Leidse studenten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Leidse studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:20

met de intro van deHS ben ik ook niet meegeweest, was toen echt nét terug uit australie en had nogal een jetlag en alles. Moest even bijkomen van alles :P Ik ben ook niet zo'n sociaal wonder verder :')....

Mss als we elkaar iig kennen, dat het minder eng is O:) ?

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:57

Ik denk dat jij sociaal sterker bent dan ik hoor! Was ook maar toeval dat ik vorig jaar met intro al iemand kende bij wie ik in het groepje zat, waardoor we met z'n tweeën veel gezelliger waren en snel aanspraak hadden. :)
Lijkt me iig wel leuk om in Leiden te meeten!

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 03:02

El Cid is harstikke leuk! Iedereen die daar komt zit met onbekenden in een groepje, dus iedereen heeft er baat bij om elkaar aardig te vinden om een leuke week te hebben. Ik twijfelde destijds ook, maar ik had echt een leuke tijd en ben uiteindelijk ook lid geworden. :El Cid is echt de beste manier om te kijken of een studentenvereniging iets voor je is!

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 03:19

Helemaal mee eens! El cid zorgt ervoor dat je overal binnen kan kijken en er zo ook achter komt of een vereniging bij je past en welke vereniging bij je past. Daarnaast is het natuurlijk ook leuk dat je al een paar mensen van je studie ontmoet, ik zat vorig jaar in groepje geneeskunde en criminologie waarvan er uiteindelijk een paar ook in mn tutorgroep zaten.

Daarnaast leerde ik tijdens el cid de stad echt kennen en de mensen en ben ik ook heel blij dat ik het had gedaan omdat je als je dan begint met studeren toch minder in een gat valt..

helaas ga ik na de zomer wel een andere studie doen omdat ik mn BSA niet ging halen maar ik blijf wel gewoon lid bij mn vereniging

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 03:26

Ik woon in Leiden maar 'studeer' ergens anders :Y)
telt dat ook? Kan jullie wel genoeg over Leiden vertellen :D

En een tipje voor de donderdagavond:
Weet niet of jullie de Hoppa! kennen? Maar daar kan je iedere donderdag van 22:00 tot 02:00 voor een tientje onbeperkt bier, wijn en fris drinken *\o/*

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:36

Hoppa is echt geweldig! Was m'n favoriet tijdens de kroegentocht van vorig jaar! Dankje voor de tip. :D

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:28

Volgens mij doet ie nu ook weer mee met de El Cid week.
Ik ben er voorlopig in ieder geval iedere donderdag, misschien gaan we onbewust meeten :P

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:38

Ik meld me ook
ik volg mijn opleiding in leiden zit volgend jaar in het gebouw achter het station

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:06

Mag ondertussen ook door met mijn opleiding, maar woon nogsteeds lekker thuis. Kan totaal niet aarden in Leiden en heb al moeite met een grote groep studie genootjes. Maarja, enige opleiding in zijn soort, dus moet het maar zien te overleven.

Tessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:07

Wat een leuk topic!
Ik woon en studeer ook in Leiden; 3e jaars geneeskunde en 2e jaars Quint.
El Cid is inderdaad erg leuk; over niet al te lange tijd staat die natuurlijk weer voor de deur. Zo te lezen denken een paar van jullie erover om bij een vereniging lid te worden? Daar is de El Cid natuurlijk perfect voor! Overal even langsgaan en sfeer proeven :). Mochten jullie langskomen bij Quintus of vragen hebben over Quintus; let me know :). Dan kunnen we evt een drankje doen!
Laatst bijgewerkt door Tessiej op 14-07-13 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:10

Ik studeer ook in Leiden :j SPH aan de Hogeschool, vanaf september derdejaars alweer.
Heb ook een half jaartje Pedagogische Wetenschappen in Leiden gestudeerd, maar dat vond ik niks.
Heb zowel de El Cid gedaan als de introdagen van de HS Leiden, en die introdagen haalden het bij mij niet bij de El Cid hoor. De El Cid was echt 10 keer leuker :))

Edit: Ik woon overigens nog thuis, ben wel op zoek naar een kamer :)

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:54

Ik zit er nu wel serieus over na te denken om mee te doen met de EL CID.
Alleen vind het ook zo apart dat 'ie al 2 weken voor het begin van het schooljaar wordt gehouden?

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:00

M_ariskaa schreef:
Alleen vind het ook zo apart dat 'ie al 2 weken voor het begin van het schooljaar wordt gehouden?

Dat is inderdaad onhandig :j Ik ben er toen speciaal voor eerder teruggekomen van vakantie.
Maar ik kan het iedereen echt alleen maar aanraden :j

Tessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:22

M_ariskaa schreef:

Denk dat dat ook met de kennismakingstijd van de verenigingen te maken heeft :).
Daarbij is de El Cid niet alleen erg leuk, maar ook best wel vermoeiend. Dus dan kan je mooi nog even bijkomen en uitrusten voordat de intro van je studie begint :).

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 00:31

M_ariskaa schreef:

Dat is inderdaad grotendeels in verband met de verenigingen, zeker aangezien er in Leiden zo'n groot percentage studenten ergens lid wordt en de universiteit dat wil stimuleren. De week na de El Cid is voor de werkweek en KennisMakingsTijd, anders zou dat tegelijk met de introductie van de studie vallen.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:33

Ik studeer ook in Leiden 3e jaars sport en bewegen aan het Roc Leiden.
Na de zomervakantie gaan we naar het nieuwe gebouw bij centraal station.

Zelf woon ik in Zoetermeer 25 min van Leiden :)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:35

Ik heb 18 jaar in leiden gewoond, ik zou het liefst vandaag nog terug verhuizen. Dus ik lees stiekem mee en geniet van alle leiden-verhalen :+: .
Ik heb de hele week van 3 oktober vrij gevraagd, voor iedereen die twijfelt, gewoon gaan. *\o/*

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 23:08

Ik ga ook in Leiden studeren komend jaar als t goed is. Fysiotherapie :)

Mijn middelbare school zat ook in Leiden, dus voor mij wordt het niet heel anders.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:42

Ik was van plan om me vanavond in te gaan schrijven voor de EL CID-week.
Maar ik durf niet meer, ik wil er niet aan vastzitten. :')

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:48

M_ariskaa schreef:
Ik was van plan om me vanavond in te gaan schrijven voor de EL CID-week.
Maar ik durf niet meer, ik wil er niet aan vastzitten. :')

Als je eerstejaars bent in Leiden kan ik het zeker aanraden. Ik ben ook helemaal geen feestganger ofzo en vond het ook hartstikke leuk. Je leert toch alvast wat mensen kennen, best handig als je alleen naar Leiden komt :j En stiekem vond ik het best grappig om eens bij Minerva te kijken :D

Ik studeer geschiedenis en Midden-Oostenstudies en ik wil er niet eens meer aan denken hoeveelste jaars ik ben. Maar komend jaar gaat echt het laatste jaar worden.. hoop ik :P

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:50

Ik studeer al een jaar in Leiden, dus ken de stad op zich al. :) Maar ga volgend jaar uni erbij doen, dus leek me wel leek om dan de EL CID mee te doen. En vond de intro van HS Leiden vorig jaar echt super!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:24

Zo heb me net opgegeven voor El cid en voor de introductie van de Hogeschool :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:06

leuk Elise! Ik kan helaas toch niet naar de El cid omdat ik naar Sziget ga. Met de auto. En ook toetsen heb in die week. Ben pas de 13e of 14e in Nederland en met mijn sociale kwaliteiten lijkt het me heel awkward om in een bestaand groepje te komen :') ....

Maarrrr, ik wil wel graag lid worden O:) Denk van augustinus, daar zaten mijn oude huisgenootjes bij, en hun jaarclub kwam regelmatig bij ons thuis, en dat was altijd gewoon gezellig. Wel balen dat ik dus niet met de EL-CID alles af kan gaan, want dat zou wel leuk geweest zijn om alles een beetje te leren.
Maar is het niet raar om lid te worden zonder EL-CID bweheh, het lijkt me zo sneu om in mijn eentje op de fiets naar een sociëteit te stappen.
Mss toch maar gewoon de tweede dag instromen van de el-cid. Woon toch in Leiden, dus als het niet bevalt ben ik zo weg :'). En heuu,... als ik bier op heb ben ik best sociaal :') .

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:45

Menino schreef:
leuk Elise! Ik kan helaas toch niet naar de El cid omdat ik naar Sziget ga. Met de auto. En ook toetsen heb in die week. Ben pas de 13e of 14e in Nederland en met mijn sociale kwaliteiten lijkt het me heel awkward om in een bestaand groepje te komen :') ....

Maarrrr, ik wil wel graag lid worden O:) Denk van augustinus, daar zaten mijn oude huisgenootjes bij, en hun jaarclub kwam regelmatig bij ons thuis, en dat was altijd gewoon gezellig. Wel balen dat ik dus niet met de EL-CID alles af kan gaan, want dat zou wel leuk geweest zijn om alles een beetje te leren.
Maar is het niet raar om lid te worden zonder EL-CID bweheh, het lijkt me zo sneu om in mijn eentje op de fiets naar een sociëteit te stappen.
Mss toch maar gewoon de tweede dag instromen van de el-cid. Woon toch in Leiden, dus als het niet bevalt ben ik zo weg :'). En heuu,... als ik bier op heb ben ik best sociaal :') .

Wij hadden ook latere instromers en dat gaat prima hoor. Je wordt toch ingedeeld in een groepje waarvan de helft later ook je studiegenoten zijn, dus je hebt ook nog wat aan de contacten. Als vrouw moet je je wel meteen inschrijven als je er bent voor Augustinus hoor, is bizar snel vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:34

labyrinth schreef:
Menino schreef:

Wij hadden ook latere instromers en dat gaat prima hoor. Je wordt toch ingedeeld in een groepje waarvan de helft later ook je studiegenoten zijn, dus je hebt ook nog wat aan de contacten. Als vrouw moet je je wel meteen inschrijven als je er bent voor Augustinus hoor, is bizar snel vol.

ik kom niet bij mijn toekomstige studiegenoten, omdat ik dan niet mee mag doen. Ik mag meelopen m,et de EL-cid omdat ik me heb aangemeld voor de universiteit, maar ik heb door ziekte en een ruk beleid van de hogeschool mijn propedeuse niet gehaald (wat hatelijk is, aangezien ik gemiddeld echt tegen de 8 sta :+ ). Maar vorig jaar was ik net 2 dagen terug uit Australië en was Lowlands, EL-CID er ook nog bij trok ik echt niet, dus dan maar dit jaar. Sowieso wel raar want ik zit al op kamers enzo :o . Maargoed, ken helemaal niemand in Leiden en verveel me der altijd dood. :+ Heb ook maar 3 klasgenootjes oid. die ook op kamers zijn.

Maar dan stroom ik gewoon later in :j