Contract bij Jumbo loopt bijna af, paarden dilemma!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:11

Je zal het toch je leidinggevende moeten vragen. Geef daarbij aan dat je het jammer zou vinden als je geen nieuw contract krijgt, omdat je je werk met plezier doet. Succes!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:13

Gewoon gaan !
Er is toch niet echt een man overboord als je eventjes zonder werk komt te zitten, of begrijp ik dat niet goed ?

Wellicht willen je ouders wel even bijspringen in geval van nood, daarvoor zou ik m'n droompaardje niet aan mijn neus voorbij laten gaan !

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:14

moyra schreef:
Megamutsj schreef:
Geinig, ik ken degene die het paardje aanbied. :-)

Naar mijn weten is jouw werkgever jou verplicht om bijvoorbeeld een maand voordat je contract afloopt te melden of hij word verlengt of niet, als ze niets melden dan word hij automatisch verlengt.

Dat is niet waar ;)
In mijn directe omgeving meegemaakt dat het op donderdag verteld werd en vrijdag de laatste werkdag was.

Er is altijd een maand opzegtermijn, dit zou in jouw contract moeten staan.
Dat het in jouw directe omgeving anders is betekend niet dat het ook zo volgens de wet bepaald is. Dat is dan gewoon niet netjes van de werkgever.
Of het zou anders in het contract moeten staan omdat je een ander soort dienstverband hebt, dan is het een ander verhaal.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:15

Kun je daar niet gewoon eerlijk met je leidinggevende over praten?

Het lijkt me logisch dat je daar vnl werkt voor je inkomsten, en als jij plannen hebt om een paard aan te schaffen moet je wel zeker zijn van die inkomsten, anders kun je gewoon geen paard aanschaffen.
Dat zal diegene toch ook wel begrijpen lijkt me.

Dan kunnen ze toch ook gewoon eerlijk tegen jou zijn over hoe lang ze in principe nog van plan zijn om je houden met jouw leeftijd.

Bij twijfel zou ik geen eigen paard aanschaffen als je die zelf moet bekostigen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:16

Bij een tijdelijk contract is er helemaal geen maand opzegtermijn hoor :n . Je weet immers toch sowieso wanneer je contract afloopt dus je kan je vanaf het begin al voorbereiden op je nakende ontslag.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:16

Megamutsj schreef:
Dat het in jouw directe omgeving anders is betekend niet dat het ook zo volgens de wet bepaald is. Dat is dan gewoon niet netjes van de werkgever.
Of het zou anders in het contract moeten staan omdat je een ander soort dienstverband hebt, dan is het een ander verhaal.

Volgens de wet geldt er helemaal geen opzegtermijn omdat het contract van rechtswege afloopt. Er hoeft dus überhaupt niet opgezegd te worden. De werkgever mag het inderdaad een dag van tevoren pas aankondigen als hem dit zo uitkomt, of het netjes is is een ander verhaal.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:17

Kwanyin schreef:
Bij een tijdelijk contract is er helemaal geen maand opzegtermijn hoor :n . Je weet immers toch sowieso wanneer je contract afloopt dus je kan je vanaf het begin al voorbereiden op je nakende ontslag.

Nahja bij mij was dat wel zo :D Kan natuurlijk bij een ander niet zo zijn.
Tip voor de TS: kijk je contract even na! Het hoort daar gewoon in te staan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:20

Het kan dat een werkgever het wel hanteert maar wettelijk moeten ze het niet en mogen ze inderdaad gewoon je laatste werkdag met het nieuws aankomen :) .

edit: wacht foute bron :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:21

Beetje onzinnig om hier een topic over te openen; gewoon aan je leidinggevende vragen als je zekerheid wilt..
Verder las ik iets over maand opzegtermijn; dit is nooit bij een tijdelijk contract!
Het is netjes als een werkgever het doet maar ook een groot risico vd werkgever dus dit gebeurt zelden.
Vaak zelfs pas op laatste dag voor verloop contract.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:22

Nou, dan heb ik inderdaad een hele nette werkgever gehad al die tijd. :)
Naar mijn weten was dit altijd zo, ook omdat dit in mijn directe omgeving altijd zo was en ook omdat het bij mij van toepassing was.
Dank voor de verhelderende uitleg.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:22

Megamutsj schreef:
Kwanyin schreef:

Nahja bij mij was dat wel zo :D Kan natuurlijk bij een ander niet zo zijn.
Tip voor de TS: kijk je contract even na! Het hoort daar gewoon in te staan.

Dit is in strijd met de wet en daarom niet geldig. Zelfs al staat het wel in ts haar contract.
Laatst bijgewerkt door M3lisss op 15-06-13 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:23

Megamutsj schreef:
moyra schreef:

Dat is niet waar ;)
In mijn directe omgeving meegemaakt dat het op donderdag verteld werd en vrijdag de laatste werkdag was.

Je kunt het ook omdraaien :D
Dat het bij jou gebeurt is wil niet zeggen dat het wettelijk bepaald is ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:27

Megamutsj schreef:
Naar mijn weten was dit altijd zo, ook omdat dit in mijn directe omgeving altijd zo was en ook omdat het bij mij van toepassing was.

Hele nette werkgever idd maar niet verplicht.
Ik ben zelf leidinggevende en bepaald dus ook zelf of ik contracten wel/niet verleng.
Ik kies er in de meeste gevallen voor om het een week of 2/3 voor einde contract te melden.
Het risico is gewoon te groot dat als je het eerder verteld dat diegene niet meer gemotiveerd zal werken en zich misschien ook wel ziek zal melden anders.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:30

Ik zou het inderdaad ook kunnen omdraaien.
Naar mijn weten is dit bij mij altijd zo geweest, ook in mijn omgeving. Stond zelfs ook netjes in mijn contract.
Heb wel eerder echt voor een bepaalde periode gewerkt en dan inderdaad het contract af laten lopen maar dit was dan ook zo vastgesteld omdat het een vakantiebaantje was.
Alle overige banen waarbij ik in principe zou willen dat het voor vast zou zijn, werd altijd netjes van tevoren vermeld of het werd verlengt ja of nee. En wanneer het niet werd vermeld, dan ging het automatisch over naar dezelfde periode verlenging of naar vast als het al je 3e tijdelijke contract was.

Daarbij nogmaals; Dank voor de uitleg, naar mijn weten is het altijd zo anders geweest!

Nu weer ontopic; TS bel gewoon even je werk op en meld dat je graag zou willen weten of je contract verlengt word of niet.
Niet geschoten is altijd mis, en iedereen werkt voor de centjes dus wees niet beschaamd en stel gewoon brutaal de vraag!
Laatst bijgewerkt door Megamutsj op 15-06-13 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:31

ik zou gewoon je leidinggevende aanspreken , aangeven dat je het heel erg naar je zin hebt bij ze en heel graag zou weten of je contract verlengd word.
dan stel je toch de vraag die je wil stellen, vermijd je het hele financiële plaatje als je bang bent dat ze denken dat je er puur voor het geld bent.
en geef je voor dat het echt einde contract is al aan dat je het erg naar je zin hebt in je werk en je werkomgeving.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:32

tamaramt schreef:
Megamutsj schreef:

Hele nette werkgever idd maar niet verplicht.
Ik ben zelf leidinggevende en bepaald dus ook zelf of ik contracten wel/niet verleng.
Ik kies er in de meeste gevallen voor om het een week of 2/3 voor einde contract te melden.
Het risico is gewoon te groot dat als je het eerder verteld dat diegene niet meer gemotiveerd zal werken en zich misschien ook wel ziek zal melden anders.

Daar heb je inderdaad gelijk in.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:33

Je kunt toch ook gewoon even bellen of langsgaan en zeggen dat je contract binnenkort afloopt en je je afvroeg of hij verlengt wordt? Lijkt me niet zo lastig, en het is heel normaal dat je wil weten waar je aan toe bent. Voor hetzelfde geld ligt je nieuwe contract al klaar, of heeft je werkgever er nog niet aan gedacht jou even aan te spreken.

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 15:34

Ik heb de brief even opgezocht die ik bij mn vorige verlenging kreeg, met de volgende tekst: met ingang van 1 juli 2012 eindigt uw arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van rechtswege. Het doet ons genoegen u te melden dat wij, aansluitend, deze arbeidsovereenkomst, onder gelijkblijvende arbeidsvoorwaarden voor bepaalde tijd met u voortzetten voor de duur van 12 maanden.
De arbeidsovereenkomst eindigt van rechtswege zonder dat daartoe opzegging is vereist op 1 juli 2013.

Het contract wat ik kreeg toen ik daar kwam werken is helaas kwijtgeraakt met de verhuizing _-:(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:35

Dus ze kunnen het ook rustig 1 dag van de voren melden dat je niet weer hoeft te komen :=

Bel anders gewoon, dan weet je nu waar je aan toe bent :)

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:36

Nahja dat is duidelijk. 1 juli stopt je contract dus, mits ze jou melden dat ze hem verlengen.
Hup, pak je telefoon en bel naar je werk, weet je meteen wat je te wachten staat. :)

Kermis

Re: Contract bij Jumbo loopt bijna af, paarden dilemma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:40

BELLEN!

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 15:45

Bedankt allemaal dat jullie mij de moed hebben gegeven om mijn werk te bellen, ik heb net gebeld en mijn contract wordt verlengd :D Anders had ze dat een maand van tevoren moeten aangeven werd er gezegd :)

Nu dan vanavond bij het paardje gaan kijken zonder stress over mijn contract :D

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:46

Gefeliciteerd! Zal vast een hele opluchting zijn :)
Veel plezier vanavond!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:47

Kijk eens aan, nu kun je lekker op een roze wolk gaan zitten als het paardje bevalt.
Want zeg nou zelf anders had je het paard vast niet zonder zorgen gekocht en onvoorwaardelijk van kunnen genieten.

Laat je nog weten of het je droompaardje is ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:51

Goed zeg :D veel succes vanavond :)