Ik loop zelf met een kleinere kipling rugzak. Het is de tweede van dit model, de vorige heb ik zo'n 7 jaar mee gelopen en met degene daarvoor, een model eerder, heb ik bijna 10 jaar gelopen.
Dit model heb ik:
http://www.bagageonline.nl/kipling-fund ... -blue.htmlEr past ontzettend veel in zonder dat het een lompe rugzak lijkt. Een multomap is geen enkel probleem. Pas had ik hem zo volgestouwd met voornamelijk boeken (en een fles water) dat hij 12.6kg woog. De tas had daar geen enkel probleem mee, maar de schouderbanden zijn daar niet op bedacht dus mijn rug vond het wat minder.
Ik heb zelf een voorkeur voor trektouwtjes boven ritsen, doordat je hem dan niet helemaal dicht hoeft te doen als je iets mee hebt dat wat aan de grote kant is. Een rits moet je dan forceren, de touwtjes knoop je gewoon wat ruimer dicht. Ook kan je touwtjes gewoon vervangen voor een veter (dat heb ik bij mijn vorige rugzak ook gewoon gedaan ergens in jaar 5).
Ik heb even door mijn foto's gebladerd maar doordat ik altijd de fotograaf ben, zijn de zeldzame foto's waar ik op sta, vaak van voren genomen (want dan werd er heel bewust van me een foto genomen). Dus geen foto van de rugzak zelf. Op het plaatje lijkt hij namelijk behoorlijk lomp, maar het valt in het echt 100% mee. Normaal stop je hem natuurlijk ook niet vol met krantenproppen (lijkt me :p )