Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dieselpaard schreef:Wat leuk trouwens dat er toch nog wat leerkrachten op bokt zitten! Vind het ook leuk om jullie ervaringen en ideeën te lezen. Een kantoorbaantje ambieer ik niet, maar ik wil niet meer voltijd voor de klas staan. Ik kan en vooral wil meet dan dat. Bij ons wordt bijscholing niet zo benadrukt, dus er eindigen weinig collega's in een kantoor.
Valt me op dat ik uit steeds meer hoeken hoor dat master SEN behoorlijk zwaar valt. Krijgen jullie door die opleiding straks ook meer salaris? Je bezit duidelijk meer kennis wat je waarschijnlijk gaat delen...
Als jullie een cursus mochten kiezen....wat zouden jullie dan doen?
shirleyp schreef:Dieselpaard, je kunt dan solliciteren naar een LB-functie. Volgens mij krijg je er niet zomaar geld bij omdat je een opleiding hebt gevolgd. Bonussen of salarisverhogingen kent het onderwijs nauwelijks.
Dieselpaard schreef:Jazeker, ieder jaar moet je POP (Persoonlijk OntwikkelingsPlan) weer worden bijgewerkt en nieuwe doelen worden gesteld. Tenminste...bij onze stichting moet dat wel...ik weet niet hoe dat bij andere stichtingen is.
Ik moet trouwens zeggen dat ik jouw portfolio veel beter vind klinken dan die van mij Liek_... Jij werkt in het VO? Hoe kom jij aan het concept van werken met thema's?
Die LC-schaal is toch voor directeuren? Of heb ik dat verkeerd begrepen? In welke schaal zit jij nu?
Ja, die LB-functie....onze stichting is onwijs aan het bezuinigen, dus ik geloof niet dat ik daar nu kans op maak....hoewel er wel doelen zijn gesteld natuurlijk. Gingen we uiteindelijk niet naar iets van 60% van de leerkrachten op een basisschool moeten een LB-functie hebben? Ik weet het niet eens precies.