Wie gaan er in 2013 SPH/[***] studeren? (vol/deeltijd)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:35

Sem_ schreef:
Ik ben ook sinds vorige week bezig, wel al ladingen aan huiswerk en net mijn eerste reflectieverslag
geschreven maar geen idee of ik het goed heb gedaan. :Y) Scheelt dat mijn moeder ambulant hulpverlener
is en momenteel 6 weken thuis zit vanwege een operatie, dus die kan me wel hier en daar een beetje helpen.
O:)

Oeeww vervelend, maar dat is zeker handig! Helemaal als ze je ook nog met de stof kan helpen!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:59

Anoniem schreef:
Hier ook sinds 2 dagen begonnen! Bevalt me goed. Klas is ook erg gezellig! Ik moet alleen al een stage zoeken en geen idee waar ik moet beginnen met zoeken ..

Kijk waar je interesse's liggen en wat je leuk lijkt. Vraag evt op school wat hulp! Het is nu even uitzoeken wat je leuk vind en waar je goed in bent!

Ik heb net m'n introweek gehad, en het bevalt me super! :D

Susanne

Re: Wie gaan er in 2013 SPH/MWD studeren? (vol/deeltijd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:48

Hier bevalt het tot nu toe ook :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:31

Hier ook! Wel al behoorlijk druk

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:16

Druk? Hier lijken het tot nu toe kleuterschool lessen..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:24

Echt? Oh ik heb al ontzettend veel moeten lezen en opdrachten en alles, de lessen zijn ook van hoog
niveau. :j We moeten naast individuele opdrachten ook veel maken in leerteamverband maken dus
dat moeten we ook allemaal zelf plannen voor en na de lessen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:14

Marijee schreef:
[naam] schreef:
Hier ook sinds 2 dagen begonnen! Bevalt me goed. Klas is ook erg gezellig! Ik moet alleen al een stage zoeken en geen idee waar ik moet beginnen met zoeken ..

Kijk waar je interesse's liggen en wat je leuk lijkt. Vraag evt op school wat hulp! Het is nu even uitzoeken wat je leuk vind en waar je goed in bent!

Ik heb net m'n introweek gehad, en het bevalt me super! :D

klopt, alleen ik zou graag gelijk de psychiatry of jeugdzorg etc willen. Alleen dat raad school af en jeugdschool zit altijd al 'vol' met stagaires natuurlijk. Wij hebben het ook pas deze week te horen gekregen, dus kunnen maar een periode een stage zoeken en plan opstellen etc.

Verder bevalt de klas en de meeste lessen me wel! :)
Stukken beter dan de pabo

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:08

Maar dan kan je vast wel terecht bij een leger des heils oid? :) Bij zulke organisaties of stichtingen zijn ze altijd wel op zoek!

Ik heb nog geen les gehad, maar wat ik tot nu toe heb gezien in mijn modules en boeken, poeh! Pittig en soms best taai! Maar, dat verbaast me ook niets. Deze school staat ook als een van de beste aangeschreven, dus ze doen het vast goed :D

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:34

Ik zou zeggen kijk voor maatjes-projecten. Dit moet ik dit jaar als vrijwilligerswerk/stage doen.
Je wordt gekoppeld aan een maatje. Dit kunnen ouderen, gehandicapten maar ook jongeren zijn. Is heel breed, en zo doe je toch ervaring op.
En als je echt de jeugdzorg kant op wil gewoon zoveel mogelijk instellingen bellen. Dan weet je gelijk hoe of wat. Soms is er nog wel plek voor activiteitenbegeleiding o.i.d.
Succes :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:28

maar het maatjes project krijg je niet echt begeleiding, dus leer je nogsteeds niet echt wat voor mijn idee, zo krijg je ook niet echt een beeld van wat voor werk je moet doen..
ik weet ook echt niet waarin ik moet zoeken..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:32

Bij ons moet je in het eerstejaar juist iets kiezen waar niet veel begeleiding voor nodig is.
Ze noemen het dan ook geen stage maar vrijwilligerswerk. Ik weet ook nog niet waar in ik ga zoeken..
Het is zo breed.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:31

Leuk om te lezen! Ik ben momenteel 4e jaars SPH student, dus net aan mn laatste jaartje begonnen :)
Als jullie ergens vragen over hebben dan hoor ik het wel! Ik studeer in Den Haag trouwens.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:20

bij wat voor iets heb jij je eerste jaars stage gedaan? haha

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:33

Op een school voor speciaal basisonderwijs :) Maar ik moet zeggen dat ik dat achteraf toch niet zo'n goeie keuze vond.. Het was niet echt uitdagend en voelde me meer een soort klassen assistent :P
Weet je een beetje welke kant je op wilt?

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 23:28

Missy_ schreef:
Leuk om te lezen! Ik ben momenteel 4e jaars SPH student, dus net aan mn laatste jaartje begonnen :)
Als jullie ergens vragen over hebben dan hoor ik het wel! Ik studeer in Den Haag trouwens.

kan je iets vertellen over de studiepunten`?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:04

Mijn eerste jaarstage had ik ook een maatjesproject. Vond het echt zwaar waardeloos. Maatje die niks wilde en na een paar maanden afhaakte, tweede maatje bleek helemaal geen behoefte te hebben aan een maatje, uit nood om mijn uren nog wat op te vijzelen meegeholpen met de jongerenavonden.
Tweede jaar was logeerweekendjes met kinderen die er even uit moesten. erg leuk en leverden ook extra studiepunten op.

Mijn jaarstage heb ik de eerste keer bij een rehabilitatietak van het GGZ gedaan en mijn tweede bij begeleid wonen GGZ jeugd. Beide erg leuke en leerzame stages.

Wat zou je willen wteen over studiepunten?

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:55

Taat88 schreef:
Missy_ schreef:

kan je iets vertellen over de studiepunten`?

Elk jaar heeft bij ons 60 studiepunten. In het eerste jaar moet je 40 studiepunten halen om over te gaan. Als je alle 60 punten haalt heb je je Propedeuse, deze moet je binnen 2 jaar halen dus als je wel meer dan 40 punten hebt, ga je over maar moet je de vakken die je niet hebt gehaald echt in het 2e jaar halen. Bij ons waren er ook een aantal vakken voorwaardelijk, wat betekend dat je die ook voldoende moet afsluiten voordat je naar het volgende jaar mag.
Ik weet niet of dit genoeg informatie is? Als je nog iets wilt weten dan geef je maar een gil :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:52

40 studiepunten? Wij moesten er al 50 halen wilde je overgaan naar het volgende jaar. Waarvan je er 30 verplicht moest halen (normvakken)

Weet niet of SPH en [***] daarin ook verschillend is, volgens mij verschilt het ook per opleiding en locatie ;)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:29

Wij 52 om over te gaan, ik vind sociologie wel pittig.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:17

Zo jeetje.. Ja ik denk dat dat dan inderdaad per hogeschool verschillend is. Vakken waar ik vooral moeite mee heb/had zijn dingen als ontwikkelingspsychologie enzo. Onwijs interessant maar we hadden een pittig engels boek..

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:39

Ik moet er 50 halen en ze denken er over om dit ook nog te verhogen. Gelukkig is dat niet al dit jaar...
Ik heb bijvoorbeeld nu algemene psychologie, en dat is best pittig. Iemand een tip hoe je dit het beste kan leren?

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:57

Zo dat is echt veel, in het 2e jaar moest ik er geloof ik ook 40 halen.. Of 45, maar in ieder geval genoeg ruimte om nog over te gaan zeg maar. Zelf ben ik helemaal niet goed in theorie stampen dus ik kan je niet echt tips geven, wat ik zelf altijd doe is proberen om een of twee keer de stof te lezen uit het boek en daarna leer ik meer van samenvattingen. Bij mij staan vaak in de boeken achter elk hoofdstuk ook kleine samenvattingen, die vind ik altijd heel handig! Maar ik weet natuurlijk niet of dat bij jou ook zo is.

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 12:05

Ik zal is vragen hoeveel st punten wij moeten halen,

Ik vind ''Het Palet van de psychologie'' lastig (stromingen) wij hebben daar na het eerste kwartaal een tentamen 40 MS vragen. word hard leren.

tot nu toe vind ik de vakken te doen. veel verslagen en presentaties.

Zit hier toevallig iemand die ook dyslecties is?? (of ken)

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:55

Bij mij in het eerste jaar 48 studiepunten halen om over te gaan en inderdaad 60 voor je P binnen 1 jaar.
Nu het tweede jaar moeten we er 45 halen om over te gaan, en als je je P nog niet hebt moet je die uiteraard ook dit jaar halen.
Bizar dat dat zoveel scheelt per studie.

Ik werk zelf naast mijn studie in de jeugdzorg en gehandicaptenzorg. Ben in de jeugdzorg blijven hangen vanuit mijn stage van het MBO. Maar dit is wel echt uitdagend werk. Het is een groep met uit huis geplaatste kinderen met een gedragsstoornis + LVG. De groep waar ik werk is met kinderen van 12-16 jaar. Heb in mijn stagejaar enorm veel geleerd en dat doe ik nu, na 2 jaar eigenlijk nog steeds. Elk kind is anders, waardoor elke dag ook anders is.
Is ook erg leuk om zoiets als stage te doen bijvoorbeeld. Van zulke instellingen zitten volgens mij wel door het hele land.
In mijn stagejaar volgend jaar wil ik heel graag in de jeugdgevangenis gaan stagelopen. Maar eerst maar eens kijken of ik daar binnen kom :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:57

Vind het nog knaplastig om een stage te vinden... wel druk bezig met zoeken etc.

Verder bevalt de studie erg goed! Vakken vind ik erg interessant en het is nu vooral veel lezen, lezen en lezen. Ook druk bezig met het project wat wij nu hebben.

Taat88: Ik ben dyslectisch. Wat wil je weten/vragen ;)