De meest vervelende baan die je hebt gehad?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:10

Kamermeisje. In een niet-zo-heel-sjiek hotel (hoewel ik niet weet of dat veel verschil maakt).
De deur opendoen en dan ontdekken dat iemand de héél badkamer heeft ondergekotst, tegen de muren omhoog, in het bad enz enz.
Had toch erg veel zin om een briefje achter te laten met 'maak het zelf maar schoon' -O-

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:13

Werken in een krakelingenfabriek... als de krakelingen dan niet goed "gevouwen" zijn ze goed leggen.
Na het bakken per 10 in een doosje stoppen en dan een papiertje er tussen, ook echt dodelijk saai en zo heet met die ovens. Ze vroegen zelfs nog of ik er voor vast wilde komen werken. Heb ik toch vriendelijk voor bedankt! :wave: Waren mensen die dit al jaren deden, vind dat toch wel knap eerlijk gezegd

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:14

Achter de kassa in de supermarkt toen ik 16 was, was echt helemaal niets voor mij..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:20

Mijn stage.. 6 maanden 40 uur per week achter een bureau zitten..
In een kazerne.. (net een gevangenis.. alles werkt met pasjes, en ik raakte dan ook lichtelijk in paniek toen ik mijn pasje kwijt was, en dus gewoon opgesloten was..)

Ik heb een burn out gehad van een jaar...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 13:32

SusanH schreef:
Achter de kassa, dat was mijn eerste bijbaantje 20 jaar geleden. Ik mocht na 2 dagen weer gaan :') ik gaf steeds teveel geld terug :=

Van mij had je mogen blijven :D Waarom heb ik dat nou nooit :')

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:34

een waarvan ik mij niet realiseerde dat het een baan was totdat iemand tegen me zei
het lijkt wel een baan, onbetaald weliswaar, maar toch...

Marit

Re: De meest vervelende baan die je hebt gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:41

Achter de kassa in de supermarkt was ook écht niet mijn baan.. Ik heb het een half jaar volgehouden, 5 dagen per week tot ik RSI kreeg. Ik was er zowat blij mee :') God wat wordt je hersendood van dat baantje.. Ik heb écht respect voor de mensen die dat werk al 30 jaar doen. Ik zou in een depressie belanden oid. Het is écht vervelend werk.
Nu sta ik bij de kassa in een tuincentrum, maar dat is zó anders. 10x leuker :j

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:49

Fondsen werven langs de deuren... Zorgen dat mensen maandelijks geld af laten schrijven voor een goed doel, waarvan de eerste 2 maanden donatie eigenlijk voor je eigen portemonnee zijn.
Eigenlijk echt gewetenloos werk, was er ook niet goed in want ik stond er niet achter en ben na 2 dagen gestopt :D

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:52

Één dag volgehouden: maandverbandcontainers reinigen.
Container open doen, legen, in afwasmachine zetten, schone weer terug in rek zetten
Bah bah bah. Niet alleen vies, maar ook geestdodend saai.

Één dag uitzendwerk: enveloppen open maken en de briefjes (van een reclame actie) er uit halen en op stapeltjes van 50 stuks leggen. Saaaaaiiii

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:55

Verschillende baantjes waren zeer vervelend :+

M'n eerste baantje heb ik wel 4 uur volgehouden: doppen op potjes vaseline draaien. Toen ik een gehele enorme ton vaseline uit moest gaan schrapen heb ik dat mens verteld dat ze die ton ergens kan steken waar de zon niet schijnt en ben ik weggelopen :')

Serveren in een shoarma restaurant. De Egyptische baas was een ware slavendrijver. Ik werkte van 12-00u en mocht niet pauzeren, niet eten en een bakkie koffie kon er nog maar net van af. Ik heb dit 3 maanden volgehouden.

Afwasser achter de kantine van het hoofdkantoor van de Ah was ook vreselijk. Ik weet niet eens meer hoe het systeem werkte, heb het volledig verdrongen _O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:56

Twee eigenlijk. De eerste was lopendebandwerk. Geestdodend, het werk zelf, maar ook de sfeer. Dat heb ik 1 dag gedaan. Ben heel hard naar huis gefietst om niet meer terug te komen :) Op zich zou een paar uurtjes lopendebandwerk tussendoor niet eens heel erg zijn, maar de manier waarop, en dan 8 uur lang... :=

Het tweede was telefoniste / receptioniste, op een moment dat ik bepaald niet dol was op de telefoon opnemen. Verder was er niks te doen maar werd je precies zovaak onderbroken dat je ook niets anders kon doen. Geen aanspraak, ik zat daar volstrekt alleen. Daar heb ik op de eerste dag maar aangegeven dat het niet echt iets voor mij was, de week volgemaakt en dat was het.

En tot slot heb ik ooit typwerk gedaan (was leuk), maar daarna vroegen ze of ik ook nog zin had om alle dossiers (en dat waren er erg veel!) door de shredder heen te halen. Dat zou een paar dagen duren, en dan met zo'n ding dat elke 15 minuten oververhit was. Daar heb ik ook maar voor bedankt.

micksage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:04

Ik werk als afwasser in een kuuroord ook meega saai

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:05

Postbezorgen voor PostNL. Niet het werk, maar de wijk was verschrikkelijk. Een hele hele hele lange weg, kwam geen eind aan. := Vind dat werk in een woonwijk overigens wel echt heel leuk.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:10

Ooit 2 dagen vanuit een uitzendbureau kleren op klerenhangers gehangen. Het waren allemaal mouwloze T-shirts in de kleuren wit, roze en blauw in de maten XS t/m XXL en die moesten dan goedom aan zo'n hanger gehangen worden (bolle kant naar voren). Buiten dat het enorm geestdodend was, was het ook nog in een stikhete loods. Vind het eigenlijk een wonder dat ik het 2 dagen heb volgehouden...

Nadine_Fabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:13

" sales consultant " klonk leuk, verdiende goed, maar wat een hel..
Heel de dag in een hok, mensen bellen en een megaduur sportschool abbonement
aanpraten.. 1 maand volgehouden..

Het tweede was een kledingwinkel, laat ik de naam achterwege laten,
maar ik stond van sochtends 9 tot 6 beha's te labelen..
En dezelfde cd die ze elke dag afspeelde, met verschrikkelijke muziek,
die maakte mijn dag er echt niet beter op..

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:20

bromfiets schreef:
Een cd-winkel waar nooit iemand kwam _O-

Komkommers plukken heb ik ook maar 3 dagen volgehouden omdat ik allergisch ben voor de planten. Mijn broer werkt nog bij datzelfde bedrijf op zaterdag, al bijna 27 jaar. Vind het nog steeds knap...

Verder heb ik veel dingen gedaan die ik zelf erg leuk vind maar waarmee je anderen kan laten walgen, biggen castreren e.d. :D

Nou...vind het idd wel vreemd als je biggen castreren 'erg leuk' vindt..

Ergste baantjes waren lopende bandwerk (nooit langer dan een paar dagen volgehouden), kamers schoonmaken in een hotel (bah!!) en er schiet me straks vast nog wel wat te binnen :P

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:22

Bladknippen in de kas -O- Vre-se-lijk!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:29

Charlie_P: Dat was niet het enige werk op dat bedrijf ;) Het totale werk was erg leuk en afwisselend en o.a. castreren hoorde daar gewoon bij. Ik kan andere mensen ook op de kast krijgen als ik vertel hoe het schoonspuiten van afdelingen in zijn werk gaat en op welke plekken je dan poep vindt als je thuiskomt, maar ik vond het werk niet erg. Heb veel smeriger dingen gedaan :)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:32

In die context is het wat beter te begrijpen bromfiets ;-)

Zinzi_jewelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:35

Werken in een varkens slachthuis ...
Nooit nooit meer
En een varkens vermeerder bedrijf ...
Arme zeugen en biggen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:36

Schroefjes tellen....
Volgens het uitzendbureau was het echt een baan op kantoor (nadat ze me een dag hadden laten inpakken aan een lopende band had ik gezegd dat ik of normaal, administratief bijv, werk wilde of anders liever niks)
Nou het was wel op een kantoor. Maar dat was het dan ook, tussen de mannen van kantoor zat ik me mn weegschaal en mn schroefjes. Die mannen waren erg aardig dus hield het een dag vol. De 2e dag bleek dat degene die me 'inwerkte' het verkeerde aantal schroefjes dat in een doosje moet had gezegd. Of ik weer opnieuw wilde beginnen!!

Dat was het einde van mn schroefjes tel carriere (en uzb carrière want eerlijk zijn kunnen ze niet)

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:37

Het werk wat ik nu doe (na helaas noodgedwongen ontslag bij de winkel).
Ik ben zorg assistent (totaal geen ervaring) en mag kamers schoonmaken, thee/koffie rondbrengen en mee lopen met de voedingskar.
En op zich nog niet eens zo heel vervelend werk maar het probleem is dat een soort van uitzendbureau (van het bedrijf zelf) de planning doet, terwijl ze niet eens weten hoe de diensten gaan en wat voor werk er verricht wordt.
Zo werd ik doodleuk zonder voorbereiding of ervaring gedropt bij een gesloten afdeling met mensen die alzheimer hebben om daar de kamers en toiletten schoon te maken.

En ow ja ik heb nog een baantje wat ik momenteel doe; post sorteren. Ook niet zo heel vervelend máár ik moet een bepaalde target halen en dat lukt me niet want halverwege de ochtend heb ik behoorlijke rugpijn van het tillen van de kratjes dat de snelheid er uit gaat.

Dus ja je kan wel zeggen dat ik het getroffen heb -O- }:0 :Y)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:42

Ik heb een keer twee weken lang alle mensen moeten tellen die door de hoofdingang het ziekenhuis
binnen kwamen en dat elke dag van half 2 's middags tot 8 uur 's avonds. Ik had een teller dus steeds
als er iemand binnen kwam; klik. Om het halfuur moest ik opschrijven hoeveel er langs waren gekomen
en dan moest ik weer bij 0 beginnen. Ik zat lekker bij de ingang in de tocht (er lag toen nog sneeuw),
koud! Ik moet zeggen dat ik soms ook wel moeite had om wakker te blijven. Mocht gelukkig wel
tussendoor eten en drinken. Dit werk was tijdelijk, ze hadden de aantallen nodig voor nieuwbouw.

Daarnaast heb ik nog één dag koffieautomaten schoon gemaakt dat was nog best zwaar en ik vond
het ook niet fijn om al die mensen op de afdelingen zo te zien (we kwamen ook op de intensive care
bijvoorbeeld). Uiteindelijk heb ik dat niet door gezet omdat ik de rest van de automaten schoonmakers
niet erg aardig vond, het waren allemaal oudere vrouwen, maar ik was er al voor gewaarschuwd dat
ze nogal onaardig konden zijn. Het werk verder was wel heel simpel, het enige lastige was om in je
eentje de weg te vinden in zo'n groot ziekenhuis.

Nu werk ik bij een groothandel achter de kassa en als toiletjuffrouw bij een poppodium/nachtclub,
bevalt allebei erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:42

Wat een hels topic :') , ooit vakantiewerk in frankrijk gedaan. 2 maanden werdt 2 weken , wat hels. Meneer was nederlands Mevrouw duits en in het duits schelden ze de hele camping over := , van 9 uur tot 8 uur plantjes planten en onkruid wieden in de groente tuin. De kippen voeren en allerhande rotklusjes , en als hij boos was dan zat ik te trillen want hij kon zo boos worden... Water mocht ik niet verspillen en het was een paasei daar..

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:46

ik werk momenteel als toiletjuffrouw in een groot warenhuis :') verdient heel goed, maar hoop dat ik snel iets anders heb.. het is vooral heel saai werk