Waarom altijd succesvol?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Waarom altijd succesvol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 06:31

Je zal toch geld moeten verdienen om te kunnen leven,

De ene persoon is tevreden met een minimum loon en veel vrije tijd maar geen geld om bv eens lekker uit te gaan, leuke kleding te kopen, op vakantie te gaan en moet misschien ieder dubbeltje omkeren om brood de hele maand op de plank te krijgen.

De volgende persoon is tevreden met een modaal inkomen, die kan inderdaad af en toe kleding kopen, uitjes doen en op vakantie gaan en hoeft zich geen zorgen te maken of er brood op de plank komt.

Voor de derde persoon zal dit niet genoeg zijn en wil veel geld te spenderen hebben, grote luxe vakanties en een duur huis, en dure auto's voor de deur.

Ik denk dat je met optie 1 en 3 niet gelukkig wordt.

3 is vaak voor het gewone klootjesvolk niet weggelegd of je moet met een gouden lepel in je mond geboren zijn dan kan je dat geld van je ouders opmaken.

Je zal er altijd voor moeten zorgen dat je jezelf kan onderhouden, niet afhankelijk bent van derde of van je man en gewoon een leuke baan zoeken. Is ook niet voor iedereen weggelegd en is ook niet vanzelfsprekend dat weet ik ook wel maar proberen kan je het altijd.

Blijf dromen en blijf je droom volgen maar dan wel met wat financiele zekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 07:22

ulyse schreef:
Resistance schreef:
Hoi bokkers.

Ik zit nu in 3VWO, en ik ga volgend jaar naar 4HAVO.

Mijn hele klas heeft het altijd over goed je school afronden, om later een goede baan te krijgen, om veel geld mee te verdienen. Natuurlijk is het belangrijk om je school goed af te ronden, maar waarom heeft iedereen het altijd weer over geld? Waarom heeft iedereen het altijd weer over succesvol zijn?

Als ik klaar ben met school, wil ik direct naar Zweden gaan. Wij hebben daar een huis, en mijn vader heeft daar dit jaar een Bed&Breakfast geopend. Dit loopt geweldig, precies zoals we hadden gehoopt. Het is leuk, landelijk en gewoon gezellig. Geen doorsnede hotelletje met een bedje en een kastje, het is gewoon geweldig.
H
Ik wil daar gewoon gaan wonen, ik voel me zo ongelofelijk veel beter als ik daar ben, en ik voel me bovenal gelukkig. Ik ga alles op alles zetten om daar mijn droom waar te maken: Ik wil iets met paarden beginnen. Ik weet nog niet wat, maar dat komt wel. Misschien verdien ik er later net genoeg mee om van te leven en de paarden te verzorgen, maar wat maakt dat uit? Ik ben dan gelukkig, en heb geen geld meer nodig om mijn dromen waar te maken, omdat ik dat dan al heb gedaan.

Ik vind het jammer dat mijn klasgenoten (en vele anderen van mijn leeftijd) geld zo belangrijk vinden. Voor mij is het enige wat telt, dat ik later gelukkig ben. Met of zonder geld.

Het is maar goed dat je ouders zo succesvol zijn om een huis in Zweden te kunnen kopen en daar een goedlopende bed en breakfast van te maken. Eigenlijk zijn het best succesvolle ondernemers, die ouders van jou :D

Haha, dat is zeker zo :) in Nederland hebben we een goed lopende pianolespraktijk waar we van leven. Nooit één cent subsidie aan te pas gekomen.

Maar jullie hebben gelijk, geld is wel belangrijk. Ik ben ook vanplan om in Zweden een opleiding te gaan doen, al weet ik nog niet wat. Dat ik wil doen waar ik gelukkig van wordt, neemt nog niet weg dat r geld voor nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:06

Even voor de goede orde. Ik ben druk bezig om mijn diploma's te behalen. Heb het in het verleden verknald (nouja aan chronische ziekte kun je weinig doen) Dus moet helemaal onderaan de ladder beginnen. Heb vorig jaar dus mijn niveau 1 diploma behaald. Niveau 2 dit jaar niet afgemaakt omdat ik niks met persoonlijke verzorging bij mensen heb.

Iedereen raadde mij toen aan om iets met dieren te doen. Omdat ik gek ben op dieren. Maar ik weet dat hier gewoon weinig geld in te verdienen valt. En mij leek het ook leuk om begeleider te worden in verslavings- of tbs kliniek. En misschien als ik mij ooit nog verveel en ik heb mijn niveau 4 diploma, dat ik ook nog wel voor een hbo diploma ga studeren.

Als ik elke maand maar genoeg verdien om mijn huisje te kunnen onderhouden en paar diertjes, dan ben ik gelukkig. Want wat heb je aan geld als je zoveel werkt en je het niet eens kunt uitgeven.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:35

Je kan daar ook een gulden middenweg in zoeken.
Gewoon werken en leven.

Ook ik ben chronisch ziek maar werk gewoon 4 dagen.
Ik had de keuze nadat ik ontslagen was om weer iets te zoeken met stressfactor 9 of zoals ik nu zit, niet helemaal mijn ding maar ik verdien gewoon netjes en heb weinig stress.

Het moet toch op je pad komen....

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:44

Wat vind ik dat jij knapt denkt!
Niet denken aan geld maar aan of je gelukkig bent/wordt of niet.

Zo kreeg ik laatste ook een reactie '' Jij doet MBO toch? Waarom doe je geen HBO? Bedrijven willen tegenwoordig echt geen MBO'ers meer. ''
Eh ja misschien omdat ik niet hoger kan? Ik doe een Verpleegkundige opleiding niv. 4 en op MBO is dat al moeilijk genoeg. Ik zie wel of ik later een baan krijg of niet en anders heb ik iig een diploma en zie ik wel waar ik uit kom.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:55

Die opmerking/vraag krijg ik ook wel Saaams. Ben nu net klaar met mijn mbo opleiding en nu een jaar echt aan het werk.
"je hebt MBO-4 dus waarom geen HBO nu het nog kan?" Punt 1 is, wie gaat het betalen? Punt 2.. Misschien wil ik wel helemaal geen HBO opleiding doen.
Het verdient misschien wel meer, maar dan moet ik de eerste jaren mijn schuld af gaan betalen. Plus dat ik het werk wat ik nu doe geweldig vind. Het verdient misschien niet zoveel als wanneer je een HBO opleiding afgerond hebt. Maar ik ben happy zo.

TS, ik heb al eerder gereageerd, maar jaag je dromen na, maar zorg wel voor een backup! Maar zoals ik heb gelezen ben je dat ook wel van plan. Top!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:04

Kitty1985 schreef:
Ik haal het meeste voldoening uit vrijwilligerswerk, zou dat ook graag fulltime doen, en dan elke dag ergens anders.

Maar verder dan voldoening krijg je er geen ruk voor hoor....je kan je rekeningen er niet van betalen.

Nee geld maakt niet gelukkig nee, maar je zal het wel moeten hebben om simpelweg te kunnen leven.

Mijn moeder doet ook vrijwilligers werk, is 100% afgekeurd en kan in principe niet werken, voordeel bij haar vrijwilligers werk is dat het niet MOET en ze alleen de middag of avonddiensten draait, deze makkelijker haalbaar zijn (slaaptekort, vroeg opstaan betekend een aanval in 9 van de 10 gevallen).
Thuis zijn veel geldzorgen omdat ik een paard heb en niemand een baan, veel stress door de moeilijke karakters van mij en mijn broer, en ik merk dat ze zich echt voldaan voelt als ze van het werk komt, ze heeft weer iets goeds gedaan (gaat hier niet mee pronken, zo ken ik er ook wel een paar) maar voelt zich echt gewoon goed om wat ze gedaan heeft, verteld trots over haar werkdag (hospice) en gaat een uurtje wat voor haar zelf doen en slapen.
Maar tóch zou haar leven draaglijker zijn als ze wél geld zou verdienen bij het werk dat ze uitvoert, terwijl werken voor geld (geen plezier bij de baan) haar puur en alleen meer stres zou bezorgen.

Over mijn, naïef overkomende, post in het begin van het topic... Als ik mijn opleiding afgerond heb kan ik gelijk aan het werk, verdien door diploma icm leeftijd en ploegendienst een €1800 netto. Kan ik toch best na een jaar sparen een kleine €20.000 hebben (als ik niks koop buiten CZ uiteraard), ben geen winkelpersoon en leef best zuinig om het paard te kunnen onderhouden, prioriteiten stellen. Om nu het jaar erna van de €1800 een paard ( even ruim gezegd €600 de maand) te onderhouden, eventueel een auto te hebben, lijkt mij geen onmogelijke droom.
Werk dat ik, verwacht ik, leuk vind + een paard en nog geld over, denk dat ik op die manier wel gelukkig kan leven.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:27

Het is voor je moeder fijn even iets anders om zich heen te hebben. Daar haalt zij haar voldoening uit.
Zij kan niet werken zeg je maar ze gaat wel vrijwilligerswerk doen om toch onder de mensen te komen. Vind ik knap

Je rekent dit nu wel uit, maar je zal af en toe ook wel eens een nieuwe jeans of jas moeten kopen, of onvoorziene uitgaven, belastingen of weet ik veel wat.

Dus zo moet je niet rekenen... je zal altijd ergens geld voor nodig hebben.

Tegenwoordig is niets gratis meer.... (ok op het weggeeftopic na dan hier op Bokt) _O-

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:34

xSlvna schreef:
Mijn moeder doet ook vrijwilligers werk, is 100% afgekeurd en kan in principe niet werken, voordeel bij haar vrijwilligers werk is dat het niet MOET en ze alleen de middag of avonddiensten draait, deze makkelijker haalbaar zijn (slaaptekort, vroeg opstaan betekend een aanval in 9 van de 10 gevallen).
Thuis zijn veel geldzorgen omdat ik een paard heb en niemand een baan, veel stress door de moeilijke karakters van mij en mijn broer, en ik merk dat ze zich echt voldaan voelt als ze van het werk komt, ze heeft weer iets goeds gedaan (gaat hier niet mee pronken, zo ken ik er ook wel een paar) maar voelt zich echt gewoon goed om wat ze gedaan heeft, verteld trots over haar werkdag (hospice) en gaat een uurtje wat voor haar zelf doen en slapen.
Maar tóch zou haar leven draaglijker zijn als ze wél geld zou verdienen bij het werk dat ze uitvoert, terwijl werken voor geld (geen plezier bij de baan) haar puur en alleen meer stres zou bezorgen.

Over mijn, naïef overkomende, post in het begin van het topic... Als ik mijn opleiding afgerond heb kan ik gelijk aan het werk, verdien door diploma icm leeftijd en ploegendienst een €1800 netto. Kan ik toch best na een jaar sparen een kleine €20.000 hebben (als ik niks koop buiten CZ uiteraard), ben geen winkelpersoon en leef best zuinig om het paard te kunnen onderhouden, prioriteiten stellen. Om nu het jaar erna van de €1800 een paard ( even ruim gezegd €600 de maand) te onderhouden, eventueel een auto te hebben, lijkt mij geen onmogelijke droom.
Werk dat ik, verwacht ik, leuk vind + een paard en nog geld over, denk dat ik op die manier wel gelukkig kan leven.

Vervelend van de geldzorgen. Verwacht je niet dat wanneer je fulltime werkt en nog thuis woont, dat je thuis een financiele bijdrage moet of zal gaan leveren zodat de zorgen minder worden?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:37

Mando schreef:
Het is voor je moeder fijn even iets anders om zich heen te hebben. Daar haalt zij haar voldoening uit.
Zij kan niet werken zeg je maar ze gaat wel vrijwilligerswerk doen om toch onder de mensen te komen. Vind ik knap

Je rekent dit nu wel uit, maar je zal af en toe ook wel eens een nieuwe jeans of jas moeten kopen, of onvoorziene uitgaven, belastingen of weet ik veel wat.

Dus zo moet je niet rekenen... je zal altijd ergens geld voor nodig hebben.

Tegenwoordig is niets gratis meer.... (ok op het weggeeftopic na dan hier op Bokt) _O-

Van €1200 de maand kan dat best, even gewoon nuchter erheen kijkende, het kan allemaal anders lopen uiteraard.

Werken zonder plezier bezorgt haar stress, aanvallen -> niet in staat om te werken. Zoals ik al zei is het vrijwilligerswerk geen verplichting, voelt ze zich niet lekker belt ze af, doe dat maar eens 5 keer bij een baas, die zet je persoonlijk de deur uit.

Mathilde, ik ben het niet verplicht. Zodra ik eigen geld heb word dit uitgegeven aan mijn hobby/sport zodat mam minder hoeft te betalen (gebeurd nu al), maar voor eten, douche etc. zal ik nooit hoeven te betalen.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:42

xSlvna schreef:
Mathilde, ik ben het niet verplicht. Zodra ik eigen geld heb word dit uitgegeven aan mijn hobby/sport zodat mam minder hoeft te betalen (gebeurd nu al), maar voor eten, douche etc. zal ik nooit hoeven te betalen.

Ik begrijp je, dat is inderdaad al een verlichting. Weet natuurlijk niet hoe het zit in jullie situatie, maar ik zou me kunnen voorstellen dat wanneer je moeder moeilijk zit, je misschien vrijwillig een bijdrage wilt leveren. Dat ze het je niet verplicht betekent niet dat je het niet mág doen natuurlijk :Y) Bedoel alleen dat je zoiets wellicht ook wilt meenemen in het totaalplaatje.

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:44

Dacht ik ook: ik kan wel met iets minder luxe toe. Ik heb wel de universiteit afgerond, maar niet voor het geld. Ik zou wel 30 uur gaan werken en dan de rest quality-time: met de paarden en veel vakanties...
Maar;
Toen werd het crisis en nu werken mijn vriend en ik 40 uur per week met 1 vakantie per jaar en niet zoveel luxe, maar helaas vooral niet zoveel vrijheid als ik eens wilde....

Onderschat het niet...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:45

Uiteraard, maar als ik het gewoon even schematisch (?) bekijk:
€1800 binnen, €600 naar paard, €200 naar moeder, €1000 over voor sparen, kleding...

Lotte, zoals ik al zei, het kan uiteraard anders lopen, het kan goed fout gaan, maar als alles goed gaat dan ... :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:52

TS, je hebt het telkens over 'we'. Bedoel je niet je ouders?
Het is mi geen vanzelfsprekendheid dat jij alles erft / voort kunt zetten wat je ouders hebben opgebouwd O:)
Wat als over een X aantal jaar de zaken niet meer draaien en jij dit dus niet kunt voortzetten en/of de partner die je had gevonden gaat ervandoor? Dan lijkt het mij dat er weinig tot niets is waar je op kunt terugvallen.

De meesten willen zoveel mogelijk uit zichzelf halen met een opleiding. Er zijn genoeg banen op te noemen waarmee je niet of amper van op jezelf kunt wonen (zonder steun van je ouders, want zou je dit uberhaubt wel willen?).

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:01

houdt er rekening mee dat tegenwoordig niet alleen naar 1 persoon wordt gekeken bij een uitkering, maar ook vaker naar het gezinsinkomen.

Je hoeft geen voor anderen sucesvolle en goed betaalde baan te hebben om gelukkig te zijn.
Carriere maken is niet voor iedereen gelukkigmakend.
Voor mij in elk geval niet. Ik vind rust heel belangrijk in ons leven, in de zin, van zo min mogelijk stress.
Nou heb ik een man die daar wel gelukkig wordt van een succesvolle carriere en bijbehorend salaris verdient, dus doen we allebei onze bijdrage aan een stabiele thuissituatie.

Ik door te zorgen voor huishouden, kind, paarden,( erf/sta/wei)l en deel tuin, regelen van de cadeautjes voor de verjaardagen en al die andere dingen waar mijn man een hekel aan heeft, en mijn man doet waar hij gelukkig van wordt (als ZZPer zichzelf verhuren, zo goed mogelijk zijn werk doen en daar dan liefst ook goed voor betaald worden) Doordat ik in huis zoveel doe, hoeft dat niet allemaal nog in het weekend of op de avonden te gebeuren. Dan zouden we nooit vrij ijn en ook minder tijd hebben voor onze dochter.

Maar als je kiest voor een opleiding is het wel belangrijk om na te denken of dat iets is waar je jezelf mee zou kunnen onderhouden. Dus is er werk in te vinden en kun je er genoeg mee verdienen om van te leven en dat te doen wat je graag wilt doen in je leven.
Ik heb dus geen dierenopleiding gedaan (zou best op een kinderboerderij willen werken) maar de Pabo. Met dieren is het moeilijk je brood verdienen en een diploma is niet perse noodzakelijk. Talent en ervaring, inzicht en handelsgeest is van groter doorslaggevend belang dan dat papiertje. Het lesgeven en werken met kinderen en volwassenen vind ik ook leuk (maar wel veel vermoeiender dan werken met dieren) en daar kun je wel normaal werk in vinden en geld mee verdienen, dus heb ik voor de klas gestaan totdat mijn werken meer ging " kosten" dan dat het "opleverde" Ik weet dat ik altijd mijn opleiding en werkervaring nog heb om weer op terug te vallen mocht het nodig zijn en dat is een geruststelling en geeft de ruimte om dat te doen wat je op dit moment leuk vind.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:46

Sterker nog, als jij gaat verdienen, xslvna, mag jij alles inleveren. Jij verdient voor het "gezin" en je wordt enkel aangevuld door een uitkering..
En als je op jezelf gaat wonen mag je die 1000 euro die je zou sparen als vaste lasten nemen :j. En dan zit er géén stalgeld en boodschappengeld bij.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:24

Oeff, aan die had ik nog niet gedacht...
Dat aspect was ik volkomen vergeten.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:30

Wees dan idd blij dat je dit topic hebt geopend.
En dat je de reacties leest en daar iets mee doet! Niet iedereen doet dat.
Maar, hopelijk heeft dat je ogen geopend :)
Het leven is niet zo makkelijk als het lijkt. Was het maar zo!

Edit, jij hebt dit topic helemaal niet geopend :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:36

Mikkiej schreef:
Wees dan idd blij dat je dit topic hebt geopend.
En dat je de reacties leest en daar iets mee doet! Niet iedereen doet dat.
Maar, hopelijk heeft dat je ogen geopend :)
Het leven is niet zo makkelijk als het lijkt. Was het maar zo!

Edit, jij hebt dit topic helemaal niet geopend :+

Haha, dat was ik :+

Maar het opent ook mijn ogen, al zijn er veel dingen waar ik al aan had gedacht. Ik wil gewoon een opleiding doen die ik écht heel leuk vind, om daar vervolgens geld mee te verdienen. Maar mijn grootste droom die ik ook echt waar ga maken is mijn eigen stal. We hebben er alle faciliteiten voor, dus ik voel me een soort van 'geroepen' om dat te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:05

xSlvna schreef:

Mag ik vragen wat voor opleiding je doet? Aangezien dat best een aardig starterssalaris is? Al tikt onregelmatigheidstoeslag vaak ook wel lekker aan ja.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:13

janouk schreef:
Kitty1985 schreef:
Het gaat erom dat zij haar ultieme geluk al heeft, zij hoeft dus niet meer keihard te werken om haar geluk te zoeken.

Het verschil is dat nu haar ouders nog alles voor haar betalen. Maar als TS straks ouder is, zal ze toch zelf geld moeten verdienen om alles te betalen. Zeker als ze paarden wil houden; paarden kosten nu eenmaal veel geld maandelijks. Meer dan ze opbrengen. OP de hele wereld zijn er helaas maar weinig mensen, die van werk met paarden kunnen leven.

Misschien eens met je ouders praten: ik durf te wedden dat je vader ook geldzorgen heeft als hij een slecht B&B seizoen draait. Neemt niet weg, dat het prachtig is dat je zo blij bent met het leven in Zweden. Het is een prachtig land met fijne mensen. Veel geluk in Zweden.

Het bedrijf is al gestart. Als het inderdaad zo goed loopt als TS zegt dat het loopt...kans groot dat het een nog groter succes wordt. En ze niet meer hard hoeft te werken om het bedrijf op te bouwen en klanten hoeft te werven.

En als ze paardrijdt vakanties aanbiedt, en dit goed aanpakt, dan verdienen die paarden met een beetje mazzel hun eigen brokjes

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:25

xSlvna schreef:

Je HOOPT direct aan het werk te kunnen.

En ook ik ben erg benieuwd wat voor opleiding jij doet dat je met een leeftijd van +- 18 jaar een salaris hebt van 1800 netto.

Ter vergelijking: Minimum BRUTO maandsalaris van een 23 plus is 1.469,40 voor en volledige werkweek. Dit is dus alleen al 400 minder dan jouw NETTO salaris.

En jouw moeder zal flink gekort worden.

Mijn vader heeft AOW(zonder pensioen) ik een uitkering. Mijn vader is 200 gekort op zijn huursubsidie

In 2011 waren ze ermee bezig, en als een inwonend kind meer dan 1300 euro NETTO verdient dat er dan verder in huis niemand meer recht heeft op een bijstandsuitkering.
Dat zou dus betekenen dat jij ALLES moet gaan betalen.
Wat van deze plannen precies gelukt is weet ik niet, en gaat om bijstandsuitkeringen.
Weet niet wat voor uitkering jouw moeder heeft, en ook niet hoeveel er gekort zal worden

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:29

Wieke86 schreef:
xSlvna schreef:

Mag ik vragen wat voor opleiding je doet? Aangezien dat best een aardig starterssalaris is? Al tikt onregelmatigheidstoeslag vaak ook wel lekker aan ja.

Dat tikt zeer zeker aan, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan helaas :(

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... nsten.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:43

Kitty1985 schreef:
janouk schreef:

Het verschil is dat nu haar ouders nog alles voor haar betalen. Maar als TS straks ouder is, zal ze toch zelf geld moeten verdienen om alles te betalen. Zeker als ze paarden wil houden; paarden kosten nu eenmaal veel geld maandelijks. Meer dan ze opbrengen. OP de hele wereld zijn er helaas maar weinig mensen, die van werk met paarden kunnen leven.

Misschien eens met je ouders praten: ik durf te wedden dat je vader ook geldzorgen heeft als hij een slecht B&B seizoen draait. Neemt niet weg, dat het prachtig is dat je zo blij bent met het leven in Zweden. Het is een prachtig land met fijne mensen. Veel geluk in Zweden.

Het bedrijf is al gestart. Als het inderdaad zo goed loopt als TS zegt dat het loopt...kans groot dat het een nog groter succes wordt. En ze niet meer hard hoeft te werken om het bedrijf op te bouwen en klanten hoeft te werven.

En als ze paardrijdt vakanties aanbiedt, en dit goed aanpakt, dan verdienen die paarden met een beetje mazzel hun eigen brokjes

Mijn vader is inderdaad met de Bed&Breakfast begonnen, en hij zou het geweldig vinden als ik daar na school ook zou komen wonen (wat ik ook ongelofelijk graag wil), en dat we daar samen aan iets met paarden gaan beginnen: Inderdaad paardrijvakanties, of een stal. Dat weten we nog niet. Hij rijdt zelf ook paard, en heeft er dus ook al ervaring mee.

Natuurlijk hebben we nog totaal geen ervaring met het houden van een stal, maar overal zit een begin aan :) Ik help altijd hard mee op de manege (Manege de [naam]), wat toch echt wel een aardig bedrijf is. Hier leer ik veel van, en de instructeurs weten dat ik later voor mijzelf iets wil beginnen. Dit vinden ze erg leuk, en geven daarom veel tips.

Maar er zijn inderdaad al mensen die vragen: Komt er in de toekomst ook iets met paarden? Het is namelijk een prachtige omgeving waar je uitstekend kan paardrijden. Ik ga er gewoon aan beginnen als de tijd daar is, en dan zullen we zien hoe het loopt. Liever geprobeerd en dat het mislukt, dan niet proberen en eeuwig spijt hebben. Natuurlijk ga ik daarbij ook een opleiding doen om mijn brood mee te verdienen.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:46

En als je de sprong niet waagt weet je zeker dat het niet gaat lukken!
Meid, ik zou zeggen, zorg dat je in ieder geval een diploma hebt als backup en jaag je dromen na! Zoals ik het lees weet je al hartstikke goed wat je wil!