Wie doet ook een Coursera-cursus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie doet ook een Coursera-cursus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:14

Ik ben net begonnen ,met inspiring leadership through emotional intelligence.
Ben erg enthousiast ,maar het kost best veel tijd.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:34

Ik heb nu 2 cursussen ('The Modern World: Global History since 1760' & 'The Social Context of Mental Health and Illness') afgerond en ik ben er nu weer 2 ('"Pay Attention!" ADHD through the lifespan' & 'Sports and Society') aan het doen. Ik had me eerst ook ingeschreven voor 'Introduction to Psychology', maar daar heb ik echt geen tijd voor nu. Ik doe het naast m'n studie en bijbaan en het bevalt me goed. Het is interessant, de werkdruk is niet echt hoog bij de cursussen die ik heb gedaan en die ik nu volg en is het ook niet moeilijk qua taalgebruik en opdrachten. Daarbij is het een leuke aanvulling op m'n cv :)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 14:59

Ik schreef me ook in voor ADHD through the lifspan. Ik ben tegenwoordig een beetje aan het bijwerken want ik loop flink achter. Introduction to the psychology ook voor ingeschreven, maar ik heb ook te weinig tijd voor deze laatste. Op dit moment dus enkel bezig met ADHD en Canine theriogenology. Dit lukt nog net.
Ik ben tegenwoordig dus wel weer een beetje bezig met Coursera. Binnenkort ook de Archaeology's Dirty Little Secrets beginnen.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 16:08

Nou, uiteindelijk heb ik de Canine Theriogenology en ADHD Through the Lifespan toch gehaald :D Ben ik toch wel blij mee. De andere cursussen (Introduction to Psychology en Archaeology's Dirty Little Secrets) zullen m niet worden. Teveel werk in de examenperiode en het kostte teveel tijd naast school.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:37

Ik heb ADHD through the lifespan en Sports & society afgerond dus nu de certificaten afwachten :) Ik heb me net ingeschreven voor The camera never lies, die begint volgende week en duurt 6 weken.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:39

Introduction to Psychology ben ik dan weer aan het volgen, nog maar kleine 2 weekjes te gaan en het is echt leuk :D Daarnaast A Beginner's Guide to Irrational Behaviour aangeraden gekregen, maar aangezien die al voorbij, maar wel zeker de moeite waard, ben ik op eigen houtje de video lectures aan het kijken.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:46

Een aantal weken terug kwam ik in een ander topic een link tegen naar Coursera. Ik ben eens gaan rondneuzen en het leek me wel wat. Ik heb me ingeschreven voor Nutrition for Health Promotion and Disease Prevention die begint 24 juni. Ik ben heel erg benieuwd.
Wat houdt zo'n Signature Track nou precies in? Wordt de cursus dan ook nog iets moeilijker? En stelt het dan serieus nog wat voor? (vermelden jullie de cursussen op cv bijvoorbeeld?)

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:59

Volgens mij is het zo dat je voor een signature track betaald en dat je er ook een erkend certificaat voor kan krijgen, of de stof ook echt moeilijker wordt weet ik niet. Ondanks dat ik geen signature tracks volg, zet ik de cursussen wel op mijn cv. Ik mag dan geen erkend certificaat hebben omdat het geen signature tracks zijn, het toont wel aan dat ik bezig ben om me zelfstandig te verdiepen in bepaalde onderwerpen en mijn kennis te vergroten.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 00:42

Hey Martine ik volg dezelfde cursus, Nutrition for Health Promotion and Disease Prevention.

Zoals ik begrijp is signature track zoiets als een echt certificaat ontvangen ipv een bewijs van deelname en kunnen ze dan via dat certificaat garanderen dat jij echt die cursus gedaan hebt en niet bv je zus/broer/vriend(in) of ander familielid onder jou naam. Dit doen ze dmv paspoort controle, je manier van typen en webcam foto's bij het insturen van testen en assignments

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:30

Aha. Nou, ik heb besloten om het eerst maar aan te kijken hoe ik het vind, ook kwa niveau en dan kijk ik wel of ik zoiets wil.
Wat vindt je tot nog toe van de cursus? Ik kom nog niet echt wat nieuws tegen, maar dat is natuurlijk niet zo gek. Vind het erg leuk en ben benieuwd naar de resterende onderwerpen.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:45

Ik ben ook nog niet echt nieuws tegen gekomen maar voor mensen met weinig tot geen kennis van proteïnen etc is het een goede manier van kennis maken met de materie

De opzet met video's testen, opdrachten en de discussie forums vind ik erg goed gedaan en tot nu toe vind ik het erg leuk om te doen. Ik ben benieuwd wat er volgt :)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 21:16

Ik heb ondertussen m'n eerste certificaat gedownload *\o/*
Het stelt niet superveel voor en ik heb er voor m'n baankansen niets aan, maar het is toch fijn om een 'papiertje' te hebben dat aangeeft dat je alle courses bekeken en gemaakt hebt :D

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:23

Hoeveel tijd ben je eigenlijk kwijt met zoiets? Het lijkt me wel leuk maar ik heb geen tijd om wekelijks 2 uur een video-college te volgen en opdrachten te maken enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:24

coursera!

Helaas wel lastig qua deadlines en prioriteiten enzo :P Deed ook ADHD through the lifespan, en vond het superleuk en interessant... Maar ik liep 2 weken achter en in mijn toetsweek liggen de prioriteit dus anders. Helaas de deadline niet gehaald dus :P

Vind het wel echt tof, en stof is dieper dan ik had verwacht... Dieper dan wat ik doorgaans op mijn HBO-studie krijg ook wel :+

@vanillia, 2 uur per week was ik er zeker wel aan kwijt :j

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:26

Ah dan houdt het even op voor mij; ben op het moment full-time aan het werk naast mijn studie dus zo'n cursus is even teveel verplichtingen dan. Wel jammer, zitten zeker wel interessante onderwerpen bij!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 23:13

Het is heel verschillend hoor Vanillia. De ene cursus is drukker dan de andere. En je kan de cursusvideo's ook gewoon downloaden en later bekijken als je bv geen interesse hebt in het certificaat maar puur in de stof.

Menino, ik had inderdaad hetzelfde probleem. Ik liep ook achter, en flink, en kwam toen ook in m'n examenperiode. De 2 cursussen die ik wilde halen (waaronder die van ADHD) uiteindelijk toch gehaald. Ik persoonlijk heb overigens het meeste moeite met de wetenschappelijke onderbouwing in veel vakken. Mijn wetenschapskennis is sowieso al niet echt om over naar huis te schrijven, maar dan ook nog in het Engels... :o Gelukkig kom ik met extra opzoekwerk al een heel eind.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:45

Hmm, ik ben van deze week niet erg onder de indruk. (voedingscursus)

Winegum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:31

Bedoel je Nutrition for Health Promotion and Disease Prevention? Die vond ik namelijk ook een beetje tegenvallen. Heel erg de basis en dingen die redelijk (algemeen) bekend zijn.

Heb even een poosje geen cursussen gevolgd wegens drukte, maar nu weer ingeschreven voor een aantal nieuwe. Ik vind er veel op het oog heel leuk klinken, alleen als je dan begint blijken heel veel cursussen saaie docenten en/of stof te hebben. Even afwachten dus.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 14:58

Jongens, wat doen jullie me aan :') Nu moet ik ook een aantal cursussen volgen van mezelf :D

Heeft iemand ervaring met deze onderwerpen/docenten?
- Data management for clinical research
- Coding the Matrix: Linear Algebra through Computer Science Applications
- Introduction to Mathematical Philosophy
Ik ben een tweedejaars PhD student en doe onderzoek op de grens van natuurkunde en life sciences. Ik heb een basiskennis van wiskunde (heb bij Fortis op een wiskunde afdeling gewerkt) en programmeren (met name statistisch programmeren). Heb diergeneeskunde bachelor, MSc en klinische bevoegdheid/DVM. Ik merk dat ik qua achtergrondkennis over wetenschappelijk onderzoek achterloop bij PhD's die een andere vooropleiding hebben. Diergeneeskunde blijft toch grotendeels klinisch gericht. Daarnaast schiet mijn wiskunde kennis soms tekort en zou ik ook graag beter leren programmeren. Heeft iemand tips voor cursussen die ik zou kunnen volgen? Het certificaat vind ik niet belangrijk, daar kan ik toch weinig mee.
En heeft iemand hier ervaring met het zelf aanleveren van content/cursussen? Ik heb denk ik een aantal leuke materialen liggen die ik zonder al te veel inspanning in een digitale/gesimplificeerde versie zou kunnen omzetten, maar ik weet niet hoe dat werkt? Ik neem aan dat de uni daar toestemming voor moet geven, maar wat zijn de eisen, blijft de content intellectueel eigendom van de uni, etc etc.

Oja, wat ik zelf ook een hele leuke website vind om basiskennis op te doen: http://www.khanacademy.org/. Misschien leuk als aanvulling als je voor de coursera cursussen wat achtergrondkennis zoekt.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:34

Pff, wat een verschrikkelijke assessment bij de voedingscursus, al die amerikaanse hoeveelheden enzo. |o

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:52

Erg he ik heb er heel erg lang op gezeten om het goed te krijgen en het is me nog niet 100% gelukt zoals ik het wilde hebben.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 07:17

Ik ben sinds gisteren ook weer een cursus aan het volgen. De eerste cursus die ik volgde was ik veel ste laat ingestapt en bij die daarna had ik te veel andere dingen aan mijn hoofd.

Gisteren ben ik gestart met een cursus over apoptosis (celdood). Echt heel interessant en zo opgezet dat bijna iedereen met een beetje achtergrondkennis het al kan volgen.

Toennet maar meteen ingeschreven voor 2 andere cursussen die handig kunnen zijn bij mijn zoektocht naar werk (cursus over virussen en vaccins).

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:58

Omdat jullie zo enthousiast waren, heb ik ook even gekeken, bye bye spare time :')
Ik ga First Year Teaching (elementary grades) doen. extra informatie is nooit weg.. Begint in augustus en duurt vier weken, dus dat is te overzien :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:40

bij mij was het alweer een beetje weggezakt allemaal, maar net nog weer eens gekeken. Heb me nu opgegeven voor een cursus virologie.

Ik verwacht het meeste al wel te weten, gezien mijn achtergrond in de immunologie, maar een opfrisser kan nooit kwaad.

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:08

Erg interessant! Ga nog even rondneuzen op de site, zag ook dat er best wel wat medische cursussen op staan.