Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sjoos schreef:Nou dat is ook niet meer zo hoor. Ik werk bij één van de grootste instellingen, en hier is een aanname stop, ze gaan personeel reorganiseren omdat er teveel mensen werken over het algemeen en zo de tekorten aanvullen waar het nodig is.
No_No schreef:Ik heb gisteren te horen dat het werk enorm terug loopt.. Ik zal op zoek moeten gaan naar iets anders..! Voor de maand mei heb ik maar 1 dienstje staan.. Daar word ik niet blij van
lammie2701 schreef:Sjoos schreef:Nou dat is ook niet meer zo hoor. Ik werk bij één van de grootste instellingen, en hier is een aanname stop, ze gaan personeel reorganiseren omdat er teveel mensen werken over het algemeen en zo de tekorten aanvullen waar het nodig is.
's heerenloo toevallig? dat is mijn ex werkgever (blij dat ik er weg ben)...hoorde gisteren dat s heerenloo op het randje zit om onder curatele gesteld te worden...
@TS: ik werk nu 10 jaar in de gehandicaptenzorg en heb met diverse doelgroepen gewerkt, ben er toen achter gekomen dat ik niet met de ernstig meervoudig beperkte cliënten wilde werken (mag lichamelijk gezien nu ook niet meer) en dat ik de zware agressie groepen ook niet prettig vind.
Ik werk nu op 2 groepen: 1 groep met 7 blinde cliënten en 1 zeer slechtziende client (1 van de blinden is ook doof) en met een verstandelijk niveau van 0-2 jaar en de andere groep zijn allemaal cliënten met een aan autisme verwante stoornis, verstandelijk vermogen van 0-5 jaar en matige gedragsproblemen. Ik vind beide groepen erg leuk, maar voel me het relaxed en het nuttigst op de blindengroep.
overigens is bij elke instelling nu veel rumoer vanwege de zzp schalen, vervoerskosten en dat dankzij de regering...
's heerenloo weet ik alleen van dat ze in 2003 al een paar miljoen tekort hadden en toen gefuseerd zijn met een financieel ongezonde instelling...das natuurlijk vragen om problemen... ook zijn ze vaak in het nieuws geweest door die brandon, amber venema en nog een client die onmenselijk behandeld is (maanden-jaren lang naakt in een isoleerruimte en kreeg eten en drinken om de deur geschoven).
VogeltjeM schreef:Het is dat ik mijn cliënten redelijk achter elkaar kan plannen, maar een huisbezoek duurt gemiddeld maar 1.5 uur. Voor mij is het ideaal naast mijn studie (na school nog een paar uurtjes werken), maar ik kan me voorstellen dat het niet zo ideaal is als je het 'for a living' doet
Pivanti schreef:vogeltjem Kun je de huisbezoeken en kantoorwerkzaamheden niet zo plannen dat je hele dagen werkt?
Waar ik nu meeloop bij ambulante ondersteuning hebben ze gewoon hele dagen volgepland. dus 24u per week werken, betekent 3 dagen werk Ook wel dingen in de avonduren op die dagen, dat wel.
lammie2701 schreef:Bij ons worden vaak nog wel meer zorg gelden en ezz gelden toegekend, mits het maar goed onderbouwd is waarom het nodig is.
Ook hebben wij op de meeste woningen 2 8 uurs diensten en daarbij dan nog kortere diensten (variërend van 3 tot 7 uur).
Qua contract zou ik ook niet meer dan 85 % willen, als het financieel kon juist liever minder...ook omdat je vaak veel dagen werkt en dus niet altijd 8 uurs diensten hebt.
Sjoos schreef:lammie2701 schreef:Bij ons worden vaak nog wel meer zorg gelden en ezz gelden toegekend, mits het maar goed onderbouwd is waarom het nodig is.
Ook hebben wij op de meeste woningen 2 8 uurs diensten en daarbij dan nog kortere diensten (variërend van 3 tot 7 uur).
Qua contract zou ik ook niet meer dan 85 % willen, als het financieel kon juist liever minder...ook omdat je vaak veel dagen werkt en dus niet altijd 8 uurs diensten hebt.
Dan krijg je het voor een jaar, of voor een tijd om een nieuw dagbestedingsproject op te zetten, en dan opeens poef, weg. Ik zie het hier vaak gebeuren. En als er wel geld wordt gegeven zie je maar weinig terug in de directe zorg.
Ook ik werk vaak 7 of 8 dagen achter elkaar, vind ik juist wel fijn! (Ik werk ook 36 uur).