Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy92

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:46

Ik ook! Als alles volgens plan loopt heb ik 27 juni diploma uitreiking! van de opleiding marketing & Communicatie

Eerst loop ik 28 jan. - 7 juni mijn eind stage bij een uitgeverij, daarna hoop ik een baan te vinden of verder te gaan op het HBO (Communicatie, Windesheim Zwolle)

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 00:30

LePapillon schreef:
Klinkt ook leuk Zephyr! Leuk he, werken met zulke kinderen!
Ik doe o.a. invalwerk op een kinderdagcentrum voor gehandicapte kinderen en ik vind het onzettend leuk werk.

Ik vind het ontzettend lastig om mijn onderzoeksvraag te formuleren..
Zoals in mijn eerdere post te lezen is, is mijn onderzoek eigenlijk in tweeën gedeeld en ik weet niet hoe ik daar 1 vraag van kan maken.
M'n plan van aanpak is bijna af, maar dit kopje heb ik nog even overgeslagen ;)
Iemand ideeën?

Ik zal eens met je mee proberen te denken. Waar werk je op het kdc?

Ik geef dus in projectvorm judolessen aan kinderen met een verstandeijke beperking en of een ontwikkelingsachterstand. Superleuk werk. In mijn onderzoek wilde ik gaan kijken of deze judolessen bijdragen aan de (motorische) ontwikkeling van het kind. Omdat dit (gezien meerdere omstandigheden) bijna niet te meten is ga ik de visie van de behandelende professionals hierover in kaart brengen.
Ik ben nu echt serieus bezig en hoop in de eerste week van januari de interviews ook echt te gaan plannen en dit keer dan ook echt het onderzoek af te ronden, want ik ben er al veel te lang mee bezig.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 00:36

Ik ga ook afstuderen in 2013. Ben in 2010 afgestudeerd als SPH'er en ben nu bezig met een hbo-master..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 01:32

Ik ga ook binnenkort afstuderen! Loop voor mijn studie animal sciences een half jaar stage in Lissabon! (Nu even twee weekjes thuis!) begin maart kom ik naar huis en dan hoop ik ook snel af te studeren! Stage is het laatste dat ik moet doen. En dan is het zoeken naar een PhD positie.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 01:33

Ik begin in februari met afstuderen.
Vind het echt mega spannend. Eng eigenlijk bijna. Geen idee wat er op me af zal komen...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 08:23

pluisje88 schreef:
Vind het echt mega spannend. Eng eigenlijk bijna. Geen idee wat er op me af zal komen...

En bedoel je dan het afstuderen zelf of meer wat daarna komt als je klaar bent?

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:06

Ik studeer hopelijk ook in 2013 af, ik doe SPH aan de Hogeschool Rotterdam. Vorig jaar het gehele jaar stage gelopen op een BSO Plus, kinderen met gedragsproblematiek. Hier ga ik ook afstuderen, dit doen wij in duo's, wij gaan op de instelling onderzoek doen naar de veelvoorkomende agressie en van hieruit ook een beroepsproduct leveren om deze agressie aan te pakken :)
Momenteel bezig met het plan van aanpak, dat moet halverwege januari ingeleverd worden, en dan is het heel hard duimen dat hij wordt goedgekeurd en daarna mogen we eindelijk echt aan de slag.

Ben nu druk bezig met mijn minor, ik doe de minor 'Opvoedschakels', gaat even kortgezegd over het bieden van opvoedondersteuning binnen een (multi-problem) gezin.

Dus als alles goed gaat studeer ik in juni af, zal echt van het afstudeeronderzoek af hangen, schijnt dat 50% het niet in 1x haalt. Mocht je het niet in 1x halen volgt een herkansing, of een studievertraging wat betekent dat je in september opnieuw de kans krijgt af te studeren.

En voor daarna, pfoehh.. Daar probeer ik om eerlijk te zijn nog niet te veel aan te denken, zorgt alleen maar voor stress. Aanbod hier in de omgeving is praktisch nihil, zeker bij de doelgroep kinderen..

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:16

Gho wat een opleidingen allemaal hier zeg! Stiekem jaloers, kan ik allemaal niet aan :Y)
Ik hoop ook in 2013 af te studeren voor mijn houderij/fokkerij van paarden en honden (België)
Ook met een jaar vertraging door omstandigheden. Nog 2 grote delen eindwerk, 2 reizen en dan nog 2 maanden stage.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:14

Corelli schreef:
pluisje88 schreef:

En bedoel je dan het afstuderen zelf of meer wat daarna komt als je klaar bent?

Nee het afstuderen zelf :P

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:22

Evony schreef:
Babivera: dat is toch automatisch eigenlijk als je CE- HBM gaat doen dat je daarnaast ook die andere opleiding doet? Is mij tenminste zo toen wel verteld dat je inderdaad 2 papieren zou krijgen.

Nee :)
Als je CE-HBM doet, krijg je een diploma Bachelor of Commerce met afstudeerrichting Horse Business Management.
Maar ik doe daarnaast ook nog FSM, een hele andere opleiding dus.
HBM is commerciële economie gericht op paardensport. FSM is verzekeringen, hypotheken, beleggen en bankwezen. Twee hele verschillende dingen dus ;)

Klinkt interessant zeg, al die afstudeeronderwerpen en -plaatsen!

Ik weet nog niet wat ik hierna ga doen. Hbo is voor mij te makkelijk gebleken, dus als ik geen leuke baan vind, wil ik economie aan de universiteit gaan doen. Welke richting en welke universiteit weet ik nog niet, daar heb ik me nog niet in verdiept.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:08

Ik!

Hoop in juni af te studeren als Bachelor in de Journalistiek :D

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 22:43

Pff.. ik moest m'n wachtwoord weer veranderen van intranet.
Maar blijkbaar heb ik bij zowel het nieuwe wachtwoord als de herhaling van het nieuwe wachtwoord een typefout gemaakt.
Ik komt er niet meer in! En dus geen idee waar ik dan de typefout gemaakt heb :\

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:40

Ik hoop ook af te studeren in 2013! Heb net mijn minor in Nieuw Zeeland afgerond, moet nu nog een paar vakken volgen en begin in februari met mijn bachelorstage. Heb er enorm veel zin in!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:05

2013 wordt hopelijk ook mijn geluksjaar :D In februari begin ik aan mijn afstudeerscriptie voor de WO bachelor Sociale Geografie & Planologie. Heb er heel erg veel zin in, maar ik vind het ook wel spannend. Je rondt toch even het grootste gedeelte van je studietijd af, wat onwijs snel is gegaan!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:59

Ik, ik, ik! *\o/*
Als het goed is rond ik 15 jan mijn stage af, en dan begint de 16e m'n afstuderen en ben ik eind juni afgestudeerd! Ik blijf bij hetzelfde bedrijf als war ik nu stageloop maar heb het helemaal gehad ik wil gewoon klaar zijn :')
Leuk om wat lotgenoten te hebben.

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 21:00

astriidj schreef:
Ik hoop ook af te studeren in 2013! Heb net mijn minor in Nieuw Zeeland afgerond, moet nu nog een paar vakken volgen en begin in februari met mijn bachelorstage. Heb er enorm veel zin in!

Wat gaaf!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:36

Ik ga nog niet echt afstuderen, maar hoop dit jaar wel mijn Bachelor diploma te behalen. Kan ik hier ook meekletsen? :D

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:50

Sunrise_ schreef:
Ik ga nog niet echt afstuderen, maar hoop dit jaar wel mijn Bachelor diploma te behalen. Kan ik hier ook meekletsen? :D

Dat is toch ook afstuderen? Voor mij wel iig.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:53

Bij de meeste uni's niet, ofja dan kun je nog niet veel met je diploma.
Maar ik vind dat je mee mag praten hoor :))

Eerste dag stage vandaag na m'n vakantie. Het valt me zwaar :\

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:55

Ow ja, ik doe HBO...

Sterkte met je stage. Ik mag volgende week weer. Nu hard aan de studie..

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:58

Ik ook 'gewoon' HBO :j
Dankje! Zit vooral veel aan mijn stage verslag te werken. Want die moet rond de 15e ingeleverd worden, en ik moet ook nog een presentatie houden ergens. Dat is wel het nadeel van bij dezelfde stage blijven alles loopt een beetje in elkaar over.

Hoezo moet je trouwens nog studeren?

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:01

Ik ga als het goed is ook komend half jaar afstuderen.. na al 1 mislukte poging.

Ik heb een half jaar stage gelopen bij een ontzettend leuk bedrijf, flink meegewerkt en een scriptie geschreven. Het bedrijf was enthousiast over mijn scriptie en mijn stagebegeleider heeft ook telkens bevestigd dat ik op de goede weg zat. Helaas dachten mijn 3 assessoren daar anders over en kreeg ik na mijn 1e assessment een reparatie opdracht. Deze heb ik zo goed mogelijk uitgevoerd maar bij mijn 2e assessment bleek dat ze het nog niet van voldoende niveau vonden en daarmee bedoelen ze het implementatie gedeelte (marketingmix). Ze werden er niet door omver geblazen en stonden er niet van versteld.. En ik me in eerste instantie maar druk maken om het financiele gedeelte. :?

Ik heb dit nu een maand geleden te horen gekregen maar baal nog steeds flink.. En dan vooral omdat ik gewoon keihard mijn best heb gedaan, het bedrijf tevreden was maar daar nog niet eens met 1 woord naar gevraagd is en ik dus ALLES overnieuw moet.

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:03

Balen Soleado! Dat is erg naar.

Ik heb dit jaar enkele vakken die ik afrond, ik ga mijn scriptie schrijven en ik moet mijn stage afronden. Dat laatste is het makkelijkst vind ik.

Succes met inleveren Micha

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:05

Jup, en ook nog eens een baan aan overgehouden welke dus niet verlengd kon worden vanwege opnieuw afstuderen!!!

Op welke school zitten jullie? Ik zit op de Fontys, en bij ons zijn zowat alle "achterblijvers" gezakt, dus studenten die langer dan 4 jaar bezig zijn.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:08

Jemig wat balen zeg Soleado, moet je nu alleen je scriptie opnieuw doen? Of ook je hele stage?

Ik zit op avans.