Selente schreef:Lara_Silver schreef:Ik ben op dit moment in de leer, begin over twee maanden mijn 3e jaar. Mijn klasgenoten (ik ben het enige meisje in de klas, sterker nog het enige meisje in de hele provincie in deze opleiding) zijn allemaal rond de 17 en 18, en ik zelf ben 22.In het begin was het echt heel erg wennen, ze zijn nog erg jong en kinderachtig, je moet leren alles met een korreltje zout te nemen en niet de volwassene uit te hangen, nu gaat het vrij goed. Toch is het altijd een opluchting weer lekker thuis te komen bij mijn vriend van 24, het verschil in mentaal 'niveau' is toch duidelijk merkbaar.
Dat doe je goed!Nu ben ik benieuwd wat je studeert! -sorry wel offtopic...-
Automechatroniek. Dat is het hele mechanische gedeelte + alle elektronische en elektrische systemen in de auto. (monteur en diagnosticus in één nieuw beroep) In de toekomst ben ik dus diegene die met de computer en vervolgens met allerlei meetapparatuur het probleem van een niet werkende auto zoekt, om het dan te laten repareren door de monteur. (die doet namelijk alleen het mechanische gedeelte) Wij moeten uiteraard wel alles weten en kunnen, maar verdienen uiteindelijk meer door minder te doen.
Nee maar even serieus, reuze interessant maar echt een jongensberoep, al ken ik wel één meid die deze opleiding reeds succesvol heeft afgesloten, wat uiteraard een grote motivatie is.
In het begin was het echt heel erg wennen, ze zijn nog erg jong en kinderachtig, je moet leren alles met een korreltje zout te nemen en niet de volwassene uit te hangen, nu gaat het vrij goed. Toch is het altijd een opluchting weer lekker thuis te komen bij mijn vriend van 24, het verschil in mentaal 'niveau' is toch duidelijk merkbaar.