Op kamers in Wageningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:03

Ik ben zelf afgelopen vrijdag verhuisd naar de Wageningen. Wel een beetje eenzaam tot nu toe, kan niet wachten tot de AID begint en er meer eerstejaars wonen :P
Laatst bijgewerkt door PureSylk op 17-06-13 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anniick

Re: Op kamers in Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:13

Ik ben afgelopen jaar ook begonnen met dierwetenschappen in wageningen. ik heb mijn kamer gevonden via kamernet.nl, en had hem al vanaf juni. op dit moment, en volgende maand komen er in ons (paarden)huis 2 kamers vrij! dus bij interesse, let me know!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:24

PureSylk schreef:
Ik ben zelf afgelopen vrijdag verhuisd naar de Wageningen. Wel een beetje eenzaam tot nu toe, kan niet wachten tot de AID begint en er meer eerstejaars wonen :P

Waar zit je? En waarom ben je nu al op kamers?

Je mag best eens bij mij komen eten ofzo haha

BeFearless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 22:57

Ik wilde net de kamer gaan accepteren, krijg ik een aanbieding van Dijkgraaf. Morgen moet ik echt gaan beslissen. De kamer in Dijkgraaf is iets luxer, heeft namelijk een wastafel en is wel 1m2 groter :') . Maar Asserpark klinkt ook erg leuk..

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:14

Heb je niet de mogelijkheid om te gaan kijken?

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:32

Zelf ga ik ook naar wageningen. En heb per 1 aug een kamer.
Zit nog te twijfelen of ik de aid week mee ga doen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:33

Altijd doen! Je leert zo Wageningen kennen en zelfs al wat mensen. Zelf ga ik helpen bij de AID. Wat zou je reden zijn om niet mee te doen?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:16

Ik kom ook zeker naar de AID, gezellig :)

Ben al wel aan het rondkijken voor kamers, maar wil er echt pas een vanaf 1 augustus of 1 september.
Krijg in oktober pas mijn eerste stufi(ben nog geen 18 aan het begin van het collegejaar) en anders wordt het financieel een beetje te gek.
Krijg je je boekenlijst pas op de studiedag trouwens?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:19

Jezzi schreef:
Ik kom ook zeker naar de AID, gezellig :)

Ben al wel aan het rondkijken voor kamers, maar wil er echt pas een vanaf 1 augustus of 1 september.
Krijg in oktober pas mijn eerste stufi(ben nog geen 18 aan het begin van het collegejaar) en anders wordt het financieel een beetje te gek.
Krijg je je boekenlijst pas op de studiedag trouwens?

Als je er echt pas eentje wil vanaf 1 augustus of 1 september, moet je wel erg veel geluk hebben. Grote kans dat dat niet lukt :).
Boekenlijst krijg je niet, maar je krijgt wel op de studiedag in de AID te horen welke vakken je de eerste periode krijgt. Met de bijbehorende vakcodes kun je op het Forum in de boekenwinkel je boeken halen.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:23

En anders is het ook geen probleem om een paar maanden op en neer te reizen, heb de luxe dat mijn vader bijna elke dag langs Wageningen komt met de auto O:)

Wil graag wat boeken tweedehands aanschaffen of lenen, jammer dat je die codes nu nog niet krijgt.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:24

Jezzi schreef:
En anders is het ook geen probleem om een paar maanden op en neer te reizen, heb de luxe dat mijn vader bijna elke dag langs Wageningen komt met de auto O:)

Wil graag wat boeken tweedehands aanschaffen of lenen, jammer dat je die codes nu nog niet krijgt.

Welke studie ga je doen? Ik kan wel even voor je zoeken? Wie weet heb ik wel dezelfde vakken gehad.

Voor veel vakken krijg je overigens zelfgemaakte readers en practicahandleidingen in plaats van boeken :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:31

Dat zou fijn zijn!

Ik ga bedrijfs- en consumentenwetenschappen studeren :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:40

Jezzi schreef:
Dat zou fijn zijn!

Ik ga bedrijfs- en consumentenwetenschappen studeren :)

Oh haha ik ken veel mensen van verschillende studies, maar niemand die bedrijfs- en consumentenwetenschappen doet helaas... Maar dit kan ik voor je vinden. Je krijgt MAT-12806 (zie https://ssc.wur.nl/Studiegids/Vak/MAT-12806) en MCB-11306 (zie https://ssc.wur.nl/Studiegids/Vak/MCB-11306).

Ik denk dat de boeken van het eerste vak nog wel tweedehands te koop zullen zijn op wurboeken.nl. Readers staan er niet zo vaak op...

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:48

Dankjewel! Het is natuurlijk ook nog een relatief nieuwe studie ;)

BeFearless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 11:49

Douce schreef:
Heb je niet de mogelijkheid om te gaan kijken?

Omdat ik vandaag moet beslissen en het ver reizen is gaat het niet meer lukken daar heen te gaan, maar ik heb net Idealis gebeld en heb een telefoonnummer gekregen van de afdelingsvertegenwoordiger van de afdeling op Dijkgraaf. Dus die ga ik zo even bellen, zodat ik toch een beetje een beeld ervan krijg. :D

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:43

Jezzi schreef:
Dankjewel! Het is natuurlijk ook nog een relatief nieuwe studie ;)

Bedrijfs en consumenten wetenschappen is totaal niet nieuw. Ik ken iemand die in 2006 is afgestudeerd. De naam is alleen regelmatig veranderd en de inhoud met de naam mee. :D

Wiskunde heb je 2 boeken voor nodig en een reader.

M. de Gee, Wiskunde in Werking, deel 1: vectoren en matrices toegepast (Epsilon uitgaven nr. 48, ISBN 978-90-5041-063-2) en deel 2: analyse toegepast (Epsilon uitgaven nr. 49, druk 2009 of recenter, ISBN 978-90-5041-110-3). O.A. van Herwaarden e.a., Handleiding Wiskunde M 2012. Practicumopdrachten Wiskunde M 2012. WUR Shop.

Ook 2e hands te vinden op bol.com

Voor MCB heb je volgens internet geen boek nodig?? maar een reader, ook verkrijgbaar bij de wur-shop. Dan is denk ik de inhoud van dat vak veranderd want ik had nog een boek nodig.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:36

Let erop dat de boeken die bij vakken gebruikt worden, per jaar kunnen veranderen, bijv door een nieuwe druk. Readers veranderen bijna altijd per jaar, die koop ik zelf altijd het liefst nieuw bij de WURshop.

Ik ben zelf nu 3e jaars dierwetenschapper, dus voor vragen kun je ook bij mij terecht :)

Ik heb zelf de eerste 1,5 jaar in Renkum gewoond, 2 verschillende kamers. Eerste was een zolder voor 4 maanden bij een particulier, tweede een kamer bij een andere particulier die al zijn kamers verhuurde zodat hij zelf alleen nog maar de bank in de woonkamer had om op te slapen.
In al die tijd ben ik ingeschreven geweest bij Idealis, maar tijdens mijn 2e kamer in Renkum was ik zo klaar met huisgenoten dat ik alleen nog maar naar zelfstandige kamers zocht. Nu woon ik al ruim een jaar aan de Marijkeweg. Die kamers zijn meestal voor ouderejaars, maar ik ken ook mensen die hier in hun eerste jaar al zaten.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:49

Ik zit in een zelfstandige kamer, ben nu eerstejaars. Zit hier sinds januari.

Heb echt een ideale zelfstandige kamer want heb een aparte keuken. Daardoor hou je iets meer ruimte over dan bij bijvoorbeeld de marijkeweg. Ik heb dus een kamer van 17 m2 en een keuken van 6/7/8? m2 waar dan nog een badkamertje aan vast zit van 2 m2.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:51

Rijnveste of waar zit je?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:27

Hier nog een dierwetenschapper, 4e-jaars. Zelfstandige kamer op de haarweg. 20m2 incl. keukenblok, met daarnaast halletje+badkamer 5m2? en een balkon van 5m2.

AID raad ik zeker aan. Zelfs als je niet naar de avondactiviteiten gaat. Het is ontzettend gezellig en je leert Wageningen gewoon een beetje kennen. Overigens wil ik ook best wel eens samen met iemand eten. Geef gewoon een gil en dan spreken we wat af. Eventueel met meerdere personen. Ik heb 4 stoelen en een bed waarop gezeten kan worden. En anders kunnen we ook nog in het storthok (gemeenschappelijke ruimte) gaan zitten. Daar hebben we 3 banken, een fauteuil en 3 stoelen. Het is daar alleen niet erg schoon. Wij zijn namelijk een zeer zelfstandige afdeling aangezien iedereen eigen badkamer en keuken heeft.

Als je alvast een college mee wil maken dan moet je het ook maar zeggen. Dan sleep ik je mee naar Gedrag en Hormonen. Een vriendin van mij volgt dat (die heb ik wonderbaarlijk genoeg gehaald). En als je een cap en een fiets hebt kunnen we daarna door naar mijn paard om hem te gaan pesten. Of we gaan de stad in. Zolang je niet vraagt waar je leuk uit kan gaan, kan ik best wel wat laten zien.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:38

Citaat:
Dan sleep ik je mee naar Gedrag en Hormonen

Hahahaha! Dat vak volg ik nu ook :D

edit: en leen de studieboeken vaak, ik vind het te duur om ze allemaal te kopen voor die paar weken dat je er (misschien) in kijkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:03

Succes. Ik ben één van de weinig gelukkige die het vak in één keer gehaald heeft. En ik liep nog wel het tentamen uit met het gevoel van, als ik een 4 heb ben ik blij. Ik wilde me opgeven voor het hertentamen maar hij stond er niet tussen. Toen bleek dat ik een 6 had gehaald. Ik snap nog steeds niet hoe ik dat voor elkaar gekregen heb.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:08

Dat vak ga ik nu herkansen. Wat een ramp... Maar vorig jaar heb ik er een 4 voor gehaald, terwijl ik er niet voor geleerd had (lees: ik had de helft nog niet eens doorgenomen). Hopelijk haal ik hem nu gewoon.

BeFearless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 19:42

*\o/* *\o/* *\o/* Ik heb gekozen voor Dijkgraaf, dus in Juli heb ik een kamer!!

Mizora schreef:
Hier nog een dierwetenschapper, 4e-jaars. Zelfstandige kamer op de haarweg. 20m2 incl. keukenblok, met daarnaast halletje+badkamer 5m2? en een balkon van 5m2.

AID raad ik zeker aan. Zelfs als je niet naar de avondactiviteiten gaat. Het is ontzettend gezellig en je leert Wageningen gewoon een beetje kennen. Overigens wil ik ook best wel eens samen met iemand eten. Geef gewoon een gil en dan spreken we wat af. Eventueel met meerdere personen. Ik heb 4 stoelen en een bed waarop gezeten kan worden. En anders kunnen we ook nog in het storthok (gemeenschappelijke ruimte) gaan zitten. Daar hebben we 3 banken, een fauteuil en 3 stoelen. Het is daar alleen niet erg schoon. Wij zijn namelijk een zeer zelfstandige afdeling aangezien iedereen eigen badkamer en keuken heeft.

Als je alvast een college mee wil maken dan moet je het ook maar zeggen. Dan sleep ik je mee naar Gedrag en Hormonen. Een vriendin van mij volgt dat (die heb ik wonderbaarlijk genoeg gehaald). En als je een cap en een fiets hebt kunnen we daarna door naar mijn paard om hem te gaan pesten. Of we gaan de stad in. Zolang je niet vraagt waar je leuk uit kan gaan, kan ik best wel wat laten zien.

Ik heb mij inderdaad ingeschreven voor de AID en heb er echt heel veel zin in! Ik weet niet of dat laatste ook voor mij bedoeld is, maar het lijkt mij super om een dagje langs te komen en een college te volgen alvast. Ik ken verder bijna niemand in Wageningen en ben er pas twee keer geweest, dus ben echt nieuw daar. Heb alleen nog geen fiets.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:22

College volgen kan nog alleen volgende week! Daarna zijn de tentamens, en de week daarna hertentamens :)

Alle eerstejaars dierwetenschappers: ook allemaal opgeven voor het eerstejaarsweekend! Dat gaat via de studievereniging en is heel erg leuk. Is waarschijnlijk laatste week van september. Dan zie ik jullie misschien tijdens dat weekend :D
Maar dat hoor je tzt wel :P