Cadeautjes voor een mooi rapport/mooie cijfers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 22:35

Toch gek om te zien dat alles van vroeger zo veranderd is.. Ik ben nog steeds tevreden met een paar euro. Tuurlijk wat meer zou altijd meegenomen zijn maar het hoeft niet.

Werk veel liever zelf voor mn geld. Dat geeft tenminste voldoening :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:36

Voor mijn einddiploma: een dressuurzadel!!
Voor rapporten heb ik verder nooit iets gehad.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:37

Ik ben een heel slechte mama geloof ik, want ik had ook een afspraak met mijn dochter, als ze over was kreeg ze van mij 100 euro en als ze bleef zitten zou ze mij 100 euro moeten betalen. Ze was over en moest toevallig naar de kapper, ze liet het verven en dat was best prijzig, waarop ze zei laat die 100 euro dan maar zitten, ik ben hier ook heel blij mee :P

Ze heeft nu dus een nieuwe haarkleur voor haar over gaan :+

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:38

Toen ik voor mijn VWO examen geslaagd was kreeg ik een kwart laptop (de overige 3 kwart moest ik zelf betalen :')).
Ik snap niet dat mensen soms zoveel cadeaus en geld geven. Een beetje stimulans is leuk, maar een Iphone 5 geven noem ik bijna je kind omkopen om goede cijfers te halen. Alsof het alleen daarom te doen is :=

eenitraM

Een cadeaukaart voor kleding om te shoppen. Vorig jaar nog eentje van 75 euro. Das mooi kleren kopen :D

Cerilene_

Bizar dat ouders dat soort enorme cadeaus aan hun kinderen geven voor een rapport.
Ik kreeg voor een goed eindrapport inderdaad een rijksdaalder of toen ik wat ouder werd een 5je van mijn oma (en dat was dan hardstikke veel, want je had al voor 5 cent een snoepje, en voor een gulden dus al een lekkere zak snoep), en gezellig een ijsje ofzo halen met mijn ouders.
Mijn toekomstige kinderen gaan dat soort gekkigheid ook echt niet krijgen voor hun rapport... Het wordt steeds gekker lijkt het wel.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:39

Ik krijg altijd een volle tank. :')

edit: Ik ben 22 jaar oud en woon niet meer thuis, teken ook mijn rapporten zelf. Maar als er écht speciale punten tussen zitten, zoals dit semester geëindigd met twee negens en dus een negen als gemiddelde, dan laat ik het toch zien. :o
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 09-07-13 22:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:40

Anna schreef:
Toen ik voor mijn VWO examen geslaagd was kreeg ik een kwart laptop (de overige 3 kwart moest ik zelf betalen :')).
Ik snap niet dat mensen soms zoveel cadeaus en geld geven. Een beetje stimulans is leuk, maar een Iphone 5 geven noem ik bijna je kind omkopen om goede cijfers te halen. Alsof het alleen daarom te doen is :=

_O-

Alsof het ineens is om over te halen, als het wat duurder is :')

Ik snap niet waarom mensen het bizar vinden, omdat ze het zelf niet kregen ofzo? Als je het geld hebt waarom niet? :=

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:41

Een rijksdaalder inderdaad, prehistorie :P Of helemaal niets, dat ook vaak genoeg. Maar dat vind ik ook wel prima hoor, waarom moet er altijd een beloning tegenover staan?

Voor mijn havo examen kreeg ik volgensmij mijn eerste laptop. Voor m'n propedeuse prachtige oorbellen en voor m'n afstuderen volgensmij weer oorbellen? Wat erg, ik weet het niet eens meer.. Oh en mijn ouders doen voor alle kinderen die 21 worden een weekendje weg naar een stad naar keuze, binnen de perken, dus geen Auckland ofzo (niet dat je dat in een weekend zou willen doen) :P

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:41

ik vind het niet zo gek om zoiets te geven bij een rapport. Als je het als ouder kan betalen, en je wilt het je kind geven. vind ik het goed om er dan een prestatie aan te koppelen, in plaats van het 'zomaar' geven.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:42

Ik heb helemaal niks gehad van paps en mams toen ik geslaagd was. Goede rapporrten had ik nooit, dus daar kreeg ik ook niks voor van hun. Wel van opa en oma €1,00. :')

Maar dat vind ik helemaal niet erg. Diploma halen hoort er toch gewoon bij, je hoeft toch niet voor alles wat te krijgen?
Gewoon lekker met z'n allen uit eten is toch veel gezelliger?

Kosta

Kleine tip, nooit de fout maken dat je zegt mijn toekomstige kinderen krijgen dit niet of mogen dat niet, als je ze eenmaal hebt, blijkt dat je heel wat dingen die je je voorgenomen had ineens aan gaat passen, echt ik ben al op zoveel dingen terug moeten komen en ik riep ook altijd het hardst, dat ga ik nooit zo doen als ik kinderen heb :D

shirleyp
Blogger

Schrik soms ook wat kinderen uit mijn klas (ben juf) voor het rapport krijgen := Heb zelfs al eens gehad dat er voor het rapport spullen werden beloofd... 'Je krijgt een laptop als je een goed rapport hebt'. Nou... Dan geef je als juf toch ook niet zo fijn cijfers meer. Heb me niet laden beïnvloeden maar was bij het meegeven van het rapport wel heel benieuwd of het rapport 'goed' genoeg was...

Ik kreeg zelf vroeger inderdaad een paar gulden voor mijn rapport. Weet nog dat ik het erg leuk vond :o

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:43

ik heb voor heel het jaar mn achterkant van mn telefoon gehad. dat was 11 euro. dus 2,75 per rapport :) dus valt wel mee...

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:44

Mijn opa had vroeger een systeem voor ons rapport hahaha.
Een 6 was 1 gulden, een 7 was 2 gulden etc.etc maar een 5 was -2 gulden en een 4 -3 gulden.
Was in ieder geval wel motiverend!

Van mn ouders overigens niets, was sowieso al knetterverwend (en nog ;) )
Laatst bijgewerkt door Nikeyy op 09-07-13 22:47, in het totaal 2 keer bewerkt

CoolHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:44

Op de basisschool kreeg ik van mijn opa en oma nog wel eens wat geld, maar van mijn ouders niet. Dat maakt ook helemaal niet uit :P

Nu ik vwo 5 heb gehaald heeft mijn moeder gezegd dat ik van de zomer mijn eerste strandrit mag maken.
Daar ben ik echt heel blij mee :)

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:47

pff , ik krijg alleen geld. hoe hoger me cijfers , hoe hoger het bedrag. ik vind het prima hoor :) dan is het een soort stimulans voor hogere cijfers ;) maar een ipad? pff haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:49

Anna schreef:

En daarna is het afgelopen met goede punten halen. Dan zitten ze tijdens de les enkel op dat klote ding te kijken.....

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:51

vonneke schreef:
En daarna is het afgelopen met goede punten halen. Dan zitten ze tijdens de les enkel op dat klote ding te kijken.....

Hahahaha idd!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:51

vonneke schreef:
Anna schreef:

Heel veel scholen/docenten laten dat niet toe hoor :+

Ik denk dat ze nu ook al een soortgelijke telefoon heeft met whatsapp etc. dus zoveel zal het niet veranderen in dat geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:53

Geryon schreef:
Anna schreef:

_O-

Ik snap niet waarom mensen het bizar vinden, omdat ze het zelf niet kregen ofzo? Als je het geld hebt waarom niet? :=

Je moet eens weten hoe gevoelig kinderen daarvoor zijn!
Ik maak het jaarlijks mee als mentor helaas.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:53

Ik krijg altijd geld van m'n oma's. Meestal 10 euro ofzo. (altijd blij mee :D)
Van m'n ouders verandert t eigenlijk kom ik nu net achter :') heb nooit wat gekregen, alleen vorig jaar (grijze) potloden omdat ik tekenen zo leuk vond. Ik vraag er eigenlijk nooit naar, dus had eigenlikj ook niet echt verwacht dat ik dit jaar wat zou krijgen. Maar ik had dus gevraagd of ze misschien 40 euro wilden 'voorschieten' zodat ik een voordeelset van horsecharms (touwhalster, neckrope enz) kon bestellen (heb nogal problemen met internetbankieren dus gaat iedere keer niet) en toen zeiden ze dat zij dat dan wel willen geven als cadeau voor rapport :D Ook omdat dit een best zwaar jaar voor me was, en op het randje ben over gegaan, vonden ze dat ik t nu wel verdiende.
Echt blij mee *\o/*

Oja, en ik krijg nog een laptop :o maar die kreeg ik sowieso, omdat ik anders in een laptopklas kwam. Pa zat al te kijken voor laptops van 700 euro :')

Zo krijg je helemaal nooit wat, en zo in 1x van alles *\o/*

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:54

ik kreeg altijd een extra beetje zakgeld of een reuze lollie :P maar een iphone ... waar halen de mensen het geld vandaan om even zo een iphone te kopen. ik was altijd al lang blij met een lollie haha :))

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:55

Het gaat mij niet zo zeer om het feit dat ze dan op hun telefoon kijken, maar meer om dat er per se wat tegenover moet staan, tegen een rapport.
Ik deed, en doe nog steeds mijn best om goede cijfers te halen voor mezelf. En ook al was ik daar waarschijnlijk op de basisschool nog niet mee bezig; ik deed mijn best op school om niet te blijven zitten, met vriendinnetjes mee te gaan of omdat mijn ouders dan trots op mij zouden zijn, maar niet omdat er geld tegenover stond. Dat geld was dan een leuke bijkomstigheid.
En een Iphone 5 zie ik niet als een leuke bijkomstigheid, maar gewoon als een enorm cadeau :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:57

vonneke schreef:
Geryon schreef:

_O-

Je moet eens weten hoe gevoelig kinderen daarvoor zijn!
Ik maak het jaarlijks mee als mentor helaas.

Gevoelig voor wat en met welk gevolg? (gewoon interesse :D)

Ik praatte trouwens vanuit de ouders. Dat ze niet ineens hun kind willen overhalen als ze wat duurders geven.

@ Anna. Het is ook maar net wat je gewend bent denk ik. Kinderen die altijd al dure cadeaus hebben gekregen zijn er even blij mee als iemand die altijd relatief goedkope cadeaus krijgt. Althans, is mijn ervaring.