Officiële waarschuwing Albert Heijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 18:28

Noraly_ schreef:
Om die waarschuwing zou ik me niet te druk maken hoor. Gewoon goed op gaan letten nu, je weet dat je er aan moet werken. Ik heb morgen na 3 jaar mijn laatste dag bij de AH, ik heb in de eerste 3 maanden dat ik er werkte ook een waarschuwing gehad omdat het wel eens mis ging met teruggeven, ik heb later ook gewoon een vast contract gekregen. Ze attenderen je er even op en als het dan beter gaat is er niets aan de hand hoor!

Oh gelukkig, dat stelt me wel even gerust :) Heb ook andere tips gekregen die ik erg fijn vind. Een waarschuwing is alleen zo'n schok opeens :+

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:30

Vind de officiële waarschuwing wel erg hard!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 18:30

Freya schreef:
Bij twijfel gewoon vragen, niet bang zijn voor hun reactie, ze weten dat er naar ID gevraagd kan worden, dus gewoon doen.

Zelfs bij mij hebben ze heel lang nog naar mijn ID gevraagd, is soms vervelend omdat je ouder bent, maar ach, beter een keer te veel vragen, dan een keer te weinig en daarmee je baan op het spel zetten.

Volgensmij vinden de meesten het ook geen probleem maar ja, het is zo genant als je merkt dat iemand 24 is of iets dergelijks :') Maar gewoon overheen zetten dus. :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 18:30

furious schreef:

Hm nouja, als vanuit de gemeente de alcoholcontroles slecht gaan mogen we geen alcohol meer verkopen dus dat begrijp ik opzich nog wel :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:33

:Y) nou, ik ben not amused als ik geen drank/sigaretten mee krijg als ik even snel wat ophaal. Ben ik serieus al twee keer tegenaan gelopen. Een keer terwijl mijn dochter van twaalf erbij was. Heb die griet later nadat ik de ID gehaald had een folder van pearl in de handen gedrukt.

lizy29

Re: Officiële waarschuwing Albert Heijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:34

Als ze mij vragen om een ID zie ik dat gewoon als een compliment.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 18:37

Anne_GTI schreef:
:Y) nou, ik ben not amused als ik geen drank/sigaretten mee krijg als ik even snel wat ophaal. Ben ik serieus al twee keer tegenaan gelopen. Een keer terwijl mijn dochter van twaalf erbij was. Heb die griet later nadat ik de ID gehaald had een folder van pearl in de handen gedrukt.

Wil je niet als 20 uitzien dan? :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:37

lizy29 schreef:
Als ze mij vragen om een ID zie ik dat gewoon als een compliment.

Dat deed ik ook toen ik zo oud was :Y)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:39

Dominique_96 schreef:
Anne_GTI schreef:

Als ik daardoor eerst naar huis moet niet

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 18:42

Anne_GTI schreef:
Dominique_96 schreef:

Als ik daardoor eerst naar huis moet niet

Nee oke, vervelend zeg. -O-

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:44

furious schreef:

Als je als supermarkt zijnde er niet aan houdt/slordig uitvoert dan kan dit zelfs uitlopen tot een verbod op het verkopen van drank i.c.m. een zeer hoge boete. Bij de supermarkt waar ik werkte kon dit zelfs, na twee waarschuwingen, je ontslag betekenen. Geheel begrijpelijk dus de waarschuwing.

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:47

Bij die controles word er bijna altijd maar 1 alcoholisch product gekocht.. Probeer daar aan te denken, ookal heeft die gene al sigaretten bij zich...

Vaak is er ook een volwassene bij die aan het begin van de winkel blijft "hangen"

En hebben ze je niet ingelicht na de eerste controle? Doen ze bij ons wel altijd.

Verder blijft het lastig inschatten :')
Laatst bijgewerkt door Apollo94 op 19-07-13 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:47

Ik ben boven de dertig en moest me pas legitimeren. Mijn dag was weer goed! Gewoon vragen, mensen denken dat je ze een compliment geeft.

al weet ik nu beter nav jouw topic... Jammer!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 18:48

Apollo94 schreef:
Bij die controles word er bijna altijd maar 1 alcoholisch product gekocht.. Probeer daar aan te denken, ookal heeft die gene al sigaretten bij zich...

En hebben ze je niet ingelicht na de eerste controle? Doen ze bij ons wel altijd.

Ik ben ingelicht vandaag! Woensdag echter niet en dat vind ik wel best vervelend :\

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:16

Als je bij ons de mist ingaat krijg je dat meteen te horen.. Misschien een suggestie voor je baas? Is wel prettig om te weten :j

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 19:18

Ja, normaal krijg ik 't ook wel te horen maar woensdag dus niet. Vreemd :\

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:21

Het stomme is, ik dacht dat ik het ook wel zou begrijpen dat wel vragen altijd beter is dan niet vragen, maar nu ik (25) een paar keer om legitimatie ben gevraagd als ik 2,5% bier haal bij de AH.. Word ik er een beetje moe van. Als ik daarentegen naar de slijter ga heb ik altijd een heel geanimeerd gesprek met de beste man en raadt hij me allerlei dure whiskeys aan... Super grappig, en gezellig. Dus daar kom ik toch een stuk liever dan bij de AH. Dat strenge beleid heeft qua omzet voor de AH dus wel een keerzijde. Puur gevoelskwestie.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 20:06

Maar ik denk ook sowieso dat als mensen gewoon hun ID klaar hebben om te laten zien het dan allemaal veel sneller en minder moeizaam gaat :)

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:07

furious schreef:

De boetes voor het niet controleren en evt dus aan minderjarigen verkopen is heel hoog, als je dan één caissiere hebt die dit dus telkens fout doet dan ben je zo aardig wat kwijt, ook kan er een verbod op worden gelegd na meerdere boetes volgens mij.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:11

Dominique_96 schreef:
Hm ja. Denk dat ik gewoon ''bang'' ben naar de reacties van de klanten. Maar zij hebben geen probleem als er niet naar wordt gevraagd.

Joh, die klanten weten ook dat jullie het verplicht zijn en die zuurpruim die er eventueel tussen zit,
was anders ook al niet te genieten geweest.
Gewoon vragen, ik ken niemand in mijn vriendenkring die zo'n vraag een probleem vind.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 20:12

Sjolvir schreef:
Dominique_96 schreef:
Hm ja. Denk dat ik gewoon ''bang'' ben naar de reacties van de klanten. Maar zij hebben geen probleem als er niet naar wordt gevraagd.

Joh, die klanten weten ook dat jullie het verplicht zijn en die zuurpruim die er eventueel tussen zit,
was anders ook al niet te genieten geweest.
Gewoon vragen, ik ken niemand in mijn vriendenkring die zo'n vraag een probleem vind.

Dankje :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 20:12

Noraly_ schreef:
furious schreef:

De boetes voor het niet controleren en evt dus aan minderjarigen verkopen is heel hoog, als je dan één caissiere hebt die dit dus telkens fout doet dan ben je zo aardig wat kwijt, ook kan er een verbod op worden gelegd na meerdere boetes volgens mij.

Ja, dan verliezen we de licentie (?) om alcohol te verkopen!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:12

Dominique_96 schreef:

Gewoon vragen zodra je ook maar een beetje twijfelt. :j
Als mensen oud genoeg zijn vinden ze het geen probleem om ID te laten zien hoor, tenslotte zijn ze oud genoeg :j

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 20:13

Anoli schreef:
Dominique_96 schreef:

Gewoon vragen zodra je ook maar een beetje twijfelt. :j
Als mensen oud genoeg zijn vinden ze het geen probleem om ID te laten zien hoor, tenslotte zijn ze oud genoeg :j

Daar zit wat in :D

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:16

Volgens mij piept je kassa toch automatisch bij alcohol en sigaretten? Nou als je dan standaard naar iemands id vraagt zit je altijd goed.... *\o/*