet geven en in mee moet gaan als je van zoiets lid wordt, zonder er al te zwaar aan te tillen.
Ik ben lid van een zeilvereniging, waar ik dit jaar wat actiever ga worden op het gebied van zeilen. Feestjes en borrels hoef ik niet heen, want ik heb genoeg te doen binnen de studievereniging en het vakdispuut van mijn opleiding, naast m'n studieverplichtingen en wat-niet-meer.