Aardbeien plukken, wat verdien je er nou mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:54

Ik heb heeeeel lang geleden in de noord-oostpolder aardbeien in de vakantie moeten plukken, Toen kregen we een kwartje per vol groot bakje (toen had je nog van die groene bakjes kleine en grote)
En dat was dan om half 6 op de fiets 6km fietsen en 6uur beginnen tot ongeveer 11uur

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 18:55

GamblersCup schreef:
melody7 schreef:
ohh dat is wel even héél slecht gerekend van mij, dan moet die 20 kilo wel haalbaar zijn denk ik ja, klinkt niet verkeerd ik denk dat ik me morgen maar eens aan ga melden :D

En nog steeds niet goed gerekend: het gaat om 10 kilo = 20 euro, niet 20 kilo ;-)
Dat is dus 2 kilo per uur, als het je om minstens 20 euro gaat.

Ik ben niet zo wakker vandaag geloof ik := maar dat is goed te doen denk ik :D

Haha Sjorvir, ik heb vrijwel geen nagels door bijten dus m'n vingers gaan niet blij worden volgens mij, ik moet ook best ver maar we worden sowieso gebracht sochtends dus terug fietsen zin we wel :P Ik heb er wel zin in gekregen nu :))

Ayla, wij gaan denk ik 3 of 4 keer per week, dus dat moet ik wel vol kunnen houden :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:56

jammer dat zoiets hier niet in de buurt is....
leek me prima te doen...

Akshay

Re: Aardbeien plukken, wat verdien je er nou mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:05

Ik moet er nu wel om lachen, maar in mijn ''goeie ouwe tijd'' stond er geen barst aan die planten. Teler had een vreselijk slecht jaar. Ik heb toen dus vooral een hoop lol gehad en van de weinige aardbeien moesten er dan ook nog tussen mijn eigen kaken verdwijnen. Veel verdienen is me nooit gelukt :)) Maar ach, ik werk nu nogsteeds niet om veel te verdienen. Ik heb er lol in, en krijg betaald :) maar niet véél :)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:10

GamblersCup schreef:
melody7 schreef:
ohh dat is wel even héél slecht gerekend van mij, dan moet die 20 kilo wel haalbaar zijn denk ik ja, klinkt niet verkeerd ik denk dat ik me morgen maar eens aan ga melden :D

En nog steeds niet goed gerekend: het gaat om 10 kilo = 20 euro, niet 20 kilo ;-)
Dat is dus 2 kilo per uur, als het je om minstens 20 euro gaat.

en aardbeien meestal verkocht worden in bakjes van 500g komt dat dus neer op 4 bakjes per uur, oftewel 15 minuten per bakje, dat moet lijkt mij goed te doen zijn :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:14

Als je maar 4 bakjes per uur doet ben je wel hele trage plukker.....

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 19:15

Je moet ook de rotte er tussenuit halen, ofja rot met plekjes.. die moeten in een krat, dus dan zit je denk ik wel aan de 4-5 bakjes goeie per uur, ligt denk ik ook hoeveel aardbeien er hangen :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:23

Ik heb vroeger bessen geplukt en prei gezet.
Geloof dat je met prei zetten 10,- verdienden voor 3 rijen. Was je ook wel 2,5 uur mee bezig.
Bessen plukken was 2,50 per emmer. Maar die bessen waren inderdaad zó klein en als er neit veel hangt schiet het helemaal niet op. Dat vond ik ook echt oplichters en ben ik na 2 keer meegestopt.
Het is best zwaar werk in het begin door de kromme houding, maar voor zo'n baantje voor de jeugd die verder nog geen ander baantje kan doen :) .

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:30

Jeetje, wat verdiende ik dan goed vroeger zeg!

Hier in het Westland staat het vol met kassen, dus zomerwerk genoeg. Heb vooral tomaten gedaan, maar ook trostomaten, courgettes en plantjes.
Een bedrijf was echt superluxe: die kwam me om half 6 ophalen en bracht me om half 1 weer naar huis. 5 dagen lang, aan het einde van de week een supergevulde enveloppe. Kreeg daar iets van 9 (gulden) per uur, toen was ik 15. Verder was het gemiddelde ongeveer 6,5 tot 7,5 euro per uur. Op gewicht heb ik nog nooit een tuin gehad..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:38

met dit weer ben ik bang dat er niet veel aardbeien te plukken zijn....

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:19

LZP -> STW

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 20:20

sorry en bedankt voor het verplaatsen!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:32

En, al aan het aardbeien plukken geweest?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 15:51

Nope, ik zou het eerst wel gaan doen maar heb vrij erge ruzie gekregen met degene waarmee ik zou gaan dus toen heb ik het er maar bij laten zitten :=

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:53

Jammer, ik was wel benieuwd naar je ervaring! Wat anders als bijbaantje gevonden of gewoon maar lekker helemaal vakantie houden?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 16:01

Niks anders, alleen een keer per week mest ik ergens een uurtje uit en daar krijg ik wel wat voor maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met meerdere keren per week een aantal uur werken :+ Dus gewoon lekker vakantie vieren :D (en dat meisje waar ik dus ruzie mee heb gekregen is wel gegaan alleen en het beviel wel heel goed)