Front officemedewerker Hoofddorp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:52

Ik heb je andere topic ook gelezen, maar omdat die op slot is reageer ik hier. Heb je ondertussen al een stage plaats? Ik wou je ook Bastion voorstellen, maar ik zag dat je die al zou gaan bellen. Ondertussen al contact gehad?

Ik zag bij B.ilderberg een aantal vacatures staan voor stagiaires, hotel Casa 400, Okura. Er zijn zoveel hotels in Amsterdam, dat moet toch lukken? En trouwens, ook al staan er geen vacatures op de website, als je niet belt wordt je sowieso niet aangenomen!

Traiectum

Re: Front officemedewerker Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:56

Veel bedrijven adverteren helemaal niet met stageplaatsen, omdat ze mensen willen die hen actief benaderen, initiatief tonen. Dus pak de telefoon en ga hotels bellen. Het is een doodnormale vraag, of ze een stageplaats voor je hebben. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:08

Ik heb al veel rond gebeld en nogmaals zo een luxe resort of hotel is niks voor mij, ik pas daar totaal niet tussen. Maar jullie kunnen dat ook niet weten omdat jullie mij niet kennen ;). Ik kijk bij vacatures omdat daar ook de vacatures voor stagiaires staan. Ik woon in Amsterdam dus ov binnen amsterdam is prima. Daarvoor hoef ik niet perse op de fiets. T stagebureau zou nog terugbellen maar helaas niet gedaan. Van het NH krijg ik binnen 2 weken een terugkoppeling.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:10

Ik ga mijn vraag nog een keer stellen... Bastion al gebeld?

Edit: niet alle hotels die stagiaires aannemen zetten hiervoor een vacature op de website. Dus ook hotels bellen die niets op de site hebben staan.

Nóg een toevoeging... In Amsterdam Zuidoost zit ook een Campanile hotel.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:15

Maar geraak je ook echt overal met het openbaar vervoer? Of zijn er hotels die je overslaat omdat dat met OV toch wat lastiger is en je niet zo ver wilt fietsen?
En ja nogmaals, veelal zijn vraag naar stagiaires helemaal niet te vinden bij de vacatures, alleen als je belt weet je of ze iemand zoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:17

Als t hotel dichtbij is zou ik gaan fietsen anders pak ik gewoon het ov. Ik denk dat ik morgen maar eens t stagebureau bel aangezien ze mij vandaag niet heeft terug gebeld.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:19

En heb je al iets met de tip gedaan om je netjes te kleden en persoonlijk langs te gaan bij hotels waar je nog wil proberen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:20

Lasca_1987 schreef:
Als t hotel dichtbij is zou ik gaan fietsen anders pak ik gewoon het ov. Ik denk dat ik morgen maar eens t stagebureau bel aangezien ze mij vandaag niet heeft terug gebeld.

Waarom prik je niet gewoon een berg hotels en ga je morgen de hele dag op pad om ze te vragen of ze een stagiaire kunnen gebruiken? Daarmee bereik je imo het snelste resultaat.

Edit: Kwanyin is me voor :P

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:20

Kirsha schreef:
Lasca_1987 schreef:
Trouwens ik zal morgen effe het Bastion bellen.

Maar waarom dan morgen bellen en niet gewoon vandaag? Er zijn van 5/6 uur 's ochtends tot 12 uur 's avonds managers aanwezig. Het maakt mij niet uit dat je morgen belt i.p.v. nu, maar voor hetzelfde geldt belt er op dit moment iemand anders, komt die morgenochtend op gesprek en als jij dan morgenmiddag belt is je stageplaats weg. Hup, telefoon pakken en bellen, ze bijten niet...

Kirsha schreef:
En al gebeld?

Kirsha schreef:
Ik ga mijn vraag nog een keer stellen... Bastion al gebeld?

Edit: niet alle hotels die stagiaires aannemen zetten hiervoor een vacature op de website. Dus ook hotels bellen die niets op de site hebben staan.

Nóg een toevoeging... In Amsterdam Zuidoost zit ook een Campanile hotel.

Mag ik vragen waarom je niet op mijn posts reageert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:23

Kwanyin schreef:
En heb je al iets met de tip gedaan om je netjes te kleden en persoonlijk langs te gaan bij hotels waar je nog wil proberen?

Door mijn bouw heb ik niks in de kast waarbij ik representatief de deur uit kan..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:25

Dat snap ik niet? :? Je kan toch gewoon nette kleren aandoen? Hoe wil je anders op een sollicitatiegesprek gaan als iemand je dan toch uitnodigt? Of aan de balie van het hotel zitten? Daar moet je toch ook netjes gekleed voor zijn? :?

Anoniem

Ik heb t bastion nog niet gebeld, ik heb mijn moeder vandaag geholpen met het huishouden waardoor het mij ontschoten is. En waarom ik gister niet meteen belde? Omdat ik naar de afdeling personeelszaken moet vragen.

Kirsha

Sorry hoor, maar wat een onzin is dat. Of je nou dik/dun/lang/kort of weet ik het wat voor vorm hebt, voor ieder figuur is er kleding waarin je er representatief kan uitzien. En sowieso, als je een potentiële stageplek hebt zul je toch op gesprek moeten, en dan moet je er ook representatief uitzien. Dus dat gaat niet op.

Szan

Lasca_1987 schreef:
Kwanyin schreef:

Door mijn bouw heb ik niks in de kast waarbij ik representatief de deur uit kan..

Dan is dit misschien een mooie reden om iets representatiefs te kopen?
Met iedere bouw kan je er netjes en representatief uit zien namelijk. In winkels kunnen ze je daar goed in adviseren.
Ik neem aan dat je representatieve kleding ook nodig gaat hebben voor je stage, dus je zal het sowieso in huis moeten hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:26

Kwanyin schreef:
Dat snap ik niet? :? Je kan toch gewoon nette kleren aandoen? Hoe wil je anders op een sollicitatiegesprek gaan als iemand je dan toch uitnodigt? Of aan de balie van het hotel zitten? Daar moet je toch ook netjes gekleed voor zijn? :?

De kleding die ik in de kast heb is voor hun niet net genoeg, Ik heb wel 1 truitje en 1 broek maar daarbij moet ik hakken aan en ik kan niet op hakken lopen. Maargoed over langsgaan zullen we t maar niet hebben want daar heb ik t thuis al over gehad.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:26

Lasca_1987 schreef:
Ik heb t bastion nog niet gebeld, ik heb mijn moeder vandaag geholpen met het huishouden waardoor het mij ontschoten is. En waarom ik gister niet meteen belde? Omdat ik naar de afdeling personeelszaken moet vragen.

Personeelszaken? :? Je kunt gewoon een willekeurig hotel bellen en naar de manager vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:27

Kirsha schreef:
Sorry hoor, maar wat een onzin is dat. Of je nou dik/dun/lang/kort of weet ik het wat voor vorm hebt, voor ieder figuur is er kleding waarin je er representatief kan uitzien. En sowieso, als je een potentiële stageplek hebt zul je toch op gesprek moeten, en dan moet je er ook representatief uitzien. Dus dat gaat niet op.

Niet met een klein budget de meeste representatieve kleding zijn duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:28

Kirsha schreef:
Lasca_1987 schreef:

Personeelszaken? :? Je kunt gewoon een willekeurig hotel bellen en naar de manager vragen.

Idd personeelszaken ja, mijn mentor heeft echt wel weet naar wie ik moet vragen. Hij heeft tenslotte jaren in de hotellerie gewerkt. Maar ik ga verder niet meer in discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:29

Szan ik zal bedrijfskleding krijgen als ik ben aangenomen en helaas heb ik geen rijke pappie en mammie die zomaar effe 100€ hebben voor een representatief zetje.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:30

Ook onzin. Je hoeft echt niet in driedelig pak maar ik mag aannemen dat je wel iets nets in je kast hebt hangen toch? Ik geef ook geen tonnen uit aan kleding en ben toch echt bij een hotel binnengekomen. Het zit hem allemaal in de uiterlijke verzorging ;)

Tsja, je mentor zal het wel weten... Bastion is geen uitgebreide poeha-keten met een speciale afdeling 'personeelszaken' hoor. Is gewoon de manager van het hotel die het regelt, hooguit wordt er overleg gepleegd met het hoofdkantoor. Maar als jij de afdeling personeelszaken op het hoofdkantoor belt, zeggen zij toch echt: 'Bel maar naar het hotel dat je voorkeur heeft'.

Jammer dat je niet meer in discussie gaat. Vragen worden weer te moeilijk zeker...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:32

Misschien is het dan een optie om op Marktplaats kijken voor leuke setjes? Dat is een stuk goedkoper en hoeft geen 100 euro te kosten.
Misschien kan je iets van iemand lenen?

Wat betreft bellen: je kan in het algemeen vragen naar iemand die je meer kan vertellen over stageplaatsen bij het betreffende hotel.
Dan verbinden ze je altijd met de juiste persoon door en wordt je niet afgewimpeld met "de manager is er niet".

Een stage komt niet aanwaaien hè :) Voor jou tien anderen die ze aan kunnen nemen.
Waarom zou een hotel je moeten aannemen?
Dat is geen aanval, maar een vraag die je jezelf moet stellen.
Zet daarop in en (belangrijkste) laat dat zien! Laat jezelf zien!
Bel, ga langs, haal uit de kast wat je hebt. Laat zien wat je waard bent.
Als jij dat niet kan laten zien, dan ziet een hotel dat al helemaal niet.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:33

Lasca_1987 schreef:
Ik heb t bastion nog niet gebeld, ik heb mijn moeder vandaag geholpen met het huishouden waardoor het mij ontschoten is.

Sorry, wat een verschrikkelijk slecht excuus. Je staat onder zo'n druk om een stageplaats te vinden maar je vergeet het gewoon even omdat je huishouden aan het doen bent?!?!? Zelfde met je kleren, je zal heus wel iets in je kast hebben wat netjes is en als je dat niet hebt dan kan je beter morgen onmiddellijk iets kopen want dat heb je toch nodig als je gaat solliciteren. En dat hoeft geen superduur maatpak te zijn, je vind zat goedkope kledij die ook netjes ogen.

Durf je eigenlijk wel zelf iets te zoeken? Ik krijg echt de indruk dat je het zelf gewoon maar uitstelt met allerlei excuses en stiekem hoopt dat je school elk moment belt om te zeggen dat ze iets voor je hebben...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:38

Of naar de kringloop en iets nets kopen.
Hoeft echt niet chique te zijn, als het goed past en netjes is is het oke.

Dan met je CV in een mapje hotels langs, om manager vragen en je CV persoonlijk afgeven.

Nooit geschoten altijd mis, maar je zal je dan wel 200% in moeten zetten.
En niet graag door Amsterdam fietsen is dan niet echt een reden om een stage plek te laten lopen.

Als een hotel allicht niet helemaal bij je past omdat het te chique is, juist goed om het wel te doen.
Het is maar een korte periode, de kans om daar eens te kijken en te leren.

Wat betreft school en vakanties, lijkt me dat telefoontje aan school daar helderheid over zou moeten geven.

En als alles te lastig is zou ik zeggen, dan de schoolbanken maar weer in.
Nadeel is dan wel weer, dat je later toch ook ergens wat ervaring moet hebben opgedaan als je een baan zoekt.
En dan is jouw antwoord: "Had geen stageplaats."

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:41

Jeetje ts, je hebt alleen maar excusen. Je zal jezelf toch echt een schop onder je billen moeten geven anders kun je het vergeten. Je zit in amsterdam, als er een plaats is met veel hotels is het amsterdam wel. Ga een dag overal langs, al het andere bellen. Beetje ballen tonen en actief aan de slag ipv zo afwachtend. Zo kom je echt nergens!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:46

Heel even in het begin van het topic hoopte ik dat dit topic van jou anders zou worden. Je leek wat inzet te tonen. Maar inmiddels zitten we weer in hetzelfde stramien als je vorige topics. Ik hoor je alleen nog maar excuses roepen en zelf geen enkele echte actie ondernemen. Misschien moet je jezelf eens afvragen of dit beroep wel echt is wat je wil en heel goed over je toekomst na gaan denken want zoals jij op dit moment in het leven staat ga je het, heel hard gezegd, niet redden.

Ik typ dit echt niet om je de grond in te trappen maar ik denk echt dat het tijd word dat je jezelf een schop onder je kont geeft en wat gaat doen met je leven want op deze manier ga je nooit iets bereiken.