Met deze job stoppen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:49

Wendy schreef:
bigone schreef:
Of ballen kweken, sorry dat ik het zo zeg maar ga door de weeks in pension, probeer het zo eens een maand aan te zien. Je bent ziek van het reizen dus hoeft het niet zo te zijn dat het werk niets is. Verder ook maar eens wat meer zelfvertrouwen krijgen aangezien je bijna geschokt bent door het feit dat ze jou hebben aangenomen, waarom niet, ze zullen wat in je zien. Ik vind dat je de handdoek wel heel snel in de ring gooit.

Hoe wil je dat betalen van een stagevergoeding?

Als het bedrijf haar zo graag wil dan kunnen ze haar wel tegemoetkomen. Toga's zijn ook wel tweedehands te koop, reiskosten worden uitgespaart enz enz, waar een wil is, is een weg.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:50

Ok, een stukje ervaring delen dan maar. Zelf reis ik 2 uur per dag voor mijn werk. Een uur heen, en een uur weer terug. Dit doe ik nu ruim 3 jaar.
Dat ik dit volhoud is omdat ik dit werk dus écht heel erg leuk vind. Anders zou het reizen me dus echt tegen gaan staan.
Dus ik vind het eigenlijk niet gek dat dit voor TS enorm belastend is. Want met die reistijd heb je eigenlijk geen dag meer over als je terug bent...

Athea_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 21:53

Ik kan niet volgen met de reacties :Y)

Ik vertrek om 20 na 6 thuis, dan ben ik om 20 vr 8 op het werk en kan ik de trein van 17u13 naar huis nemen en dan heb ik nog tijd vr de paarden. De stage begint pas echt op gang te komen vanaf sept/okt en dan zal er nog werk voor mezelf bijkomen, naast het werk op kantoor al kan ik daar altijd om hulp vragen ..

Ik heb de Universiteit hier in de buurt gekozen zodatik niet op kot/pension moest .. Ik woon hier graag, heb graag iedereen kort in de buurt en heb plannen om te gaan samenwonen let lijn vriend dus dat is voor lij sowieso uitgesloten ..

Ik geef het sowieso een aantal dagen en probeer er eens over te beginnen tegen mijn baas maar zoals hierboven aangegeven heb ik geen 2 weken aangezien ik nog een aantal betalingen moet doen vooraleer ik aan de stage kan beginnen die ik liever niet doe als ik er toch niet mee verder ga ..

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:54

Ik lees niet dat ze pas om 9.30 op kantoor wordt verwacht, ik lees dat ze een werkdag van 9.30 uur moet maken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:55

TS wat vindt je nou echt van het werk? Als het leuk genoeg is zou die reistijd niet zo erg moeten zijn.
En hoe reis je? Met de trein (aangezien je het hebt over een trein abbo)? Lekker boekje mee en even ontspannen, zo vervelend is reizen niet! Zeker niet als je met het OV reist. Je kunt heerlijk even opladen, wat muziek luisteren of een boek lezen. Of als je andere hobby's hebt die je op reis kunt uitvoeren (bijv tekenen). Je kunt die reistijd ook gewoon omzetten in iets leuks, niet iets nutteloos wat je uit moet zitten.

DRESSAGEFAN schreef:
Ik lees niet dat ze pas om 9.30 op kantoor wordt verwacht, ik lees dat ze een werkdag van 9.30 uur moet maken.

Dat zou ook nog kunnen, staat er een beetje onduidelijk.
Edit: dat lijkt het idd te zijn, dan had ik het verkeerd begrepen!
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 07-08-13 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:55

Joh, je hebt je beslissing al genomen, kap er maar mee.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:56

bigone schreef:

Dat idee krijg ik ook. :j

Athea_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 21:59

Ja idd, werkdag van 9 a 9u30, beginnen kan ik zelf beslissen, maar als ik om 9u pas begin ben ik uiteindelijk pas om half 8 thuis, vandaar de keuze om 's ochtend vroeg te vertrekken ..

Zelf vind ik anderhalf uur lang, al kan dat wennen, toch schrikt het mij af door wat er nog allemaal bij gaat komen. Stage is sowieso al zwaar, zonder al het pendelen en dat heb ik duidelijk onderschat ..

Waar een wil is, is idd een weg .. Ik ben er alleen nog niet over uit of dit is wat ik wil, hetgeen zorgt vr stress bij mezelf (al hebben ze op kantoor niets door want ik kan het goed verstoppen) ..

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:59

Je hebt veel moeite voor je opleiding moeten doen, stel jezelf denk ik een duidelijk doel met wat je met die opleiding wilt doen. Settle niet voor de eerste de beste baan, puur omdat deze dichtbij is. Dat lijkt me erg zonde. Vind eerlijk gezegd ook dat je werktijden en reistijden best te doen zijn. Ik begrijp prima dat je liever dichter bij woont, maar denk wel dat het reizen gaat wennen.

Heb je een toga sowieso in de toekomst niet nodig?

Athea_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 22:00

Fiffill schreef:
bigone schreef:

Dat idee krijg ik ook. :j

Zo komt het wel over ja vrees ik :Y)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:01

Samenvatting van het verhaal: Je bent nu iets gaan doen waar je eigenlijk niks in zag. Maar je hebt je toch laten omkletsen door mensen die je aardig vond. En nu je er echt zit en uitgaves moet gaan doen, die zorgen dat je er niet zomaar meer mee kunt gaan stoppen besef je ineens waar je aan begonnen bent? Dan lijkt het wel duidelijk wat het beste is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:03

DRESSAGEFAN schreef:

Inderdaad.

Ik vind 1,5 uur enkele reistijd veel. Dat is 3 uur per dag, bovenop je uren, zijn dit werkdagen van ruim 12 uur. Dat is wel vol te houden als je het werk erg leuk vindt. Ik heb ook weleens getwijfeld over een baan en toen vroeg ik mijzelf af, wil ik dit werk nog 10 jaar doen? In mijn geval was dit nee, ik werd al gek als ik dat werk nog anderhalf jaar had moeten doen (was geen vervelend werk, maar er zat geen uitdaging meer in), dus ik heb toen heel snel een andere baan gevonden. In jouw geval is dat moeilijker omdat dit een stage is. Je kan 3 dingen doen: een andere stage zoeken, dichterbij huis of een andere richting gaan met je studie of hier blijven en er het beste van maken.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:04

Ik heb ook een tijdje stage gelopen op een bedrijf wat 1,5u reizen (enkele reis) bij mij thuis vandaan was. Ik denk dat ik het nog geen maand heb volgehouden om elke dag op en neer te gaan. Vroeg op, naar stage, werken, naar huis, thuis eten, misschien een uurtje TV kijken en weer slapen. Mij brak het een beetje op en ik was vooral erg moe (en dan de 2e week maandag ochtend een meeting met ontzettend veel nieuwe informatie. Ik had echt heel veel moeite om mijn ogen open te houden := )
Ik had het wel erg naar mijn zin op stage en ben toen in de buurt op kamers gegaan. Mijn stage was maar voor 5 maanden, maar ik kan me niet voorstellen dat ik dat op en neer reizen 3 jaar zou hebben volgehouden. Misschien went het wel, maar je hebt zo weinig meer aan de rest van je avond. Doordat je je hoofd nergens anders op kan richten ben je alleen maar bezig met het werk en kom je niet echt tot rust.
Of je wil blijven bij die stage, daar moet je zelf goed over nadenken. Maar als het mogelijk is zou ik wel een woonruimte in de buurt zoeken, dat kan echt al heel veel schelen :j

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:13

Ik heb ervaring met een langere reistijd (4u per dag) en kan heel goed begrijp dat je dat niet in je koude kleren gaat zitten. :+

Maar TS, de hamvraag is: kun je geschikt werk vinden dichterbij huis? Ik heb weinig kennis van de topografie van België dus geen idee hoe je nu woont ten opzichte van de steden/plaatsen waar jij als afgestudeerd jurist (?) werk zult vinden. Is het reëel om te verwachten dat je binnen een afzienbare tijd (heerlijk dat je ouders je willen opvangen, maar je wilt daar vast ook niet eeuwig van afhankelijk blijven?) een baan op een fijnere afstand van huis gaat vinden?

Is dat het geval; dan zit je in de gelukkige positie dat je dit werk niet hoeft te blijven doen. Maar als je niet denkt op een andere wijze werk te kunnen vinden waar het reizen een minder groot deel van je dag in beslag zou nemen, dan moet je denk ik kritisch gaan kijken naar je huidige woonsituatie/plannen en of dat er werkelijk ruimte voor verbetering in zit. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:20

Ik vertrok vaak rond 5u45 om te starten om 7u30. Ik ben rond 6u45 à 7u a1 op mijn werk, maar na dat uur vertrekken is onbegonnen werk door immense fi1e op de autostrade richting Brusse1. Om 5u30 heb ik gedaan en zit het verkeer mee, dan ben ik tijdens het jaar thuis tussen 17u30 en 18u.
Met de trein moest ik nog vroeger op pad (trein van 5u48 dus 5u25 te voet op weg naar station), maar dan ben ik met wat ge1uk rond 16u45 thuis.
Had ik een 1ate shift, dan was het de trein op om 9u48, beginnen om 11u30 tot 19u30 en wanneer ik de trein van 19u50 te pakken kreeg was ik rond 20u45 thuis.
Dat is nu passé, sinds september 2012 ben ik opnieuw gestart met een bache1or in de stad op een 15 à 20min met de auto van mijn deur. Heb ik 1es om 8u30, dan hoef ik pas tegen 7u55 ten 1aatste te vertrekken en rond 15u30 zit de dag erop. Pension waar paard staat is 2km van schoo1, kan niet beter!

Vo1gens het contract dat bij dit studeerproject hoort (via mijn werkgever) moet ik tijdens de zomervakantie weer minstens 1 maand meedraaien op mijn oude dienst. Ik kan je verzekeren, ik sukke1 nu ook steeds op e1ke moment in s1aap, ben doodop, mijn re1atie heeft het best te verduren gehad (rothumeur door oververmoeidheid en tijdsgebrek). Hoe graag ik deze job ooit ook deed, ik weet intussen dat ik er nooit meer naar terug wi1 gaan moest mijn studie fout 1open. Dan zoek ik iets dichter bij huis. JIJ moet ge1ukkig zijn, niet a11een je werkgever. Je werkprestaties gaan hier op de duur ook onder afzien en de inv1oed kan immens zijn.
Denk er goed over na, wees oprecht en open naar je eigen persoon én je werkgevers en doe waar jij je het meest in kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:23

LZP -> STW

Belsje

Re: Met deze job stoppen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:20

Ik heb even gekeken waar je woont, hoe verplaatst je je naar Leuven en waar moet je daar zijn? Want 90 minuten enkele reis is wel erg lang om daar te raken.
Ik woon in hetzelfde dorp en heb heel lang richting Leuven en Bxl gependeld. Dus misschien moet je dat even herbekijken ;)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:54

Ik denk ook dat je je reistijd (als je met de trein reist dan toch) niet moet proberen te zien als reistijd, maar het zo leuk mogelijk te maken dat het ook bijna 'vrije tijd' is. Zo kan je bijvoorbeeld 's morgens ontbijten op de trein ipv thuis (scheelt alweer een beetje tijd dat je langer kan slapen, en je kan s'avonds je ontbijt maken), neem een boek mee, luister naar muziek, neem eventueel een laptop mee, misschien dat je s'avonds op de terugweg zo wel naar een film kan kijken op je laptop enz ....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:33

Dus je werkt je vijf jaar uit de naad, bent Meester in de Rechten oid, krijgt een stageplaats aangeboden waardoor je op jonge leeftijd (na drie jaar) advocaat bent. En dan kom je met: Het kost tijd, geld, ga samenwonen enzenz, waarom heb je dan toch zo'n studie gedaan, dat is dan pas zonde van je tijd.

Athea_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 19:18

Goh, ik heb 15min nodig om in het station in Alken te geraken. Dan 45min trein en vervolgens 20 om op kantoor te geraken, daartussen in nog wachten op de trein/bus en dan kom ik soms wel, soms niet aan anderhalf uur..

Ik ga sowieso het nog een tijdje aanzien maar tegelijk ook uitkijken vr een job in de regio, aangezien ik niet overtuigd ben dat dit het beroep zal worden dat ik in de toekomst wil blijven .. Sommige mensen begrijpen me, andere mensen niet dus zal echt voor lezelf moeten uitmaken of ik genoeg gemotiveerd ben om dit te blijven doen en vrees dat ik daar nu nee op moet antwoorden ..

Ik zie het nog even aan, bedankt alvast voor jullie meningen!

Edit: zie net een bijkomende reactie - Enerzijds op aanraden van mijn ouders en uit interesse .. En het is toch niet zo dat je automatisch de advocatuur in moet na een studie rechten?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:24

Ik kan je een advies geven; volg je hart!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:26

Athea_Jack schreef:
Goh, ik heb 15min nodig om in het station in Alken te geraken. Dan 45min trein en vervolgens 20 om op kantoor te geraken, daartussen in nog wachten op de trein/bus en dan kom ik soms wel, soms niet aan anderhalf uur..

Ik ga sowieso het nog een tijdje aanzien maar tegelijk ook uitkijken vr een job in de regio, aangezien ik niet overtuigd ben dat dit het beroep zal worden dat ik in de toekomst wil blijven .. Sommige mensen begrijpen me, andere mensen niet dus zal echt voor lezelf moeten uitmaken of ik genoeg gemotiveerd ben om dit te blijven doen en vrees dat ik daar nu nee op moet antwoorden ..

Ik zie het nog even aan, bedankt alvast voor jullie meningen!

Edit: zie net een bijkomende reactie - Enerzijds op aanraden van mijn ouders en uit interesse .. En het is toch niet zo dat je automatisch de advocatuur in moet na een studie rechten?

Je moet nooit werk gaan doen wat anderen wel leuk lijkt voor je, zelf uitzoeken en als je weet dat je niet de advocatuur in wilt gaan dan idd, hiermee stoppen en iets anders zoeken, succes.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:34

bigone schreef:
Dus je werkt je vijf jaar uit de naad, bent Meester in de Rechten oid, krijgt een stageplaats aangeboden waardoor je op jonge leeftijd (na drie jaar) advocaat bent. En dan kom je met: Het kost tijd, geld, ga samenwonen enzenz, waarom heb je dan toch zo'n studie gedaan, dat is dan pas zonde van je tijd.

Gelukkig kan je met een studie rechten op veel meer plaatsen terecht dan net dat ene kantoor.

Ik snap niet waarom TS niet zou mogen kappen. Als het echt totaal niet is wat je wilt. Ik snap dat we in een tijd leven waarin het niet eenvoudig is om een job vast te krijgen. En dat is het eigenlijk ook niet eens, het is een stage, zonder extra voordelen die je met een job wel hebt.
Doorbijten kan alleen als er iets door te bijten valt. Als heel de situatie gewoon voor jou 1 zure appel is, kan je die maar beter weggooien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:22

Ik weet niet hoe het in Belgie geregeld is met deze stage maar een familielid heeft in Nederland net deze driejarige stage afgerond, kreeg tijdens deze stage gewoon betaald, niet ruim maar wel voldoende om van te leven. Nu is hij net officieel advocaat, 28 jaar oud en verdient 3500 euro.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:45

@ Bigone: er zijn heel veel juristen die absoluut niet in de advocatuur willen. En als het over centen gaat, is de advocatuur dan ook nog eens de sector waar écht armoede heerst (met daartegenover topadvocaten die geld binnenscheppen, maar die enorme kloof is er wel).