Tijd over 's nachts, hoe opvullen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:49

IndianLady schreef:
Een tablet gaat er in de toekomst ook echt wel komen, maar nu nog niet.

je hebt er niets aan, ik heb er ook een maar zit liever op mijn laptop. maar dat kan aan mij liggen want het is touchescreem
en daar kan ik niet mee overweg. buiten dat de spelletjes wel leuk zijn.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 21:52

Ik heb een desktop, dus een laptop vind ik dan overkill.
Op een tablet kan ik spelletjes spelen, boeken lezen, series kijken. En hij is minder zwaar dan een laptop.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Tijd over 's nachts, hoe opvullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:26

Advies; neem dan een goed merk anders werkt het voor geen meter heb ik gemerkt :)

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:31

kun je niet gewoon gewoon slapen als je niets te doen hebt? er zijn daar toch bedden genoeg?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 07:50

inochiyo schreef:
kun je niet gewoon gewoon slapen als je niets te doen hebt? er zijn daar toch bedden genoeg?

Dat meen je serieus?
Ik ben bij iemand thuis, is niet echt een visitekaartje als ik ter ontlasting van de partner/ familie zelf ga liggen slapen.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:06

ik ben met een taalcursus turks bezig! Het is geen moeilijke taal en ik vind het veel leuker dan al die andere talen die ik op school heb/heb gehad (Engels,Duits, Frans, Latijn en Grieks)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:07

inochiyo schreef:

Tja... het heet niet voor niets nachtdienst, ze waakt bij de cliënt, beide termen zouden toch voldoende moeten zeggen lijkt me, anders zou het wel een slaapdienst heten toch? En ja, slaapdiensten bestaan wel degelijk :P

Zelf ben ik een 'haakster', je zegt dat het niets voor je is maar wie weet blijk je het onverwacht leuk te vinden? Je moet toch iets doen om je tijd te vullen. Een bolletje wol, haaknaald en schaartje weegt niets en een boekje (voor klein bedrag verkrijgbaar bij boekenvoordeelwinkels) of een aantal uitgeprinte A4tjes van internet waaruit je het kan leren is ook niet het gewicht. Wel zit je met het licht, voor haken heb je wel wat licht nodig, zou een mijnwerkerslampje een optie zijn? hierbij heb je redelijk goed licht maar stoort een stuk minder voor de cliënt (je kunt goedkope mijnwerkerslampjes krijgen bij de action, 3 euro vlgs mij)

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:19

Is er geen cursus/opleiding die aan sluit bij je werk wat je nu doet
misschien werkt het op de langere termijn ook nog in je voordeel kwa salaris als je nog een papiertje extra gehaald hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 13:29

Een thuisstudie misschien?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 14:50

Luf_Midnight schreef:
Is er geen cursus/opleiding die aan sluit bij je werk wat je nu doet
misschien werkt het op de langere termijn ook nog in je voordeel kwa salaris als je nog een papiertje extra gehaald hebt

Daar zat ik idd ook aan te denken, maar je schrikt als je sommige prijzen ziet.

Ik heb een haakklusje liggen, heb er een jaar voor gekregen van mn moeder (was een geintje onderling) Voorlopig heb ik nog wel de tijd.
Mijnwerkerslampje zou kunnen, daar had ik nog niet aan gedacht. Het is vrij goed te doen hoor, heb pas 1 cliënt waar ik echt in een hoekje zat met een zeer slechte lamp.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:24

Misschien dat je geld terug kunt krijgen van de belastingdienst voor gemaakte studiekosten.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:52

IndianLady schreef:
inochiyo schreef:

Dat meen je serieus?
Ik ben bij iemand thuis, is niet echt een visitekaartje als ik ter ontlasting van de partner/ familie zelf ga liggen slapen.

dat was ook mijn eerste gedachte, ik bedoel hun slapen toch ? die zien dat dan toch niet ?

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:03

Ik doe hetzelfde werk als jij,en ben ook absoluut niet creatief. Ik kijk toch meestal tv, als die mogelijkheid er niet is neem ik een laptop mee en kijk dan DVDs. Ik vind lezen s'nachts te slaap verwekkend. Een cursus doen zou mij dan ook niet lukken.
Een tablet/laptop lijkt mij de fijnste optie.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:22

bello2005"
[quote="IndianLady schreef:
inochiyo schreef:

Dat meen je serieus?

dat was ook mijn eerste gedachte, ik bedoel hun slapen toch ? die zien dat dan toch niet ?[/quote]

Is dit een grap *shock* ts waakt bij mensen die terminaal ziek zijn en op sterven liggen. Om de familie te ontlasten heb je dan 24-uurs zorg. Het zou wat zijn als deze zorg zou gaan liggen slapen "ja, sorry, uw moeder is vannacht overleden, maar ik lag te slapen, daarom hoort u het nu pas..." Dat de familie ligt te slapen mag geen reden zijn dat jij gaat liggen slapen! Ik geloof niet dat ik voor mezelf in zou staan als de nachtverzorging zou liggen te slapen...

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:32

Ik snap het beroep niet helemaal denk ik, mensen die terminaal zijn zijn toch niet meer te genezen en gaan toch sowieso dood? wat is het nut dan dat jij wakker moet blijven als je daar zit als iedereen daar ligt te slapen? Zit je daar dan te wachten tot je client dood gaat?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 22:36

Kort samengevat ja.

Ik ben er voor de cliënt (evt verschonen, draaien, drinken, soms praatje maken, sommige mensen vinden het eng om te sterven, dus je bent bij ze en zorgt ervoor dat ze comfortabel zijn) zodat de familie gewoon hun nachtrust kan nemen. 24/7 wakker blijven is voor de mensen die achterblijven ook niet gezond.
Sommige cliënten praten wel met mij maar niet met hun familie, omdat ze het al erg genoeg vinden dat zij er straks niet meer zijn.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:38

dat noemen ze nou waken ;) zodat in ieder geval iemand niet helemaal alleen overlijd, dit kan voor diegene die het betreft, als voor de nabestaanden soms een heel goed gevoel geven. en ook terminale mensen hebben 24 uurs zorg nodig, als je slaapt hoor je niet altijd wat er om je heen gebeurd terwijl dan juist de kleinste signalen van verandering belangrijk kunnen zijn
Laatst bijgewerkt door nafkedemi op 19-07-13 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:39

inochiyo schreef:
Ik snap het beroep niet helemaal denk ik, mensen die terminaal zijn zijn toch niet meer te genezen en gaan toch sowieso dood? wat is het nut dan dat jij wakker moet blijven als je daar zit als iedereen daar ligt te slapen? Zit je daar dan te wachten tot je client dood gaat?

Lijkt me dat mensen willen weten als iemand dood gaat? Dat de familie er bij wordt geroepen? Ik vind dit persoonlijk een ongelofelijk lompe reactie.

Ik zou inderdaad een thuisstudie gaan doen. Of een tablet kopen, films erop zetten en die kijken (met oordoppen). :)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:12

inochiyo schreef:

|o :x serieus ?? Iemand die terminaal ziek is moet s nachts ook wel eens plassen, of wil iets drinken en kan dit zelf niet meer. Daarom zit ts erbij zodat zij deze mensen hierbij kan helpen. Om de laatste periode van het leven van die ' mensen die sowieso toch al dood gaan' nog een beetje leefbaar te houden.
Ik vind dat je wel een beetje na mag denken voordat je zo'n oerdomme uitspraken doet. Behoorlijk lomp !
Ts een puzzelboekje misschien ?

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:19

inochiyo schreef:

Beetje een lompe reactie, vind je zelf ook niet?

Een thuisstudie kan heel leuk zijn, als je tenminste goed kan leren 's nachts. Ik zou er waarschijnlijk bij in slaap vallen.

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:38

Jeetje, had er nooit bij stilgestaan dat dit een beroep is. Beetje naïef misschien. Lijkt me fysiek en mentaal erg zwaar werk.

Ik las in een eerder reactie dat iemand na aanschaf van een tablet toch liever de laptop gebruikte. Ik heb dat juist niet. Mijn laptop gaat sindsdien eens in de twee maanden aan als ik iets niet via mijn tablet kan doen. Vind het echt een superding. ( ik kan de iPad mini aanraden, handzaam formaat, goede kwaliteit, prima mogelijkheden en in vergelijking met de normale iPad is de prijs prima te doen.)

Als ik jou/de reacties zo lees dan komt een thuisstudie of cursus het meest in de buurt van je interesse. Misschien een idee om een korte te volgen om te kijken hoe het bevalt?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:57

De open universiteit heeft gratis cursussen over verschillende onderwerpen. Wellicht is dat interessant voor je.

Verder een opmerking... Ik vind het knap dat je dit werk aankan!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 10:46

IndianLady schreef:
Kort samengevat ja.

Ik ben er voor de cliënt (evt verschonen, draaien, drinken, soms praatje maken, sommige mensen vinden het eng om te sterven, dus je bent bij ze en zorgt ervoor dat ze comfortabel zijn) zodat de familie gewoon hun nachtrust kan nemen. 24/7 wakker blijven is voor de mensen die achterblijven ook niet gezond.
Sommige cliënten praten wel met mij maar niet met hun familie, omdat ze het al erg genoeg vinden dat zij er straks niet meer zijn.

ik neem het petje voor je af, ik zou het echt niet kunnen