MWD of Pabo en is de Pabo pittig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Re: MWD of Pabo en is de Pabo pittig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 16:32

ik vind het nog steeds lastig, maar ben gisteren wel met iemand wezen meelopen op de basisschool. Je weet dan nog niet helemaal hoe het is op de Pabo, maar wel wat ik erna kan doen. En ik vond het prachtig, zelfs wanneer de kinderen rumourig werden. Ik werd ook heel vaak voor een lange periode alleen voor de klas gezet, omdat de juf nog veel moest regelen en moest dus wel continu de klas in de gatenhouden. En als ik dan van een kindje hoor, dat die het jammer vond dat ik maar 1 dag mee ging, en dat als ik een week zou gaan, hij een hele leuke juf zou hebben, smolt ik wel een beetje. Maar ik heb daar veel geleerd, ook vooral omdat die kinderen uit die klas absoluut geen verschil maakte tussen de echte juf of de 'neppe' juf. Waardoor ze ook heel vaak naar mij toe kwamen.

Ze benadrukte wel, dat de klas ervoor bijvoorbeeld veel rumouriger was en dit in verhouding nog best te sturen was. Maar ik ben erw el achter gekomen, dat ik het me absoluut zie doen. En misschien moet ik dit keer wel gewoon me hart volgen. Ik weet dat er weinig tot geen banen zijn op dat gebied, maar nooit geschoten is altijd mis en misschien rol ik over 4 jaar wel ergens in. Ik denk dat ik voor de pabo ga kiezen. omdat ik het lesgeven echt heel bijzonder vind en mooi vind een kind echt zien groeien!

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:46

Volgens mij heb jij echt een héél goede keuze gemaakt!
Je tekstje zegt echt genoeg.

Véél plezier en succes!

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 18:09

Leuk!! Heel veel plezier op de Pabo!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 18:35

Leuk, fijn dat je mee hebt kunnen lopen. :) Als ik jou was zou ik gewoon je gevoel volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:28

Goed van je keuze! Je lijkt nu er een goed beeld van te hebben! Succes en veel plezier :)

mein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:47

Ik doe ook PABO.. als het je roeping niet is.. denk ik inderdaad dat je niet ver komt.. (of als je geen volle motivatie hebt) het is niet heeel moeilijk (Als HBO, Ik kom van het MBO en vind het wel moeilijk! ;-) ) maar het is vooral heeeel erg veel. ik ga nu naar leerjaar 3, dus nog 2 jaar te gaan.. maarja de pabo bereid je alleen maar voor op wat je je hele leven gaat krijgen.. als juf ben je naar mijn mening altijd met veel dingen bezig!!