Studenten stad Groningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Klikoo

Re: Studenten stad Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:13

Ik woon ook in Groningen, nu al weer 4 jaar. Begin volgend jaar aan mijn 4e jaar bachelor accountancy aan de hanze. Ik vind Groningen echt een geweldige stad en ben zeker nog niet van plan om hier weg te gaan.

@Unni, wat leuk dat je accountancy gaat volgen! Dan zullen we elkaar nog wel tegen komen, ik zit in het bestuur van de studievereniging namelijk. Heb je er zin in?

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:20

Ik studeer nu 2 jaar in Groningen en woon er sinds januari ook op kamers. Ontzettend leuke stad om te wonen en te studeren :)

Horse_xx schreef:
Weten jullie of het rond december lastig is om een kamer te vinden?

Ik heb dit studiejaar in december op zoek gegaan en had binnen een week een kamer :) Nu heb ik wel ontzettend geluk gehad hoor met mijn kamertje midden in het centrum. Maar rond die tijd komen er nog wel eens kamers vrij.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:22

Hier nog iemand, voor mij wordt t biologie (aan de rug dus) *D

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:39

Unni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:52

@Klikoo Ja, ik heb er ontzettend veel zin in!
Ik heb de zomercursussen van economie en wiskunde ook net gevolgd en dat beviel ook prima. Er hangt gewoon een erg leuke sfeer.

Zit je in het bestuur van Check? (als ik het me goed herinner ;) )

Ik blijf overigens thuis wonen omdat ik toch in de buurt woon en de paardjes thuis ook verzorgd moeten worden. :)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:55

Ik ga ook in Groningen studeren.

Ik ga psychologie doen. ik heb vandaag een contract getekend van mijn nieuwe kamer. Spannend :D !

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 22:00

LeonieL schreef:

Ik ga psychologie doen. ik heb vandaag een contract getekend van mijn nieuwe kamer. Spannend :D !

Spannend!! Ik ga in december ongeveer op kamers! :D

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:20

LeonieL schreef:

Leuk! Welke buurt ga je wonen?

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:51

Ik ga een jaar in de zeeheldenbuurt wonen. Daarna zie ik wel weer verder :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 22:13

Ik ben al wel vast aan het sparen voor uitzet :D Doen jullie dat ook?

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:44

Ik was nog niet zo heel lang van te voren bezig met spulletjes qua uitzet en zo :n Tenminste, mijn oma is alweer bijna een jaar geleden overleden en toen met het opruimen van haar huis heb ik wel een hoop praktische dingen meegenomen, waardoor ik qua keukengerei en bestek enzovoorts eigenlijk vrijwel niks meer nodig had daarna. (Ben ik nu erg blij mee, want ik heb mijn eigen keukentje!) En van mijn ouders heb ik met mijn verjaardag/kerst etc. een aantal leuke bij elkaar passende theekoppen, schotels en grote mokken gekregen.

Meubels daar ben ik pas naar gaan kijken nadat ik m'n kamer had. Maar daarvan is er weinig wat ik echt nog nieuw hoef te kopen :n Wel wat van marktplaats, trouwens, heb daar een hele fijne grote ladekast op de kop getikt *D Wil van de zomer wel een aantal spullen nog gaan schilderen, ook leuk om uit te zoeken, kleurtjes :)) Moet alleen wel snel gebeuren, want zo lang duurt 't ook al niet meer allemaal.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:49

Ik heb er gewoond, gewerkt en gestudeerd :D Superleuke stad. Voel me er ook thuis. Ga in september weer een opleiding starten, aan het Hanze, Sociaal Juridische Dienstverlening. Sinds mei woon ik ook weer (part-time) in Groningen op kamers, maar vanwege mijn hond en paarden, ben ik ook nog steeds veel thuis in Assen. Gelukkig is dat lekker dichtbij.

Groningen is lekker bruisend. Er is altijd wel wat te doen. Ik heb het daar altijd druk. Heb er ook ontzettend veel vrienden, ontmoet tijdens uitgaan, van school, werk, sport en de theatergroep waar ik bij zit. Er zijn gewoon erg veel leuke mensen en je hebt veel gelegenheden om mensen te ontmoeten. Ik vind het een stad, maar wel één met een ietwat dorpsmentaliteit. Ik merk dat als ik thuis ben in Assen, zoals vanavond, dat ik altijd een beetje heimwee heb :P

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:25

hihi dat heb ik ook ElineS. Ik ben ook best veel nog wel in appelscha omdat paarden daar staan, maar heb stiekem ook altijd een beetje heimwee naar groningen, naar mn eigen kamertje enz. ;)

Mag ik trouwens vragen welke theatergroep je bij zit?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 23:42

Leuk om te lezen allemaal! Kan niet wachten tot het ongeveer december is :D

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:44

Ik ben ook (nog) student en wonende in Groningen! Maar ik studeer in Leeuwarden... :+ Ik ben hier geboren en ben ook niet van plan om hier ooit weer weg te gaan.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 00:51

dauphine schreef:
hihi dat heb ik ook ElineS. Ik ben ook best veel nog wel in appelscha omdat paarden daar staan, maar heb stiekem ook altijd een beetje heimwee naar groningen, naar mn eigen kamertje enz. ;)

Mag ik trouwens vragen welke theatergroep je bij zit?

Je hebt PB :D

Op zich voel ik me thuis ook wel thuisthuis, maar in Groningen heb ik meer te doen. Soms zit ik hier 's avonds (zoals nu) en dan zit ik maar wat thuis. Dan mis ik het bruisende van Groningen wel. Daar zit ik haast geen uurtje stil. Heerlijk is dat zo'n druk leven.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:56

Leuk om te zien dat er redelijk wat mensen gaan wonen en studeren in Groningen!
Waar gaat iedereen wonen (welke wijk)?
En gaan jullie nog bij verenigingen oid?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:08

Ik woon in Paddepoel. Vind ik fijn wonen. Lekker goedkoop, 15 min van het centrum en super dichtbij Hanze.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:41

Ja? Ik vond zelf Paddepoel niet zo fijn. Voelde me op een of andere manier niet echt op m'n gemak :o Maar ligt er denk ik aan waar je woont in Paddepoel.
Is inderdaad wel lekker goedkoop.

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:25

Leuk een topic over Groningen! Ik studeer nu 2 jaar in Groningen en woon ook op kamers in de schildersbuurt, hele fijne buurt en lekker dichtbij het centrum! Ik studeer trouwens Vastgoed en Makelaardij. Ben alleen nog niet heel erg op de hoogte van het paardengebeuren hier in Groningen, had afgelopen jaar te weinig tijd maar hoop volgend jaar hier ergens een bijrijdpaardje te vinden. Hebben jullie hier paarden?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:35

Leuk allemaal nieuwe paardrijdende studenten voor Grun :)
Ik heb er 8 jaar gewoond, ben afgelopen maart verhuisd. Heerlijke stad en doordat ik er nog werk kom ik er nog dagelijks :)

Merell, op bokt en marktplaats worden nog wel eens bijrijdpaarden aangeboden. Zo heb ik ook mijn bijrijdpaarden gevonden. Daarnaast kun je natuurlijk ook lid worden van Parafrid. Ze hebben manege lessen, maar als je liever niet op een manege wilt rijden is ook gewoon erg gezellig met veel leuke activiteiten. Via via kun je dan ook wel eens een leuk paard vinden om te rijden. Voor degenen die wedstrijden leuk vinden, je kunt dan ook deelnemen aan de landelijke studentenwedstrijden.

www.parafrid.nl
www.studentenruiters.nl

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:37

Leuk topic! Ik ben geen student meer, maar werk bij de RUG op het Zernikecomplex. :)

Merell (en anderen), ik zoek nog een leuke bijrijder/verzorger voor mijn bejaarde, eventueel in combinatie met het rijden van mijn merrie.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:59

Ik voeg mij af of er ook studenten zijn die in Groningen studeren, op zichzelf willen maar niet per se in de stad zelf. Wij denken er namelijk over om een kamer(s) te verhuren. Stalruimte is aanwezig voor een eigen pony/paard of als je die niet hebt, wij hebben pony's in onze hulpverleningspraktijk. We zitten een kilometer of 15 van de stad met een busdienst langs de A7. Is daar interesse in?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 16:12

josien_m_ schreef:
Ik voeg mij af of er ook studenten zijn die in Groningen studeren, op zichzelf willen maar niet per se in de stad zelf. Wij denken er namelijk over om een kamer(s) te verhuren. Stalruimte is aanwezig voor een eigen pony/paard of als je die niet hebt, wij hebben pony's in onze hulpverleningspraktijk. We zitten een kilometer of 15 van de stad met een busdienst langs de A7. Is daar interesse in?

Wat voor kamer zou dat dan precies zijn?

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:54

Het voorhuisje van onze boerderij, een kamer 4 X 6 ongeveer, eigen voordeur, eigen keukentje, gedeelde badkamer en ook nog een kleine slaapkamer is mogelijk.