Werk veel liever zelf voor mn geld. Dat geeft tenminste voldoening
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
).
Anna schreef:Toen ik voor mijn VWO examen geslaagd was kreeg ik een kwart laptop (de overige 3 kwart moest ik zelf betalen).
Ik snap niet dat mensen soms zoveel cadeaus en geld geven. Een beetje stimulans is leuk, maar een Iphone 5 geven noem ik bijna je kind omkopen om goede cijfers te halen. Alsof het alleen daarom te doen is

Of helemaal niets, dat ook vaak genoeg. Maar dat vind ik ook wel prima hoor, waarom moet er altijd een beloning tegenover staan?

Heb zelfs al eens gehad dat er voor het rapport spullen werden beloofd... 'Je krijgt een laptop als je een goed rapport hebt'. Nou... Dan geef je als juf toch ook niet zo fijn cijfers meer. Heb me niet laden beïnvloeden maar was bij het meegeven van het rapport wel heel benieuwd of het rapport 'goed' genoeg was...
) Anna schreef:Toen ik voor mijn VWO examen geslaagd was kreeg ik een kwart laptop (de overige 3 kwart moest ik zelf betalen).
Ik snap niet dat mensen soms zoveel cadeaus en geld geven. Een beetje stimulans is leuk, maar een Iphone 5 geven noem ik bijna je kind omkopen om goede cijfers te halen. Alsof het alleen daarom te doen is
vonneke schreef:Anna schreef:Toen ik voor mijn VWO examen geslaagd was kreeg ik een kwart laptop (de overige 3 kwart moest ik zelf betalen).
En daarna is het afgelopen met goede punten halen. Dan zitten ze tijdens de les enkel op dat klote ding te kijken.....
Geryon schreef:Anna schreef:Toen ik voor mijn VWO examen geslaagd was kreeg ik een kwart laptop (de overige 3 kwart moest ik zelf betalen).
Alsof het ineens is om over te halen, als het wat duurder is
Ik snap niet waarom mensen het bizar vinden, omdat ze het zelf niet kregen ofzo? Als je het geld hebt waarom niet?
)
heb nooit wat gekregen, alleen vorig jaar (grijze) potloden omdat ik tekenen zo leuk vond. Ik vraag er eigenlijk nooit naar, dus had eigenlikj ook niet echt verwacht dat ik dit jaar wat zou krijgen. Maar ik had dus gevraagd of ze misschien 40 euro wilden 'voorschieten' zodat ik een voordeelset van horsecharms (touwhalster, neckrope enz) kon bestellen (heb nogal problemen met internetbankieren dus gaat iedere keer niet) en toen zeiden ze dat zij dat dan wel willen geven als cadeau voor rapport
Ook omdat dit een best zwaar jaar voor me was, en op het randje ben over gegaan, vonden ze dat ik t nu wel verdiende. 
maar die kreeg ik sowieso, omdat ik anders in een laptopklas kwam. Pa zat al te kijken voor laptops van 700 euro 
vonneke schreef:Geryon schreef:
Alsof het ineens is om over te halen, als het wat duurder is
Ik snap niet waarom mensen het bizar vinden, omdat ze het zelf niet kregen ofzo? Als je het geld hebt waarom niet?
Je moet eens weten hoe gevoelig kinderen daarvoor zijn!
Ik maak het jaarlijks mee als mentor helaas.
)