Ik denk dat je op basis van jou omschrijving "misschien" wel door mag naar het tweede jaar, er zitten wel een paar maren aan.
Heb je je "problemen" op tijd gemeld? Sta je bekend als een gemotiveerde student, of sla je bijvoorbeeld colleges over omdat je geen zin hebt, lakse houding of iets (ik noem maar wat).
Het is belangrijk om met dit soort dingen niet te wachten tot de laatste periode van je studiejaar (wat al wel het geval lijkt te zijn en dat kan wel tegen je werken).
Je zal er voor moeten zorgen dat je aan het eind van je tweede jaar wel je punten op zak hebt, anders moet je alsnog de opleiding verlaten.
Hierover moet je in gesprek gaan met je decaan, hij/zij zal een advies uitbrengen naar de examencommissie, die uiteindelijk beslist.
Ook moet je een brief schrijven aan de examencommissie, met daarin jou plan van aanpak hoe je denkt de rest van je propedeusepunten te gaan halen i.c.m. het tweede studiejaar.
Het is belangrijk dat je in de brief laat zien dat het haalbaar is dat je je P gaat halen het komende jaar. Je kunt je klachten aangeven in deze brief, maar het moet geen slachtofferbrief worden.
Als je door mag, raad ik je aan om met je slb'er en/of propedeusecoördinator een studieplanning te maken, zodat je aan het eind van je tweede jaar wel je P hebt.
Succes, misschien valt het allemaal wel mee uiteindelijk.
-edit- ik zie dat er inmiddels een hoop is bijgeschreven in het topic (wat ik niet heb gelezen) en dat je al eerder je problemen hebt aangegeven bij je slb'er, dit zou ik je voordeel kunnen werken.