Opleiding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 17:26

vuurneon schreef:
En ga vooral naar de open dagen toe, vraag eventueel of je een dag mag meelopen en benader ook oudere jaars studenten over hun ervaring met die opleiding want school presenteert zichzelf natuurlijk rooskleurig. Dus dan heb je meer aan de kritische blik van de studenten zelf die al wat langer meelopen daar.

Ga ik zeker doen. Heb ook al contact met een oude manegevriendin die in Nijmegen de opleiding doet maar die school valt haar zwaar tegen dus dat is een twijfelgeval aangezien dat wel het meest dichtbij is (en alsnog meer dan een uur reizen)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:43

Vraag een meeloop dag aan op scholen, zo kan je zien hoe de lessen eruit zien.

Verdere opmerkingen hou ik maar voor me :x

Hutcherson

Re: Opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:14

Ik raad je heel erg af om een opleiding te gaan doen in de paarden(of uberhaupt in de dieren).
Er is echt GEEN werk in te vinden, of je moet per toeval een baantje als stalhulp oid aangeboden krijgen..
Of hele rijke ouders hebben of familie in de paardenwereld, dan is het wel reeel op zoon opleiding te gaan doen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:40

RoyceMack schreef:
Ik raad je heel erg af om een opleiding te gaan doen in de paarden(of uberhaupt in de dieren).
Er is echt GEEN werk in te vinden, of je moet per toeval een baantje als stalhulp oid aangeboden krijgen..
Of hele rijke ouders hebben of familie in de paardenwereld, dan is het wel reeel op zoon opleiding te gaan doen.

Als je even leest zie je dat al meerdere mensen dit hebben gezegd en dat dit totaal niet de vraag was van TS, ze weet namelijk al zeker dat ze dit wil doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:43

naomi_g1998 schreef:
vuurneon schreef:
Als je toch die kant op wil, zou ik proberen door te stromen naar het hbo en daar ook een economische/bedrijfskundige variant te volgen :)
Denk aan hippische bedrijfskunde of diermanagement. Dan heb je een breder pakket dan (heel oneerbiedig..) stront scheppen. Dan kan je ook voor een bedrijf werken dat bv diervoeding produceert :) en vergroot je de kansen op werk.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een mbo opleiding die liever is voor lijf, leden en toekomst en dan Orun erbij pakken. Denk dat als je volwassen bent je daar ook een stuk blijer van wordt :)

Bedankt, hier heb ik meer aan :)

Bizzybijtje, waarom reageer je dan? :D

Omdat dit een vrij land/forum is en ik zelf ook een paardenopleiding (HBO) heb gedaan en hiermee ben gestopt, om de reden dat er a. geen (fatsoenlijk) werk in is b. de school niet werkte voor me en c. je kunt uiteindelijk niet veel met het diploma. Dus leuk dat je les mag geven ofzo, maar je kunt er zelf geen goed paard van onderhouden en niet iedereen krijgt de kans om op een topstal alle toppaarden te mogen rijden. Zal eerder het uitmesten van de stallen van die paarden zijn of het poetsen omdat de topruiters daar geen tijd voor hebben. Open dagen geven een rooskleurig beeld, ga maar met (ex)studenten praten (en dat niet op open dagen) en je krijgt fatsoenlijke informatie. Bijna niemand krijgt een kans in de paardenwereld.

Qwillion

Re: Opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:56

Waar een wil is is een weg. Dus doe de opleiding die aanspreekt, wees creatief je zelf te ontplooien! Ik zou voor een praktijk gerichte paarden opleiding kiezen met veel stages blokken. Ik zelf heb de MBO3 Paardenhouderij(veel theorie) ik zou het niet over doen en eerders voor de paard en sport opleiding kiezen.