paardenopleidingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:15

Jaime_ schreef:
Inmiddels zit ik in het 2e jaar van HBO Bedrijfskunde & Agribusiness opleidingsvariant paardenhouderij, management en sport. En als ik dit eerder had geweten dan had ik direct naar mn hart geluisterd. Ik heb vorig jaar alles in 1x gehaald met bijna altijd het hoogste cijfer van de klas.

Op welke school en waar doe je deze opleiding?

Jaime_

Re: paardenopleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:17

Op de agrarische hogeschool in Dronten (CAH). Ik studeer wel deeltijd en daar zijn wel bepaalde eisen aan gesteld, je kan niet zomaar even vanaf de HAVO deeltijd gaan studeren. Er is ook een voltijd variant maar dat is 'hippische bedrijfskunde' en die is toch weer anders dan die van ons.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:30

Oh okee, nou dat komt goed uit want ik heb de opendag al een tijdje in de agenda staan! Ben erg geinteresseerd in de Hippische bedrijfskunde maar aangezien jouw opleiding ook wel iets lijkt, ga ik daar ook even naar kijken.

Edit: las je bericht niet goed, hippische bedrijfskunde is de voltijd van jou opleiding, excuses!

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 01:33

felinehoi schreef:
trouwens iemand op t werk vertelde mij vandaag dat ze misschien geen lotingen meer gaan doen bij de dierenarts opleiding in utrecht omdat er te weinig aanmeldingen zijn (dus voor jou meer kans dat je word aangenomen), misschien dat je hier iets aan hebt!

o dit ga ik zeker even nakijken! dankje!
ik dacht juist dat er teveel aanmeldingen waren.

@mendel, idd een goed idee om zo door te gaan naar vwo, maar ik ga nu mn tweede school-loze jaar in.
Ik ben 20 jaar oud, wordt in maart 21.
Ik zou dus echt naar t volwassenonderwijs moeten, maar dat is wel heel duur

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:37

Dierwetenschappen dan? :)
Geen VWO-diploma?
Als je geen geldig diploma hebt, kun je deelnemen aan een toelatingsonderzoek (colloquium doctum). Wageningen University organiseert dit driemaal per jaar, in juni, augustus en november. Om deel te kunnen nemen, moet je minimaal 21 jaar oud zijn. Heb je een buitenlands diploma dan zul je waarschijnlijk geen Nederlands in je vakkenpakket hebben. Op zich hoeft toelating tot Wageningen University geen probleem te zijn, mits je Nederlands voldoende is. Om het niveau van je Nederlands te toetsen moet je waarschijnlijk een examen doen, bijvoorbeeld Staatsexamen NT2. Er zijn mogelijkheden voor het volgen van cursussen.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 01:38

ja daar ga ik ook even naar kijken!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:18

felinehoi schreef:
trouwens iemand op t werk vertelde mij vandaag dat ze misschien geen lotingen meer gaan doen bij de dierenarts opleiding in utrecht omdat er te weinig aanmeldingen zijn (dus voor jou meer kans dat je word aangenomen), misschien dat je hier iets aan hebt!

Dat zal alleen voor groot vee gelden lijkt me? Dus koeien, schapen enzo. Hoort paarden daar ook bij of is die apart? Want voor huisdieren hebben ze dacht ik altijd teveel, of niet?

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:05

imd schreef:
felinehoi schreef:

Dat zal alleen voor groot vee gelden lijkt me? Dus koeien, schapen enzo. Hoort paarden daar ook bij of is die apart? Want voor huisdieren hebben ze dacht ik altijd teveel, of niet?

Oh dat weet ik niet sorry maar dat meisje ging voor de paarden dus zal indd het vee enzo dan wel zijn.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 19:33

ja dat wil ik sowieso ook. geen kleine huisdieren ofzo.