Joolien schreef:Lowara schreef:Ik heb SPW en SPH gedaan, beide opleidingen waren inderdaad wat neutraal, en door middel van je keuze qua stages, bepaal je eigenlijk zelf welke richting je op wil of kan gaan.
Qua werken en toekomst perspectieven; het is maar net wat je gaat kiezen. Kies je voor de stromen waar de halve klas voorkiest, dan zijn banen schaars.
Kies je voor doelgroepen of plekken die minder regulier zijn, moeilijker of niet populair, dan zjn er voldoende banen en stages te vinden hoor
En niet populair hoeft niet minder leuk te betekenen, het moet je net liggen
Ik heb in ieder geval dankzij de diploma's al op verschillende vlakken werk gevonden, en juist vanwege de brede richting heb je veel kans in het vinden van een baan. Je zit immers niet vast aan 1 doelgroep of stroming
Bedankt voor je info, Equi en creatieve therapie vind ik ook nog steeds heel interessant maar aangezien werk in die hoek echt heel moeilijk is wil ik me daar niet op blind staren.
Maar dat zijn niet mijn hoofdberoepen geweest de eerste jaren

Ik heb speciaal onderwijs gedaan, jeugdzorg, gehandicaptenzorg en ouderen, voor ik in deze tak rolde

Allemaal met dezelfde diploma's. Ik heb zelfs de laatste drie jaar nog kinderopvang gedaan omdat werk schaars was, en ik dankzij mijn diploma zo toch werk had, ook al was het niet helemaal mijn straatje. ( en dat bedoel ik dus, ondanks dat bepaalde richtingen niet mijn voorkeur hadden, kon ik er toch in werken in moeilijke tijden dankzij de opleidingen)