HBO Diermanagement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:46

miekel92 schreef:
Leuk! Die organiseer ik:D
Ook al enig idee welke richting jullie willen doen?

Ik zit er sterk aan te denken om Wildlife te gaan doen. Ik twijfel tussen paard en wildlife, maar ik denk dat ik meer voldoening zal halen uit wildlife en paarden gewoon m'n hobby moeten blijven :j En ik wil graag naar het buitenland :D

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:49

Vergeet ook niet dat er van die 80 tot 100 eerstejaars ook weer een hoop stoppen he.
Ik was amper halverwege het eerste jaar en toen was al ruim de helft van mijn klas gestopt.
Inderdaad zeker tijdens je stages een goed netwerk opbouwen en dan kom je een heel eind.

Introweek was leuk, veel plezier!

xxLady

Re: HBO Diermanagement

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:50

Ik ga denk ik paard&management doen, maar weet het nog niet helemaal zeker !

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:51

Ik had al een baan voordat ik klaar was met deze opleiding, dus het kan wel!!

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:54

Ik heb nog steeds helemaal geen boeken, kan tweedehands ook niet echt iets vinden. Alle 2ehandsboeken die ik op internet kan vinden zijn zo'n 3 euro goedkoper dan de 'nieuwe' boeken, dus dan koop ik liever nieuwe, aangezien je dan zeker weet dat ze nog in goede staat zijn enzo..

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:50

xxLady schreef:
Ik heb nog steeds helemaal geen boeken, kan tweedehands ook niet echt iets vinden. Alle 2ehandsboeken die ik op internet kan vinden zijn zo'n 3 euro goedkoper dan de 'nieuwe' boeken, dus dan koop ik liever nieuwe, aangezien je dan zeker weet dat ze nog in goede staat zijn enzo..

Dat is waar, maar je kan ook tijdens de introweek eens rondvragen:)
Ik heb heel veel van mijn boeken over kunnen nemen van mensen die ik ken:)

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:01

xxLady schreef:

Ik neem aan dat je al op bol.com gekeken hebt? Daar staan echt heel veel tweedehands boeken op.
Ik heb daar bijna al mijn boeken tweedehands vandaan, scheelde eigenlijk altijd wel de helft.
Dat ik de mijne ging verkopen heb ik besloten een aantal maar gewoon te houden omdat ik er hooguit 3 euro op vooruit zou gaan als ik de verzendkosten etc eraf zou halen.
Welke moet je hebben? Een groot deel is al weg, maar misschien heb ik er nog wel een paar voor je :)

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:10

Ja, maar die tweedehandsboeken zijn maar een paar euro goedkoper dan de nieuwe boeken, dus dat heeft niet zo veel nut, dan haal ik liever nieuwe.
Ik moet alles nog hebben ;p

- Biology-N.A. Campbell & J.B. Reece 9 th edition ISBN13: 9781780164908
- Competentie management / druk 3 Roel Grit, R. Guit & N. van der Sijde ISBN13: 9789001814229
- Projectmanagement / druk 6 Roel Grit ISBN13: 9789001790936
- Hoofdlijnen Nederlands Recht Prof. mr. C.J. Loonstra Tiende druk ISBN13: 9783001807931

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:13

Ik heb nog diverse te koop (zie onderschrift) en Campbell heb ik als PDF die ik zo kan sturen.

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:21

Ik heb de eerste drie, maar helaas allemaal oudere drukken.
Ik raad je aan wel echt de goede druk te kopen.
Heb wel klasgenoten gehad die een oudere druk hadden, maar dat leert/werkt heel vervelend.

Competentie-/project-management zou je eventueel nog even mee kunnen wachten met aanschaffen.
Die heb ik volgens mij amper gebruikt en zijn totaal geen interessante boeken.
Zou even afwachten of je die uit de bieb kunt halen.

Biology lijkt een hele investering, maar die heb ik alle 4 de jaren gebruikt. Ik vond het een mooi boek.
Hoop alleen niet dat je hem mee naar school hoeft te nemen :=
Moest ik een aantal keer wel, wordt je echt niet vrolijk van :')

Dat is ook een goede tip magda, kijk of je wat kan dowloaden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:29

I.v.m. het gewicht van het boek, vond ik dat bestand ideaal. Alleen de hoofdstukken printen die je nodig hebt (zelfs nog 4 pagina's op één A4) in je map stoppen en klaar. :) Voor thuis gebruik ik dan wel weer het boek zelf.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:35

wat cool, al die nieuwe mensen die Diermanagement gaan doen :) ik ga nu naar mn 3e jaar. Heb in mn eerste jaar echt alle boeken aangeschaft, wat dus achteraf niet echt nodig was...als iemand nog boeken nodig heeft: heb er nog wel een paar liggen die je kan overkopen ;) die xxLady heeft, heb ik ook nog. Heb ook alle dictaten nog ;)

Ik ben wel blij dat ik Campbell heb gekocht...is een gewicht om mee te slepen, maar heb er tot nu toe veel aan :) vind het veel fijner om uit een boek te leren dan vanaf een scherm of geprinte versies, dus vandaar het boek :P

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:44

Welke richting doe jij Ballard_L?

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:09

Ja ik heb laatst ook al met Magda gepb't en heb van haar dat biologieboek al op de laptop gekregen!
Maar als er hier nog mensen zijn die boeken hebben die ik zoek en die ze willen verkopen, let me know!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:14

xxLady schreef:
Ja ik heb laatst ook al met Magda gepb't en heb van haar dat biologieboek al op de laptop gekregen!
Maar als er hier nog mensen zijn die boeken hebben die ik zoek en die ze willen verkopen, let me know!

ik heb nog competentiemanagement, projectmanagement en volgens mij ook nog recht. Iig het wetboek voor dieren (waar alle wetten in staan ;) )
ik kan ze wel meenemen als je begint met school? ;) hoef er niet veel voor te hebben

Miekel92: ik doe Dieren in de Zorg als major, maar doe ook modules van Paard en Management erbij. Heb HDM62 vorig jaar gedaan en dor dit jaar HDM60 :) ik heb gewoon modules gekozen die me leuk leken. Jij doet Paard en Management?

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:21

Dat wetboek voor dieren moet ik volgens mij zelf aanschaffen, omdat ik de nieuwste druk moet hebben (van dit jaar zegmaar) dus dat boek komt ook pas in oktober ofzo uit?

Die andere 2 wil ik opzich wel van je kopen als je dat goed vindt (: Zijn het wel dezelfde ISBN nummers? Want anders is het een andere druk ofzo toch en weet niet of dat handig is..

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:23

Ballard_L schreef:
xxLady schreef:

ik heb nog competentiemanagement, projectmanagement en volgens mij ook nog recht. Iig het wetboek voor dieren (waar alle wetten in staan ;) )
ik kan ze wel meenemen als je begint met school? ;) hoef er niet veel voor te hebben

Miekel92: ik doe Dieren in de Zorg als major, maar doe ook modules van Paard en Management erbij. Heb HDM62 vorig jaar gedaan en dor dit jaar HDM60 :) ik heb gewoon modules gekozen die me leuk leken. Jij doet Paard en Management?

Ik doe paard&management met Dieren in de Zorg:) Dan zaten we bij elkaar in de klas denk ikxD

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:40

Ik ben nu ook derdejaars, maar ik zal jullie niet gaan zien, hoogstens op de terugkomdagen of tijdens mijn afstudeerpresentatie. :)

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:00

Misschien leuk om een keer een bokt Diermanagement meeting te doen?

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:18

Moet ik weer naar Leeuwarden zeker :+

Grapje hoor, leuk idee. Wonen jullie ook allemaal op kamers?
Ik woon zelf in NH ging altijd op en neer.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:37

wow, ging je elke dag op en neer? Hoe houd je dat vol.. Het is toch bijna 2 uur heen 2 uur terug?

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:39

Ik vind dit een heel interessant topic. In juni naar de open dag geweest en vond het erg interessant. Nu ik al die verhalen lees over geen baan vinden, ben ik wel een beetje bang ervoor geworden, maar ik kijk nog rustig verder. Ik lees even mee :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:40

MZorro schreef:
Ik vind dit een heel interessant topic. In juni naar de open dag geweest en vond het erg interessant. Nu ik al die verhalen lees over geen baan vinden, ben ik wel een beetje bang ervoor geworden, maar ik kijk nog rustig verder. Ik lees even mee :)

Dat is geheel correct, op de open dagen worden rozengeur en maneschijn verhalen rondverteld, erg jammer.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:09

Ik woon vanaf zondag in een buitenwijk van Leeuwarden :D Letterlijk buitenwijk, want Goutum ligt er nog tussen :')

Diermanagement meeting lijkt me leuk! :D

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 13:16

Magda, doe jij ook diermanagement? :D