Trots! Eerste eigen opdracht binnen! (website bouwen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 14:42

Jans schreef:
Leer je CSS in de htmlpagina, of CSS in een apart document?

Heb je verder wat aan de tips die ik gaf?

Ja hoor veel van je tips heb ik al op school gehoord =)
Wij werken met een losse CSS die je los aanmaakt en koppeld aan je HTML bestand.. Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen maar hoop dat je me begrijpt.

Anoniem

Re: Trots! Eerste eigen opdracht binnen! (website bouwen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:43

Ik snap wat je bedoelt :j dat is inderdaad de correcte werkwijze dus dat is netjes +:)+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 14:47

Jans schreef:
Ik heb het niet over teksten toch?

Nee was een antwoord op 66996236... Ik zit op mijn tel dus kan niet terug scrollen tijdens het antwoorden.

Fijn dat je me snapt! Het werkt lekker moet ik zeggen!

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:51

Waarom is Arial not done? :)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:52

Ik vind de indeling nogal druk. Ik heb totaal geen verstand van het bouwen van sites maar kan wel mijn mening geven als bezoeker van een site.
Ik vind het er onoverzichtelijk uit zien. Dit komt volgens mij door de teveel aan kleuren en verschilldende lettertypes en je hebt wel erg veel vlakjes (ik bedoel die grijze vlakjes)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:56

LoveUggs schreef:
Jans schreef:
Leer je CSS in de htmlpagina, of CSS in een apart document?

Heb je verder wat aan de tips die ik gaf?

Ja hoor veel van je tips heb ik al op school gehoord =)
Wij werken met een losse CSS die je los aanmaakt en koppeld aan je HTML bestand.. Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen maar hoop dat je me begrijpt.

Aparte stylesheet ;)
Dat is inderdaad de manier waarop het hoort :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 14:57

Dat klopt en bij deze deed ik het met opzet. Ik wou eens wat anders. En dat kan prima op school. Na overleg met mijn 'opdrachtgever' waarbij ik mijn eerste echte opdracht heb, vonden we het een leuk idee, om de 3 voorkantjes van het boek op de home pagina te zetten zodat je zo naar het goede boek kan. En tuurlijk moet ik nog even gaan kijken hoe het uitpakt, en of het wat word, maar ik zou als het eenmaal zover is eens een topic openen om meningen te horen! Bedankt voor je mening! =D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:04

Mocht je tussendoor tips willen op je ontwerp mag je me altijd vragen :j

Ontwerp je overigens eerst in photoshop of ga je meteen over op HTML/CSS?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 15:08

Ik begin met schetsen, vervolgens maak ik wat in Photoshop, dat doe ik enkel met vlakken. En daarna maak ik een ontwerp in Photoshop. Verschillende zelfs. Daarvan kies ik de beste uit, in dit geval de opdrachtgever en daarna maak ik hem in dreamweaver. Klinkt als veel maar dat valt reuze mee.. Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:10

Haha ik ken het proces :j :D

Ben benieuwd wat je tot nu toe in Photoshop hebt gedaan :j wil je dat delen?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:13

Gefeliciteerd met je eerste opdracht! altijd leuk om die binnen te halen :D
Ik wens je heel veel succes! Zo te zien heb je al de goede werk volgorde, ik denk dat jij hier prima uit gaat komen ;)
Meningen, kritiek en commentaar kan je genoeg krijgen denk ik van alle grafische mensen hier!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:21

Je zou bijna medelijden krijgen met die arme Comic Sans. *D

Ik ben geen grafisch ontwerper, maar wat me op valt bij je voorbeeld is dat ik de knoppen die bovenaan staan niet begrijp. Of beter gezegd het is mij niet duidelijk wat eronder staat (Hot&Waar en Pols). Voor mij als niet ontwerper belangrijker dan lettertype ;)

Edit: Gefeliciteerd trouwens.

Laura__xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:27

Mooie site! :)
Ik heb niet zoveel verstand van sites maken, maar ik vind het een beetje onrustig doordat bijv. "home" "pols" "contact" onderstreept zijn..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 15:43

@Jans. Ik heb gister pas de opdracht gekregen dus eerlijk gezegd heb ik nog niks..!
Ik ga eerst lekker vooronderzoek doen en lekker prutsen met die jugendstil! Ik heb de tijd dus dat scheelt.

@depende: haha dat klopt. Dit was een school opdracht, waar ik nog mee bezig ben. Ik denk dat eigenlijk alleen studenten van het Grafisch Lyceum weten wat daarmee bedoeld word haha!

@Laura__xx: klopt dat zijn linkjes, k leer op school op dit moment hoe je linkjes kan veranderen en aanpassen.

Allemaal bedankt voor de leuke en lieve berichtjes! Hierdoor kriujg ik wat vertrouwen in mezelf! Haha!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 16:11

Ik kan gewoon niet vaak genoeg zeggen hoe blij ik ben! Haha.
Heb een usb gekregen waar alle bestandjes op staan die erop moeten, hier staan ook alle aangeleverde teksten op. De opdracht was eigenlijk naar een collega van hem gegaan, maar die heeft een heel zwaar scooter ongeluk gehad, en zo kwam hij via mijn oma bij mij! En ja, nu heb ik hem. Ik kan dalijk thuis misschien wel even wat uploaden wat er al was, maar dit moet volledig aangepast worden omdat het niet is wat deze meneer wilt. De site moet vrouwelijker en meer bij die tijd passen, en hij vond het te strak gemaakt wat er al was. Dus.. Oooooohh wat ben ik blij!! Haha

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:59

Is het voorbeeld in de openingspost een recent iets wat je gemaakt hebt?
Puur interesse, maar voor een 2de jaars GLR zou ik toch wel even wat meer verwachten om heel eerlijk te zijn. No offence, leuk dat je een opdracht hebt :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 21:44

Is idd iets recents. Ben er nog vol op mee bezig, rn zou ook volledig met achtergronden en wet oik het wat kunnen maken, maar paste niet bij deze opdracht. Mijn eerste jaar was een basis jaar, dus heb toen geen CSS gehad. Pas 3 weken nadat de scholen wer waren begonnen kreeg ik 1x in de week les in HTML code's en CSS kwam nog later. Dus ja, miss zou je meer verwachten, maar mijn hele klas is op 1 nieveau, op enkelen na die al een andere opleiding gedaan hebben. =) ik zou niet te veel verwachten van een 2e jaar student dat net begonnen is met haar 2e jaar, en verder nog nooit wat met html uberhaupt gedaan heeft.

Even iets positiefs:
Ik ben vandaag begonnen met schetsen maken, ik zal ze morgen eens inscannen, en beginnen aan een paar proefuitwerkingen. Daarna ga ik waarschijnlijk een WIP topic openen, zodat jullie allemaal kunnen volgen hoe ik werk. Hierbij zou ik teksten uit het design halen, omdat ik vind dat het nog niet de bedoeling is dat jullie allemaal al kunnen zien wat er in komt te staan. Zal er wel een lorum ipsum tekst in zetten om aan jullie te laten zien.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:47

Als je zo'n opleiding doet heb je toch buiten school om ook wel 't een en ander aan grafische dingen gedaan? Dit heb ik moeten doen in m'n 3de jaar van het VMBO volgens mij. Beetje vreemd dat je in het eerste jaar 0.0 daarin geschoold word eigenlijk.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:48

@Courses: Volgens mij moet je in het 1e jaar meer met ontwerpen doen. En zodra je de website's kant opgaat(welke richting was dat ookalweer?) leer je meer met html denk ik.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 21:56

Ik zou mijn opleiding even uitleggen.
Ik heb voor deze school gewoon VMBO gedaan. Hier kreeg ik niks dat te maken had met het maken van websites. Mijn eerste jaar op het GLR was een basisjaar. Hier kregen we eigenlijk weinig op de pc. Ja photoshop, illustrater en indisign, thats it. Ja en we kregen een ontwerp maken in photoshop, slicen, en in dreamweaver uploaden. Dit jaar ben ik pas begonnen met codes, aangezien het eerste jaar een basis jaar was, en iedereen daar wat anders wou. Ik snap je reactie wel, Courses, maar niet iedere opleiding is hetzelfde. Ik ben bij t GLR terecht gekomen in een basisjaar, en daarna kon ik kiezen welke richting ik op wou, een ander komt meteen in een klas die meteen gespecialiceerd is. Je hoeft maar 1 dingetje anders in te vullen, en je opleiding is anders. Nogmaals, ik ben pas begonnen met html, dus ik ben heel blij met wat ik al kan, en mijn opdracht die ik gekregen heb! =) en ik ben nog lang niet uitgeleerd! =)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:32

Ik heb ook GL gedaan (Amsterdam) en heb in mijn opleiding ook nooit wat buiten school om gemaakt voor "opdrachten". Had het veel te druk met mijn opleiding.
Ik ben wel benieuwd naar je schetsjes LoveUggs! Ik ben momenteel ook bezig met het ontwerp van een website alleen ik heb een groot voordeel, ik hoef hem niet te bouwen ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 20:37

Ik zet morgen de schetsen in een topic! Deze ga ik openen op UK zou de link wel hier neerzetten! Heb ze zojuist thuis ingescant, want was de usb vergeten mee te nemen naar school. Morgen neem ik hem wel mee, en kan ik het een en ander aanpassen om de schetsen duidelijker te kunnen maken. Dan open ik daarna het topix met als begin de schetsen! =D

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:49

Leuk, ben benieuwd! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:08

Owwwwww leuk!!
Ik zoek nog iemand die een website voor me wil maken... Dus ts, mocht je nog een klusje willen?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:14

Leuk hoor, TS!

Ik zou in plaats van de tekstlinkjes kiezen voor buttons inderdaad en hopelijk zorgen voor een font dat past bij de stijl waarin meneer het wilt. Heb je ook al met hem doorgesproken wat zijn wensen zijn voor de lay-out van de website?