Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NAIWHL schreef:Samenvatten werkte bij mij overigens helemaal niet. Dit omdat ik dacht dat samenvatten moest om het te kunnen leren, maar ik maakte de samenvatting niet bewust. Ik schreef alleen op wat ik dacht dat ik dan wel over zou moeten schrijven.
Het kan ook goed helpen (vandaar mijn bruggetjes) om het niet samen te vatten, maar het allemaal in je eigen bewoordingen op te schrijven en aan jezelf te vertellen. Neem een deel van het te leren vak. Lees het globaal door en vertel aan jezelf wat je gelezen hebt. Daar waar je twijfelt zoek je de feiten nog eens op.
Voor mij moest het gewoon heel praktisch blijven
Edit:
Ik leerde ook wel op melodie met stampen.
En probeer de logica achter dingen te begrijpen. Dan kom je vaak ook al een heel eind...
kensha schreef:Sowieso een tijd ritme volgen.
Elke dag om dezelfde bepaalde tijd studeren, zal jou leer methodes sneller omhoog gaan.
Door de ritme gaat je lichaam/hersenen al voorbereiden op het leren.
phormicola schreef:Hier hetzelfde. Echter als het om erg veel belangrijke stof gaat maak ik aantekeningen en lees ik de meest genoemde (of 'belangrijk' gemarkeerde) dingen nog eens over.Ik leer niet, ik luister naar de uitleg van de leraar en dan snap ik het. Snap ik het niet --> vragen stellen. Zodra je iets begrijpt hoef je niet te leren, zo maak je de stof 'eigen' en is het net alsof je het altijd hebt geweten.
phormicola schreef:Ik leer niet, ik luister naar de uitleg van de leraar en dan snap ik het. Snap ik het niet --> vragen stellen. Zodra je iets begrijpt hoef je niet te leren, zo maak je de stof 'eigen' en is het net alsof je het altijd hebt geweten.
Ik doe toevallig een medische opleiding: waar loop je tegenaan bij anatomie?