Mijn opleiding/baan en een piercing?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Re: Mijn opleiding/baan en een piercing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:27

Niet slim.
Mensen krijgen vaak een bepaald beeld bij iemand met een piercing in het gezicht/zicht.
Voornamelijk oudere mensen hebben dat.
Sommige ook totaal niet. Maar ik denk dat je gewoon een neutraal uiterlijk moet hebben.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:00

en daarom haal je die piercing er dus gewoon even uit voor je aan het werk gaat bij/met iemand en die persoon weet dan echt niet dat jij een piercing hebt ;)
life is as complicated as you make it ;)
mijn oude neuroloog had trouwens meerdere tattoo's, ik wist dat hij ze had, Bep van 99 die ook patient bij hem was niet, want ze waren niet zichtbaar er hoeft geen enkel probleem te zijn met piercings en tattoo's zolang je maar nadenkt over de locatie en bereid bent een zichtbare piercing even te verwijderen voor bepaalde zaken

edit: dat klinkt trouwens wel fout, dat ik het wist en andere niet, maar ik liep hem tegen het lijf in de shop toen hij een plaatje liet bijwerken :+

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:54

Heel goed dat je er over nadenkt! :)

Ook binnen de accountancy zijn er mensen met (bedekte) tattoo's of onopvallende piercings waar je vaak pas achterkomt als ze foto's op facebook plaatsen! ;)

Tijdens een sollicitatiegesprek, stage of werk kun je een piercing er inderdaad uithalen. Dat er een eventueel lelijke plek zit, tja...sommige mensen hebben ook littekens van acné of gewoon een minder mooie huid. Het is helaas wel zo dat je toch wordt beoordeeld op je uiterlijk bij een sollicitatie. Het standpunt 'Ze moeten me maar nemen zoals ik ben' gaat in de realiteit dan ook niet op.