Probleempje met een leraar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:19

ik weet niet watvoor problemen je hebt met haar ,maar ik als ouder zou de telefoon zeker willen hebben vandaag!
mijn kind moet altijd bereikbaar zijn vind ik :j
dat ze hem in de klas afgepakt heeft ok, maar dan vasthouden tot de laatste schooldag 8)7 dat is nog 4 weken of zo? dat gaat mij echt te ver :j

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:19

Martine_R schreef:
miss_lizje schreef:
Schelden en verlagen tot een ander zijn niveau is altijd fout.
Ik ga veder niet oordelen over het verhaal.

Maar ze moeten je je eigendom teruggeven na de betreffende schooldag. Zeker een mobiel kan van levensbelang zijn. Als jij nou onderweg een ongeluk krijg kunnen ze niet eens je ouders bellen of een ander ICE nummer wat normaalgesproken in de telefoon staat.
Ondanks dat ik een hele brave leerling ben gaan mijn eigendommen weer met mij mee naar huis die zelfde dag. Telefoons langer dan de dag zelf innemen is niet meer van deze tijd. En vind ik dus ook gevaarlijk.

Waar haal jij vandaan dat ze je eigendom moeten teruggeven na 1 dag? Dat staat nergens in de wet hoor.
Dat jij je telefoon kwijt bent omdat een docent hem afpakt, is altijd je eigen schuld.

Er is een keer een zaak geweest dat een docent een telefoon heeft afgepakt en een tijd in zijn bezit heeft gehouden. Vader van de leerling was toevallig een advocaat. Die heeft hem gelijk teruggevorderd. Anders zou er een leuke zaak komen met alle gevolgen van dien...

MarisdB

Re: Probleempje met een leraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:20

En jij vind het normaal om je leraar uit te schelden????

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:21

Martine_R schreef:
miss_lizje schreef:

Maar ze moeten je je eigendom teruggeven na de betreffende schooldag. Zeker een mobiel kan van levensbelang zijn. Als jij nou onderweg een ongeluk krijg kunnen ze niet eens je ouders bellen of een ander ICE nummer wat normaalgesproken in de telefoon staat.
Ondanks dat ik een hele brave leerling ben gaan mijn eigendommen weer met mij mee naar huis die zelfde dag. Telefoons langer dan de dag zelf innemen is niet meer van deze tijd. En vind ik dus ook gevaarlijk.

Waar haal jij vandaan dat ze je eigendom moeten teruggeven na 1 dag? Dat staat nergens in de wet hoor.
Dat jij je telefoon kwijt bent omdat een docent hem afpakt, is altijd je eigen schuld.

Is geen officiele wet, maar geloof me, vroeg of laat zal die nog wel komen. Jongeren kunnen tegenwoordig niet meer zonder. Ja, er zijn grenzen, maar telefoon afpakken is niet dé manier om duidelijk maken dat je hier van niet gediend bent. Er waren nog tig andere manieren mogelijk
1. gesprek met directeur/mentor + desbetreffende docent
2. Mobiel voor de les afgeven

Met het afpakken van een telefoon schiet je niets op. Daar krijg je juist alleen maar meer strijd om. Het knoopt juist een extra gevecht aan ipv oplossen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:21

MarisdB schreef:
En jij vind het normaal om je leraar uit te schelden????

Dát staat los van de telefoon. Daar had de leerling een aparte straf voor moeten krijgen. Voor de telefoon had een effectieve oplossing moeten komen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:22

mirgino schreef:
dat ze hem in de klas afgepakt heeft ok, maar dan vasthouden tot de laatste schooldag 8)7 dat is nog 4 weken of zo? dat gaat mij echt te ver :j

Zuid heeft 29 juni de laatste schooldag, Midden is de laatste op 13 juli ingaand.

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:22

Demivds schreef:
RoosTaffy schreef:
zo had ik ook problemen met een docent, uiteindelijk mocht ik haar les niet meer in en ben ik zelfs paar weken geschorst, zelfs mijn mentor zei, die docent mag jou gewoon niet. maar je moet proberen overdreven aardig te zijn, exuces aanbieden en beetje slijmen, dan zijn ze meestal al stuk aardiger ineens :+

zo deed ik het bij de meeste leraren haha

Als ik dat doe denk ik dat ze me weer belachelijk gaat maken voor de hele klas. Ze probeert me altijd te dissen, met alles wat ik naar haar zeg probeert ze grappig te zijn zodat de klas moet lachen. Daar ben ik absoluut niet van gedient en hou ik me wel stil omdat ik geen verdere problemen wil. Deze keer was ik zo kwaad, ze heeft nooit last van me en toch mag ze me niet.

ow dat is dan niet zo'n goed idee, dan waarschijnlijk toch met je mentor oid gaan praten over deze vrouw

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:23

Nayomie schreef:
Is geen officiele wet, maar geloof me, vroeg of laat zal die nog wel komen. Jongeren kunnen tegenwoordig niet meer zonder. Ja, er zijn grenzen, maar telefoon afpakken is niet dé manier om duidelijk maken dat je hier van niet gediend bent. Er waren nog tig andere manieren mogelijk

Met het afpakken van een telefoon schiet je niets op. Daar krijg je juist alleen maar meer strijd om. Het knoopt juist een extra gevecht aan ipv oplossen.

Natuurlijk wel, wat is dat nou weer voor raars. Zonder telefoon draait de wereld gewoon door hoor :+

mirgino

ik wil nog even aanvullen op mijn vorige post :j

het is niet goed wat jij gedaan hebt en je zal daar ook voor gestraft moeten worden, de school zal daar wel iets over in een regelement hebben staan.
daar ga ik niet over [ ver] oordelen

Nayomie

Demivds schreef:
RoosTaffy schreef:
zo had ik ook problemen met een docent, uiteindelijk mocht ik haar les niet meer in en ben ik zelfs paar weken geschorst, zelfs mijn mentor zei, die docent mag jou gewoon niet. maar je moet proberen overdreven aardig te zijn, exuces aanbieden en beetje slijmen, dan zijn ze meestal al stuk aardiger ineens :+

Als ik dat doe denk ik dat ze me weer belachelijk gaat maken voor de hele klas. Ze probeert me altijd te dissen, met alles wat ik naar haar zeg probeert ze grappig te zijn zodat de klas moet lachen. Daar ben ik absoluut niet van gedient en hou ik me wel stil omdat ik geen verdere problemen wil. Deze keer was ik zo kwaad, ze heeft nooit last van me en toch mag ze me niet.

Tjonge jonge jonge, wat laat jij je opjutten door de klas zeg. Verklaart waarschijnlijk wel dat mondje :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:25

Urielle schreef:
Nayomie schreef:

Natuurlijk wel, wat is dat nou weer voor raars. Zonder telefoon draait de wereld gewoon door hoor :+

Kijk maar eens op straat. 99% heeft een smartphone, om allerlei redenen. De ene moet nog overleggen over een begravenis, de één heeft een afspraak op zijn werk. Tegenwoordig worden werkdiensten (zoals supermarkt) allemaal telefonisch gedaan. Zonder telefoon is dus geen werk.

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:26

mirgino schreef:
ik weet niet watvoor problemen je hebt met haar ,maar ik als ouder zou de telefoon zeker willen hebben vandaag!
mijn kind moet altijd bereikbaar zijn vind ik :j

Bij ons is het anderhalf week nog ongeveer.
ik Vind het ook ik heb liever dat ik gewoon een smsje kan sturen als ik met een vriendin meega dan dat ik eerst naar huis ga en dan nog weg moet dan ben ik zo een halfuur/drie kwartier verder.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:27

Martine_R schreef:
miss_lizje schreef:

http://mediaopvoeding.nl/vraag/mag-een- ... ek-bewaren
Citaat:
In een besluit van de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs werd in 2008 bepaald dat telefoons alleen tijdens schooltijd ingenomen mogen worden. Citaat:

"De samenleving is van dien aard dat door de Commissie aan de telefonische bereikbaarheid van de vo-leerling bij het verlaten van de school na zijn laatste uur een doorslaggevend belang wordt toegekend." (Uitspraak nr. 08.035)

Innemen tijdens schooltijd is dus mogelijk. (Wat in de praktijk neerkomt op: 'innemen gedurende één schooldag'.) Maar dan moet dat wel in het reglement van de school staan, en moet er een (algemene) beroepsmogelijkheid zijn voor het geval de leerling het oneens is met het innemen van zijn telefoon.

http://www.refdag.nl/opinie/beeldenstor ... d_1_646235

Ofwel, htet mag nie van de meneren van onderwijs.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:28

Nayomie schreef:

Jongeren kunnen prima zonder. Misschien hebben ze het idèè dat ze niet zonder kunnen, dat wel :+
Ik verwacht ook niet dat jij dat zou weten, jij bent 15 en bent opgegroeid met telefoons.

Vroeger hadden we die niet hoor. En we redden het allemaal prima :)

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:28

Nayomie schreef:
RoosTaffy schreef:

Tjonge jonge jonge, wat laat jij je opjutten door de klas zeg. Verklaart waarschijnlijk wel dat mondje :+[/quote]

Ik snap niet hoe je dat bedoelt met dat mondje? ik scheld heel zelden in de klas omdat je daar altijd strafwerk enzo voor krijgt. Dus hoezo opjutten? ik vind het irritant dat ze me dan zo vuil aankijkt en dat ze het leuk vind als de klas moet lachen om dingen die zei tegen mij zegt.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:29

Urielle schreef:
Nayomie schreef:

Mijn moeder heeft mij toen ik naar de brugklas ging een telefoon voor nood gegeven. Okee toen was er nog geen facebook of internet op de telefoon. Maar hij was echt voor bellen als ik een lekke band had of als er iets ergs gebeurt was. Zo ben ik een keer aangereden door een klasgenoot en heb ik daar een zware hersenschudding van opgelopen. Ik ben op de automatische piloot terug gefietst. Maar omstanders hadden naar mijn moeder kunnen bellen als dat nodig was geweest. Wat als er dus wel wat ernstig was gebeurt, en mensen kunnen dus niet bij je ICE gegevens?

Dus ja, ik vind een telefoon in die zin wel een levensbehoefte. Zo staan er bij mijn ICE ook gegevens over mijn medicijnen en allergien. Daarnaast heeft school geen macht meer buiten de school hekken en dienen die spullen gewoon terug gegeven te worden na het einde van de dag.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:31

Als ik alleen al de OP lees vind ik je hondsbrutaal TS. Nu zou ik ook ongelovelijk pissig worden en mijn telefoon terugeisen, niemand pakt mij mijn eigendom af, maar de manier waarop is daarbij wel belangrijk. Het is totaal niet nodig om persoonlijk te worden. Als je het nu rustig had aangepakt had je meer kan gehad om sneller terug te krijgen. Jij houd je niet aan de regels dus krijg jij er straf voor. En terecht. Nu is het per ongeluk maar je telefoon hoort tijdens de les sowieso uit te staan en imo zelfs in je kluisje. Neem je verantwoordelijkheid voor je eigen fout en praat het uit. Zoals jij nu te keer bent gegaan zou ik er ook op aandringen dat jij geschorst word of tenminste geen schoolreisje. En een gesprek met je ouders. Ik wens je dan ook veel succes om met deze houding je telefoon snel terug te krijgen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:31

Demivds schreef:
Nayomie schreef:

Tjonge jonge jonge, wat laat jij je opjutten door de klas zeg. Verklaart waarschijnlijk wel dat mondje :+

Ik snap niet hoe je dat bedoelt met dat mondje? ik scheld heel zelden in de klas omdat je daar altijd strafwerk enzo voor krijgt. Dus hoezo opjutten? ik vind het irritant dat ze me dan zo vuil aankijkt en dat ze het leuk vind als de klas moet lachen om dingen die zei tegen mij zegt.

:+

Ook als je dat niet zou krijgen.. het is sowieso nutteloos en het verergert dingen alleen maar :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:32

Jongens, sinds 2008 mag het van de klachtencommissie van onderwijs nog maar 1 dag:
Citaat:
n een besluit van de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs werd in 2008 bepaald dat telefoons alleen tijdens schooltijd ingenomen mogen worden. Citaat:

"De samenleving is van dien aard dat door de Commissie aan de telefonische bereikbaarheid van de vo-leerling bij het verlaten van de school na zijn laatste uur een doorslaggevend belang wordt toegekend." (Uitspraak nr. 08.035)

Innemen tijdens schooltijd is dus mogelijk. (Wat in de praktijk neerkomt op: 'innemen gedurende één schooldag'.) Maar dan moet dat wel in het reglement van de school staan, en moet er een (algemene) beroepsmogelijkheid zijn voor het geval de leerling het oneens is met het innemen van zijn telefoon.

Dus op het eind van de dag moet je hem kunnen gaan op halen. Punt uit.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:32

Een telefoon is handig maar zeker voor thuiswonende jongeren nog steeds gewoon luxe. Bij dwingend noodzakelijk contact kunnen nog steeds gewoon de ouders gebeld worden om een boodschap door te geven of het kind neemt zelf initiatief (jaja!) om (bijv. de werkgever) te bellen vanuit thuis (om de diensttijden te weten of wat dan ook).

Weet je wat wij vroegah deden met een lekke band? Bellen vanaf school dat je later kwam, fiets aan de hand en lopen maar! Bij grote ongelukken belt er echt wel iemand de ambulance voor je :P

Mijn mening: heb je je telefoon ZO dringend nodig, dan zet je hem op school gelijk uit, en na je laatste les weer aan. Heb je met niemand een probleem en jij houdt je foon. Probleem opgelost.

Ayasha: klachtencommissie is een Adviesorgaan. Niks bindends. Staat ook verderop in de tekst.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:33

Martine_R schreef:
Nayomie schreef:

Jongeren kunnen prima zonder. Misschien hebben ze het idèè dat ze niet zonder kunnen, dat wel :+
Ik verwacht ook niet dat jij dat zou weten, jij bent 15 en bent opgegroeid met telefoons.

Vroeger hadden we die niet hoor. En we redden het allemaal prima :)

Ik geef eerlijk toe, ik kan ook niet zonder. Maar ik gebruik hem wel eens in de les, alleen weet wel wanneer het absuluut niet kan en heb hiervoor óók respect voor de leraar. Daar zit hem het verschil in.

Maar om even niet naar mij te keren. 9/10de jongere heeft een bijbaan. Dit gaat telefonisch vaak, of per SMS/Whatsapp. Hoe kun je dan nog werken? Tja, daar zijn oplossingen voor. Maar niet voor iedereen is het werk zo om de hoek :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:34

Demivds schreef:
Nayomie schreef:

Nou je zegt zelf dat als je aardig gaat doen, de klas je raar aankijkt. Dus omdat anderen het raar vinden, moet jij dat ook maar gewoon niet doen? :+

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:35

"Jongeren kunnen tegenwoordig niet meer zonder". "Hoe kun je dan nog werken". Kom op zeg, tijd om je prioriteiten beetje bij te stellen.

Monchou

Ayasha schreef:
Jongens, sinds 2008 mag het van de klachtencommissie van onderwijs nog maar 1 dag:
Citaat:
n een besluit van de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs werd in 2008 bepaald dat telefoons alleen tijdens schooltijd ingenomen mogen worden. Citaat:

Dus op het eind van de dag moet je hem kunnen gaan op halen. Punt uit.

En de klachtencommissie is de wet? :+

Lees: De klachtencommissie op school is bedoeld voor klachten van ouders, leerlingen en personeelsleden. De commissie moet uw klacht altijd vertrouwelijk behandelen en binnen 4 weken reageren. Op basis van wat de klachtencommissie adviseert, kan het schoolbestuur maatregelen nemen. Het advies van de klachtencommissie is niet bindend. Informatie over de klachtencommissie vindt u in de schoolgids.
Laatst bijgewerkt door Monchou op 24-06-13 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

ER staat niets over in de wet, dus ook niets dat hen de macht geeft een mobiel te stelen.
Onteigenen van goederen = stelen.