Aankomende [***]/SPH/CMV studenten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Justme_Lisaa

Re: Aankomende MWD/SPH/CMV studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:40

Ik die op dit moment ook een sociale studie, maan dan pedagogiek. Zeer interessant en ook zeker aan te raden! :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 09:32

Leuk om te horen! :) Word wel weer even omschakelen, terug gaan studeren in plaats van een beetje
niksen en achter de kassa staan. Gelukkig is studeren altijd één van mijn sterkere punten geweest. :j

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:50

Ik heb CMV gedaan op avans en ben daarna eigenlijk in de horeca beland.
Er zijn gewoon geen vacatures in de cmv richting.

Heb laatst gereageerd op een vacature voor sportbuurtwerker maar daarop waren 150 reacties gekomen.. dus helaas ik werd niet uitgenodigd.
Achteraf heb ik ook enorme spijt dat ik niet voor MWD ben gegaan.

Toendertijd zat dit nog niet samen jammergenoeg anders had ik me beter daarop kunnen orienteren.
Nu omscholen kan in 2 jaar. Maar omdat ik dus al mijn bachelor heb moet ik overheidscollegegeld gaan betalen a 6500 euro per jaar.
Dus daar zit je dan met je waardeloze HBO papiertje.

Mijn advies kijk goed wat je wil en of je er daarna ook werk in kan vinden!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 09:54

150 reacties :oo .. Ik hoor het inderdaad veel. Ik ben zelf zeer waarschijnlijk niet van plan om de richting
CMV te kiezen, vanwege de banenkans en omdat die richting me tot nu toe het minst aanspreekt.
Hopelijk vind je uiteindelijk toch nog iets..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:50

Woow dat is wel naar zeg!.. Ik heb al wel eerder rondgekeken en voor [***] en SPH is wel wat meer werk te vinden.. vaak vragen ze zulk soort afgestudeerden.

Hoop inderdaad dat je nog wel wat kan vinden! Zonde van je HBO papiertje.. het kost wat, geld en tijd...

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:58

Ook ik heb CMV gestudeerd... ik raad het je af. De studie is leuk en boeiend maar je leert van alles maar een klein beetje. Je kunt aan werk komen, maar dan moet je van nature een enorme netwerker zijn en daarnaast heel innovatief ingesteld. Ik heb een studiegenoot die voor een cultuurcentrum werkt en eentje die zelf trainingen organiseert, maar de rest werkt bijna allemaal in de kinderopvang, incluis mijzelf.

3 jaar terug had ik nog in de bibliotheek aan het werk gekund (en daar had ik al veel geluk mee) helaas heb ik dat toen afgeslagen en inmiddels is de culturele sector om zeep geholpen, dus geen werk meer daarin!

Over de andere sectoren kan ik zeggen dat ik ook die (mwd/sph/pedagogiek) studenten enorm veel tegenkom in de kinderopvang wegens geen werk. Goed nadenken dus voor je iets gaat studeren!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 21:08

Bedankt voor je reactie!

Ik heb zeker nagedacht, ik heb heel veel opendagen en meeloopdagen bezocht, maar verder was er geen
HBO opleiding bij die me echt aansprak helaas (vorig jaar ook al een verkeerde keuze gemaakt).
Momenteel hoor ik het ook bij heel veel studies, dat de banenkans laag is, de studies waarvan ik weet
dat de banenkans hoog is spreken me helemaal niet aan en/of kan ik niet volgen vanwege mijn profiel (CM
zonder wiskunde). Ik zie het natuurlijk ook niet echt zitten om een studie te volgen die ik niet interessant
vind, dan is de kans ook niet zo groot dat ik hem haal/afmaak. Misschien dat ik na de studie nog naar de
universiteit ga of als ik mijn propedeuse heb gehaald (als dat dan nog kan en financieel mogelijk is). Voor
nu hoop ik vooral dat deze studie wel gaat bevallen, goed mijn best doen en hopen dat het er over 4/5
jaar wat beter voor staat. :) Eerst studeerde ik HBO Paardenhouderij dus mijn banenkans is in ieder
geval al een stukje hoger met dit papiertje, dan met een Paardenhouderij papiertje -:)

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:43

Hier al een eerstejaars MWD student. Ik hoop voor je dat het een studie is die bij je past. Ik heb toch wel een verkeerde keuze gemaakt denk ik.

Bij ons op de NHL Leeuwarden is het vooral een studie waarbij je veel moet praten, rollenspellen en verslagen maken. Als je zoals ik lees van de HAVO afkomt en deze makkelijk gered hebt zijn de tentamens niet moeilijk.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 19:34

Jammer dat het misschien toch niet helemaal voor jou is! Ik kom inderdaad van de HAVO en dat ging me heel makkelijk
af qua leerniveau, ik ben wel iemand die snel in de stress schiet maar ook dat is al een hoop verbeterd en gelukkig
presteer ik onder druk even goed/beter. :) Ga je de studie wel afmaken?

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:42

Sem_ schreef:
Jammer dat het misschien toch niet helemaal voor jou is! Ik kom inderdaad van de HAVO en dat ging me heel makkelijk
af qua leerniveau, ik ben wel iemand die snel in de stress schiet maar ook dat is al een hoop verbeterd en gelukkig
presteer ik onder druk even goed/beter. :) Ga je de studie wel afmaken?

Ja ik ga hem wel afmaken. Wil graag hierna naar de uni :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 22:40

Dat is een mooie motivatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:01

@Marieke1495

Je kunt na het behalen van je P toch ook al naar de uni? Dat is bij ons tenminste wel zo..

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:55

[***] schreef:
@Marieke1495

Je kunt na het behalen van je P toch ook al naar de uni? Dat is bij ons tenminste wel zo..

Ja dat klopt : Maar mocht het toch niets zijn dan heb ik helemaal niets..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:25

Dat is ook zo, daar heb je helemaal gelijk in! Eigenlijk ook wel logisch, want zo denk ik er ook over ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:58

Ik ben me aan het orienteren op deeltijd mwd, heb 'vroegah'spw gedaan maar wil functies op hbo niveau gaan doen...
Geen zin meer in het echte groepswerk, wil iets anders doen...

Zit te denken aan de HAN.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 00:41

Leuk! :D [***] is wel leuk om te doen en niet echt groepswerk.. dat is meer SPH, dus misschien past dit dan wel beter.

Deeltijd houdt wel in dat je werk moet hebben toch? Weet niet of je al in die 'branche' werkt, maar het is best lastig te vinden... Ik heb al vreselijk veel moeite om een dagstage te kunnen vinden -_-

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:26

Ik heb 1,5 jaar HRM gestudeerd maar ben daar in februari mee gestopt, omdat het mij toch te zakelijk was. Zit dus ook te denken aan SPH. mij lijkt het groepswerk leuker dan individueel (mwd), maar aangezien je altijd nog kunt switchen na het eerste jaar maak ik mij daar niet zoveel zorgen over.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:52

MWD is niet alleen individueel. :) Wij hebben ook groepswerk. :j

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:54

Oh liedje, ik had begrepen dat mwd meer/voornamelijk is gericht op individuele begeleiding. Wat zijn dan verder verschillen tussen sph en mwd?
Ik hoorde ook dat je gemiddeld wat meer op kantoor zit met mwd, klopt dit?

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:59

Is het ook, maar je hebt ook groepsmaatschappelijkwerk. MWD is gewoon heel breed, je kan alle kanten uit. :) SPH weet ik niet zo goed eigenlijk, dus kan helaas niet vergelijken...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:01

Ik ben vorig jaar afgestudeerd MWD, wil jullie even succes wensen :j
Jammer alleen dat er bijna geen werk te vinden is, ik heb namelijk nog steeds geen baan in die sector en doe dus nu mijn bijbaantje dat ik tijdens mn studie heb opgedaan... Leuke studie maar de werkgelegenheid is echt nihil. Er zijn vacatures, maar daar wordt door ruim 100 man op gereageerd, iemand met meer ervaring krijgt dan snel voorrang.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:02

Ja, daar liep ik ook al tegenaan indd. :\ Ben momenteel aan het afstuderen. :j Echt balen dat je nog niks gevonden hebt. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:26

Dat is wel lastig Mars.
Ze willen idd graag ervaring....ik werk al een aantal jaren in welzijnssector(begeleider),en wil MWD doen.
Heb dus al werkervaring,een opleiding(spw)en over aantal jaartjes dan MWD erbij...
Gok dat het dan wel goed komt.

Ik wil juist iets meer de groep af en meer verantwoordelijkheid en kantoorwerk erbij.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:08

Het is nu hier ook zeker dat ik MWD ga doen! :D Vorige week mijn MBO afgerond en dat betekend dat ik voldoe aan de eisen! :D Ik heb er ontzettend veel zin in, maar eerst lekker vakantie vieren en uitrusten!!!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 18:49

Leuk zeg, gefeliciteerd! Ik heb er ook erg veel zin in (alles beter dan 4 dagen per week achter de kassa). :)