Sammyoo schreef:Wees maar blij dat je niet in de schoenen staat van dat meisje. Ik denk niet dat zij erg gelukkig is.
Nou dat is dus het rare het ene moment hebben we de slappe lach halve minuut later flipt ze hem,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Poess91 schreef:Sammyoo schreef:Wees maar blij dat je niet in de schoenen staat van dat meisje. Ik denk niet dat zij erg gelukkig is.
Dat denk ik ook, volgens mij weet 9 van 10 niet eens wat autisme inhoudt ofzo...
Ik denk dat goede begeleiding bij een jonger persoon meer dan de helft zal schelen voor haar gedrag.
Jammer dat ze niet op speciaal onderwijs zit als ze er zoveel moeite mee heeft...
nobje schreef:Hoi ...
Ik heb zo even wat van de reacties gelezen... en wat je inbrengt is best heftig.
Autisme is zeker een handicap. Maar geen excuus om je niet aan de regels te houden.
Als iemand zo uit de band spat in een groep of les situatie, klopt de situatie dus niet.
Je zou je zelfs kunnen afvragen of iedereen er beter van word om zo samen verder te moeten.
Er is niet voor niets speciaal onderwijs, waar gedrags groepen zijn, en groepen met regels, en speciale regels etc. Aaangepaste les methoden waardoor mensen die zo prikkel gevoelig zijn toch kunnen leren omgaan met alles in de maatschappij.
Het lijkt me een moeilijke situatie voor jou en de mensen die er nog meer bij betrokken zijn.
Ik hoop dat er een goed vooruitzicht komt.
Samblabla schreef:Ik heb het ook, maar het is zeker geen reden om mij voor te trekken. Heeft ze vrienden? Hebben jullie al eens geprobeerd met haar te praten? Dat kan al een hoop schelen, toen ik gepest werd heb ik eens met een kookpan voor iemand gestaan. Ik wilde het niet maar werd zo boos dat ik zwart zag. Ik ben toen zelf de klas uit gegaan om te kalmeren. Mischien dat jullie met mentor kunnen overleggen dat als ze het voelt opkomen om de klas even te verlaten?
Carliijn schreef:Ze in een groep aanspreken op hun gedrag heeft geen enkele zin. Het gevoel van veiligheid is dan weg. Ontbreken aan veiligheid = in verweer gaan en dus wederom, maak je het alleen maar erger.
Skyliner schreef:Celiien schreef:God, ik heb geen ervaring met autistische kinderen. maar autisme of niet, dit is niet normaal en die had ik allang op haar plaats gezet. Vooral als je 'aangevallen' wordt, jammer dan autistisch of niet die had ik terug geslagen
Een ander iemand nam het voor me op want ik heb op dit moment mijn arm gebroken
Skyliner schreef:Update
Vandaag is ze weer geflipt en heeft iemand in elkaar geslagen ( blauwe plekken etc. ) Ze heeft iedereen weer medelijden opgewekt door te zeggen ik heb zelfmoord gedachtes en ik kan er niets aan doen
waarschijnlijk moet ik me weer gaan aanpassen maar no way dat ik dat doe,
Carliijn schreef:Je snapt het gewoon echt niet he?
Iemand moet voor haar opkomen zodat ze de begeleiding krijgt die ze nodig heeft. Nodig.
Ja ze moet zich zich aan de regels houden maar daar kan ze als ik jouw verhaal zo lees niks aan doen. Ze wordt niet begrepen of benaderd zoals zij dat nodig heeft.
Dus haar zin krijgen? Ze krijgt haar zin niet, denk je werkelijk dat ze zich goed voelt als ze zo reageert? Dat dit is wat ze wil?
Ik begrijp dat jullie nu in een vervelende positie worden geplaatst maar denk nou eens vanuit de andere hoek.
Ben je buiten de ruzies om al eens naar de decaan oid geweest om uit te leggen hoe het in de klas gaat? Dat ze jullie hindert en dat dit voor haar ook niet prettig is?
En waar willen we iemand met autisme voor schorsen dan, voor een school met een laks beleid omtrent kinderen met een handicap?
Sorry hoor maar dit maakt me zo kwaad en verdrietig. Als ze de nodige hulp en ondersteuning zou krijgen zou het nooit zo ver zijn gekomen.
Ik hoop dat hier snel een passende oplossing voor komt die zowel de rust in jullie klas, als voor haar oplevert.
xBerber schreef:Ik snap echt niet hoe mensen dit als excuus kunnen gebruiken..
Ik heb zelf autisme, maar heb dit verder nooit gedaan. Alleen aangeven dat ik het heb, das alles.