Verpleegkundige bij defensie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LOVExIT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:44

Weet je al wat je wilt gaan doen?
uIk ben ook AMV bij de landmacht, tevens ben ik werver!

Ik kan je van informatie voorzien!
Mocht je nog info nodig hebben hoor ik het graag.

Ps: op dit moment zijn er vacatures voor MBO/HBO-V verpleegkundigen!

lovemaylo

Re: Verpleegkundige bij defensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 18:40

Nee ik weet het nog niet eigenlijk....ben erg aan het twijfelen.
Het lijkt me echt een super leuke/mooie uitdaging om na mijn MBO te solliciteren als AMV'er.
Maar ook ben ik aan het denken om hierna HBO-V te doen (kan dan verkort in 2jaar)...maar volgens mij ben ik dan te oud als ik klaar ben met HBO?! dan ben ik namelijk 22, tot welke leeftijd nemen ze eigenlijk mensen aan?

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:26

Dan ben je niet te oud hoor :) je kan tot je 27e gewoon soldaat worden, maar als je hbo hebt gedaan zou ik eerder KMA gaan doen en dan de medische kant op

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 10:35

oke, daar heb ik me verder nog niet in verdiept maar inderdaad ook zeker een goede optie :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:44

Hier nog een die bij defensie heeft gewerkt, bij de marine dan en niet verpleegkundige. Je zit nu nog in je eerste jaar begrijp ik dus duurt het nog wel even voor je kan solliciteren. Dat is voor jou een voordeel want met die bezuinigingen die er waren (ben ik de dupe van) en die er nog komen zijn het onzekere tijden.
Leuk dat je richting defensie wilt, heb er zelf 6 jaar met plezier gewerkt :j

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:57

Ik zit ook in het 1e jaar van verpleegkundige niveau-4 en wil na deze opleiding ook erg graag verpleegkundige bij defensie worden. Een vrouw van defensie zei dat er erg veel vraag is naar verpleegkundige bij defensie. als je mbo doet moet je echt met de troepen mee, dus echt in de auto door gevaarlijk gebied. En als je hbo doet blijf je op het kamp en heb je een andere functie. Voor beide heb je een goede conditie nodig en natuurlijk een sterke geest.

Conditie is dus echt heel belangrijk. Ik zelf ben nu begonnen met fitness en hoop zo over een aantal jaren een goede conditie te hebben. ( wie weet collega's over een paar jaar)

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 12:00

_Mondy_ schreef:
Hier nog een die bij defensie heeft gewerkt, bij de marine dan en niet verpleegkundige. Je zit nu nog in je eerste jaar begrijp ik dus duurt het nog wel even voor je kan solliciteren. Dat is voor jou een voordeel want met die bezuinigingen die er waren (ben ik de dupe van) en die er nog komen zijn het onzekere tijden.
Leuk dat je richting defensie wilt, heb er zelf 6 jaar met plezier gewerkt :j

Ben net begonnen aan mijn 2de jaar, en denk dat ik daarna verkort HBO (2jaar) nog wil doen en dan pas beginnen bij defensie.
Dus inderdaad denk ik dan een voordeel dat het nog wel even duurt voordat ik zover ben.

@zerline1997
Wie weet ;)