mijn kind moet altijd bereikbaar zijn vind ik
dat ze hem in de klas afgepakt heeft ok, maar dan vasthouden tot de laatste schooldag
dat is nog 4 weken of zo? dat gaat mij echt te ver
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Martine_R schreef:miss_lizje schreef:Schelden en verlagen tot een ander zijn niveau is altijd fout.
Ik ga veder niet oordelen over het verhaal.
Maar ze moeten je je eigendom teruggeven na de betreffende schooldag. Zeker een mobiel kan van levensbelang zijn. Als jij nou onderweg een ongeluk krijg kunnen ze niet eens je ouders bellen of een ander ICE nummer wat normaalgesproken in de telefoon staat.
Ondanks dat ik een hele brave leerling ben gaan mijn eigendommen weer met mij mee naar huis die zelfde dag. Telefoons langer dan de dag zelf innemen is niet meer van deze tijd. En vind ik dus ook gevaarlijk.
Waar haal jij vandaan dat ze je eigendom moeten teruggeven na 1 dag? Dat staat nergens in de wet hoor.
Dat jij je telefoon kwijt bent omdat een docent hem afpakt, is altijd je eigen schuld.
Martine_R schreef:miss_lizje schreef:Schelden en verlagen tot een ander zijn niveau is altijd fout.
Maar ze moeten je je eigendom teruggeven na de betreffende schooldag. Zeker een mobiel kan van levensbelang zijn. Als jij nou onderweg een ongeluk krijg kunnen ze niet eens je ouders bellen of een ander ICE nummer wat normaalgesproken in de telefoon staat.
Ondanks dat ik een hele brave leerling ben gaan mijn eigendommen weer met mij mee naar huis die zelfde dag. Telefoons langer dan de dag zelf innemen is niet meer van deze tijd. En vind ik dus ook gevaarlijk.
Waar haal jij vandaan dat ze je eigendom moeten teruggeven na 1 dag? Dat staat nergens in de wet hoor.
Dat jij je telefoon kwijt bent omdat een docent hem afpakt, is altijd je eigen schuld.
Demivds schreef:RoosTaffy schreef:zo had ik ook problemen met een docent, uiteindelijk mocht ik haar les niet meer in en ben ik zelfs paar weken geschorst, zelfs mijn mentor zei, die docent mag jou gewoon niet. maar je moet proberen overdreven aardig te zijn, exuces aanbieden en beetje slijmen, dan zijn ze meestal al stuk aardiger ineens![]()
zo deed ik het bij de meeste leraren haha
Als ik dat doe denk ik dat ze me weer belachelijk gaat maken voor de hele klas. Ze probeert me altijd te dissen, met alles wat ik naar haar zeg probeert ze grappig te zijn zodat de klas moet lachen. Daar ben ik absoluut niet van gedient en hou ik me wel stil omdat ik geen verdere problemen wil. Deze keer was ik zo kwaad, ze heeft nooit last van me en toch mag ze me niet.
Nayomie schreef:Is geen officiele wet, maar geloof me, vroeg of laat zal die nog wel komen. Jongeren kunnen tegenwoordig niet meer zonder. Ja, er zijn grenzen, maar telefoon afpakken is niet dé manier om duidelijk maken dat je hier van niet gediend bent. Er waren nog tig andere manieren mogelijk
1. gesprek met directeur/mentor + desbetreffende docent
2. Mobiel voor de les afgeven
Met het afpakken van een telefoon schiet je niets op. Daar krijg je juist alleen maar meer strijd om. Het knoopt juist een extra gevecht aan ipv oplossen.
Demivds schreef:RoosTaffy schreef:zo had ik ook problemen met een docent, uiteindelijk mocht ik haar les niet meer in en ben ik zelfs paar weken geschorst, zelfs mijn mentor zei, die docent mag jou gewoon niet. maar je moet proberen overdreven aardig te zijn, exuces aanbieden en beetje slijmen, dan zijn ze meestal al stuk aardiger ineens![]()
Als ik dat doe denk ik dat ze me weer belachelijk gaat maken voor de hele klas. Ze probeert me altijd te dissen, met alles wat ik naar haar zeg probeert ze grappig te zijn zodat de klas moet lachen. Daar ben ik absoluut niet van gedient en hou ik me wel stil omdat ik geen verdere problemen wil. Deze keer was ik zo kwaad, ze heeft nooit last van me en toch mag ze me niet.
Urielle schreef:Nayomie schreef:Is geen officiele wet, maar geloof me, vroeg of laat zal die nog wel komen. Jongeren kunnen tegenwoordig niet meer zonder. Ja, er zijn grenzen, maar telefoon afpakken is niet dé manier om duidelijk maken dat je hier van niet gediend bent. Er waren nog tig andere manieren mogelijk
Met het afpakken van een telefoon schiet je niets op. Daar krijg je juist alleen maar meer strijd om. Het knoopt juist een extra gevecht aan ipv oplossen.
Natuurlijk wel, wat is dat nou weer voor raars. Zonder telefoon draait de wereld gewoon door hoor
mirgino schreef:ik weet niet watvoor problemen je hebt met haar ,maar ik als ouder zou de telefoon zeker willen hebben vandaag!
mijn kind moet altijd bereikbaar zijn vind ik![]()
dat ze hem in de klas afgepakt heeft ok, maar dan vasthouden tot de laatste schooldagdat is nog 4 weken of zo? dat gaat mij echt te ver
Citaat:In een besluit van de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs werd in 2008 bepaald dat telefoons alleen tijdens schooltijd ingenomen mogen worden. Citaat:
"De samenleving is van dien aard dat door de Commissie aan de telefonische bereikbaarheid van de vo-leerling bij het verlaten van de school na zijn laatste uur een doorslaggevend belang wordt toegekend." (Uitspraak nr. 08.035)
Innemen tijdens schooltijd is dus mogelijk. (Wat in de praktijk neerkomt op: 'innemen gedurende één schooldag'.) Maar dan moet dat wel in het reglement van de school staan, en moet er een (algemene) beroepsmogelijkheid zijn voor het geval de leerling het oneens is met het innemen van zijn telefoon.
Nayomie schreef:Is geen officiele wet, maar geloof me, vroeg of laat zal die nog wel komen. Jongeren kunnen tegenwoordig niet meer zonder. Ja, er zijn grenzen, maar telefoon afpakken is niet dé manier om duidelijk maken dat je hier van niet gediend bent. Er waren nog tig andere manieren mogelijk

Nayomie schreef:RoosTaffy schreef:zo had ik ook problemen met een docent, uiteindelijk mocht ik haar les niet meer in en ben ik zelfs paar weken geschorst, zelfs mijn mentor zei, die docent mag jou gewoon niet. maar je moet proberen overdreven aardig te zijn, exuces aanbieden en beetje slijmen, dan zijn ze meestal al stuk aardiger ineens![]()
[/quote]Urielle schreef:Nayomie schreef:Is geen officiele wet, maar geloof me, vroeg of laat zal die nog wel komen. Jongeren kunnen tegenwoordig niet meer zonder. Ja, er zijn grenzen, maar telefoon afpakken is niet dé manier om duidelijk maken dat je hier van niet gediend bent. Er waren nog tig andere manieren mogelijk
Natuurlijk wel, wat is dat nou weer voor raars. Zonder telefoon draait de wereld gewoon door hoor
Demivds schreef:Nayomie schreef:
Tjonge jonge jonge, wat laat jij je opjutten door de klas zeg. Verklaart waarschijnlijk wel dat mondje
Ik snap niet hoe je dat bedoelt met dat mondje? ik scheld heel zelden in de klas omdat je daar altijd strafwerk enzo voor krijgt. Dus hoezo opjutten? ik vind het irritant dat ze me dan zo vuil aankijkt en dat ze het leuk vind als de klas moet lachen om dingen die zei tegen mij zegt.
Citaat:n een besluit van de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs werd in 2008 bepaald dat telefoons alleen tijdens schooltijd ingenomen mogen worden. Citaat:
"De samenleving is van dien aard dat door de Commissie aan de telefonische bereikbaarheid van de vo-leerling bij het verlaten van de school na zijn laatste uur een doorslaggevend belang wordt toegekend." (Uitspraak nr. 08.035)
Innemen tijdens schooltijd is dus mogelijk. (Wat in de praktijk neerkomt op: 'innemen gedurende één schooldag'.) Maar dan moet dat wel in het reglement van de school staan, en moet er een (algemene) beroepsmogelijkheid zijn voor het geval de leerling het oneens is met het innemen van zijn telefoon.
Martine_R schreef:Nayomie schreef:Is geen officiele wet, maar geloof me, vroeg of laat zal die nog wel komen. Jongeren kunnen tegenwoordig niet meer zonder. Ja, er zijn grenzen, maar telefoon afpakken is niet dé manier om duidelijk maken dat je hier van niet gediend bent. Er waren nog tig andere manieren mogelijk
Jongeren kunnen prima zonder. Misschien hebben ze het idèè dat ze niet zonder kunnen, dat wel
Ik verwacht ook niet dat jij dat zou weten, jij bent 15 en bent opgegroeid met telefoons.
Vroeger hadden we die niet hoor. En we redden het allemaal prima
Demivds schreef:Nayomie schreef:
Tjonge jonge jonge, wat laat jij je opjutten door de klas zeg. Verklaart waarschijnlijk wel dat mondje
Ik snap niet hoe je dat bedoelt met dat mondje? ik scheld heel zelden in de klas omdat je daar altijd strafwerk enzo voor krijgt. Dus hoezo opjutten? ik vind het irritant dat ze me dan zo vuil aankijkt en dat ze het leuk vind als de klas moet lachen om dingen die zei tegen mij zegt.
Ayasha schreef:Jongens, sinds 2008 mag het van de klachtencommissie van onderwijs nog maar 1 dag:Citaat:n een besluit van de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs werd in 2008 bepaald dat telefoons alleen tijdens schooltijd ingenomen mogen worden. Citaat:
Dus op het eind van de dag moet je hem kunnen gaan op halen. Punt uit.