Bokkers in de zorg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annehoe

Re: Bokkers in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:19

verpleegkundige in de psychiatrie (in het ziekenhuis). Erg leuk, uitdagend en acuut werk

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:22

Deijs schreef:
Daar word ik persoonlijk als vpk in opleiding erg naar van, ik ga dit jaar naar het 3e jaar en nog steeds zijn de stages wéér met ouderen, echt heel vervelend!

Daar zijn er ook zoveel van in Nederland, dus een onuitputtelijke bron :')

Ik zou dan maar 1 keer 13 week moeten, maar dat vind ik al 13 week teveel hahaha. Ik trek dat niet, zo graag heb ik het er ook niet voor over :')

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 14:23

vuurneon schreef:
Deijs schreef:
Daar word ik persoonlijk als vpk in opleiding erg naar van, ik ga dit jaar naar het 3e jaar en nog steeds zijn de stages wéér met ouderen, echt heel vervelend!

Daar zijn er ook zoveel van in Nederland, dus een onuitputtelijke bron :')

Ik zou dan maar 1 keer 13 week moeten, maar dat vind ik al 13 week teveel hahaha

hahaha ja dat is zo, maar het is absoluut geen uitdaging... en dat 20 weken lang :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:25

Sterkte, heel veel sterkte :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:26

vuurneon schreef:
Ik zit in de facultaire tak in de zorg :) maar heb tussendoor ook in de zorgsector een hogere functie gehad (alleen dan overstijgend zoals dat zo mooi heet). Momenteel solliciteer ik in de zorg op hbo/wo niveau, maar denk er meer over om een andere kant op te gaan. De ondersteunende diensten worden immers als eerste geschrapt en last in, first out. Maar goed, tot nu toe krijg ik toch alleen maar te horen dat er anderen beter bij het profiel passen :+

Hbo V lijkt mij geweldig, maar het de verplichte stage bij het bejaardentehuis trek ik niet :')
Als ik de komende tijd geen werk vind, speelt omscholing wel in mijn gedachte.

Ik zou serieus als ik jou was naar een andere tak uitkijken dat de zorg. Ik weet niet wat voor functie jij had, maar onze facilitair manager is al eens burn out geweest en zit er weer tegen aan, en niet zonder reden, zijn baan waren ooit twee banen, een wegbezuinigd maar het werk uiteraard niet minder geworden. Verder zijn onze leidinggevenden mensen met weinig extra salaris maar veel meer verantwoordelijkheden en werk, werken standaard over en mogen dit niet schrijven. Enz. Ik zal niemand meer aanraden in de zorg te gaan werken. Hbo banen verdienen redelijk, maar als verzorgende werk je je kapot voor een poedersuiker en het wordt alleen maar erger. Bovendien wordt de zorg ook zwaarder aangezien verzorgingshuisbewoners thuis moeten blijven wonen sinds dit jaar en er dus alleen verpleeghuisbewoners overblijven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:27

Deijs schreef:
hahaha ja dat is zo, maar het is absoluut geen uitdaging... en dat 20 weken lang :')

hoezo geen uitdaging? Ik vind het heerlijk om met ouderen te werken, wel uitdagend. Momenteel werk ik meeer met 50/60 jarigen maar ik vind de meeste oudjes die ik krijg echt schatjes :D

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 14:28

verootjoo schreef:
Deijs schreef:

hoezo geen uitdaging? Ik vind het heerlijk om met ouderen te werken, wel uitdagend. Momenteel werk ik meeer met 50/60 jarigen maar ik vind de meeste oudjes die ik krijg echt schatjes :D

Het zijn zeker wel lieverds hoor! alleen is het meer zorg als medische handelingen. Ik kijk meer uit naar het ziekenhuis :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:29

Ik zit nog facilitair (en dan letterlijk als in poets :') ). Wij hebben al niet eens meer een facilitair manager, er is nog maar 1 voor alles :=
Maar dat spreekt mij juist aan, dat lijkt mij echt leuk werk ondanks de druk, of misschien wel dankzij want ik houd wel van pittig werk. Maar... Ik kijk ook zeker uit naar andere banen in andere sectoren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:31

Wij hebben er geloof ik 4 oid in de stichting, waarvan 2 overspannen :\ en 1 zit er voor de tweede keer tegenaan.
Dat ze daar niks aan doen vind ik echt onvoorstelbaar. Ik zou het baantje iig niet willen :P maar ik weet niet hoe dit in andere stichtingen geregeld is.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:32

Ik ben een jaartje afgestuurd als MBO verpleegkundige en werk sinds die tijd bij de thuiszorg! Erg leuk en afwisselend! Mis het ziekenhuis (stages gelopen) totaal nog niet!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:34

verootjoo schreef:
Wij hebben er geloof ik 4 oid in de stichting, waarvan 2 overspannen :\ en 1 zit er voor de tweede keer tegenaan.
Dat ze daar niks aan doen vind ik echt onvoorstelbaar. Ik zou het baantje iig niet willen :P maar ik weet niet hoe dit in andere stichtingen geregeld is.

Ik neem hun baantje met liefde over O:) }>

(Mensen zijn opportunisten hahaha)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:36

Ze hebben er geen vacature voor :P wel voor functioneel applicatiebeheerder, kun je dat ook? ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:37

Hahaha nee, ik kan veel maar technisch ben ik treurig onderlegd :')

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:54

2e jaars hbo v studente. Volgend jaar stap ik over naar duaal bij het UMC, mits ik alles van mn eerste 2 jaar gehaald heb. Na mn diploma wil graag verder leren voor physician assistant. Weet alleen nog niet welke richting ik daarin op wil :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:05

1e jaars BBL leerling niveau 3. Ik werk op dit moment in een PG afdeling met dementerenden van stadia 3-4. Het is erg zwaar, lichamelijk en geestelijk. We hebben best veel te maken met agressie en intimidatie van de bewoners uit. Vlak voordat ik op de PG kwam in deze opleiding vond ik het heel leuk werk, maar daar ben ik nu van terug gekomen. In oktober ga ik naar een verzorgingshuis in het kader van de opleiding dus dan heb ik een nieuwe uitdaging. Ik ga ook na mijn studie niet meer de PG in. Heel misschien ga ik door voor verpleegkundige of doktersassistente.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:14

Ik werk als verzorgende bij de thuiszorg

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:24

Ik werk sinds 2,5 maand als ADL-assistent bij Fokus Wonen. Ik help mensen met een lichamelijke handicap bij allerlei handelingen zoals douchen, toiletgang, in en uit bed, etc. Ik ben bijna klaar met mijn studie Toegepaste psychologie (ADL-assistent is ongeschoold werk) maar ik vind de zorg eigenlijk echt heel leuk!

Maar ach, ik heb voorlopig toch geen baan op mijn niveau dus ik blijf lekker ADL'en voorlopig :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:29

'Bijna' Leerling verpleegkundige meld zich. Ik doe een BBL opleiding niveau 4. 2e ljr. Volgend jaar ga ik het ziekenhuis in. :D

Na mijn opleiding en een aantal jaar werken wil ik doorleren voor SEH-Verpleegkundige of op de Ambulance. :D

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:35

Telt GGZ ook mee? Ik ben tweedejaars SPH'er en ga volgend jaar stage lopen op een groep met jongeren met problemen in de persoonlijkheidsontwikkeling.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:42

amandananana schreef:
Telt GGZ ook mee? Ik ben tweedejaars SPH'er en ga volgend jaar stage lopen op een groep met jongeren met problemen in de persoonlijkheidsontwikkeling.

Natuurlijk telt de GGZ mee, de laatste letter staat toch echt voor 'zorg' :D

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:45

zit er van de HBO'vers iemand op hogeschool Rotterdam?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:46

Ik zit op Hogeschool Rotterdam locatie museumpark. :)

WGNJ1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:11

Als ik slaag ga ik beginnen met de opleiding verpleegkundige niveau 4 op het deltion college in zwolle. Zijn er toevallig meer bokkers die ook op het deltion deze opleiding gaan volgen?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 16:28

Nee ik zit (helaas) op landstede, ik heb gehoord dat Deltion vpk in Zwolle wél goed is.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:30

vuurneon schreef:
Ik zit in de facultaire tak in de zorg :) maar heb tussendoor ook in de zorgsector een hogere functie gehad (alleen dan overstijgend zoals dat zo mooi heet). Momenteel solliciteer ik in de zorg op hbo/wo niveau, maar denk er meer over om een andere kant op te gaan. De ondersteunende diensten worden immers als eerste geschrapt en last in, first out. Maar goed, tot nu toe krijg ik toch alleen maar te horen dat er anderen beter bij het profiel passen :+

Hbo V lijkt mij geweldig, maar het de verplichte stage bij het bejaardentehuis trek ik niet :')
Als ik de komende tijd geen werk vind, speelt omscholing wel in mijn gedachte.

Hier geen verplichte stage in het bejaardentehuis hoor :) Vaak is het wel zo dat de eerste stage met ouderen is, omdat het de 'makkelijkste' zorg is. (basis)
Maar ik heb ook klasgenoten die hun 1e stage in het ziekenhuis deden. Dus het is zeker niet verplicht, althans niet op mijn school.
Laatst bijgewerkt door Samiyah op 25-05-13 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt