Bokt kan geen diagnoses stellen, maar dit vind ik toch wel erg 'ADD ' klinken. En dat zeg ik niet snel omdat ik denk dat die diagnose vééls te snel gesteld wordt tegenwoordig. Echter is het stickertje inderdaad niet zaligmakend, maar het zou de moeite waard kunnen zijn om te testen.
Ik heb een diagnose op mijn 17e gekregen, en heb er weinig aan gehad.. Het heeft me wel zelfkennis gegeven, en hoewel ik ook geen 'grote' voorstander ben van medicatie (en al helemaal niet op structurele basis).... Kan in het in noodzakelijke situaties (als er weer eens een stoflaag op je brein ligt, en je hebt toevallig net tentamenweek. bijvoorbeeld.) wel ondersteuning bieden. Het heeft mij wel geholpen, maar sociaal emotioneel had het ook wel erg veel nadelen voor mij

Ik ben uiteindelijk van school gestuurd. Heb een half jaar niets gedaan, en toen ben ik met driedubbele motivatie aan de havo begonnen, op een nieuwe school. Wat ook hielp was dat ik eindelijk de vakken kon volgen die ik leuk vond en die me lagen, doordat je eindelijk een profiel kan kiezen. De 4e en 5e heb ik om die reden echt als vééél makkelijker ervaren als de jaren daarvoor, dus als je nog naar de 4e moet gaan... Zal dat mss een opluchting voor je zijn

En het derde wat helpt, is alles concreet maken.

Succes! Ik ben na een dramatische eerste 5 jaar op de middelbare (en dan bedoel ik echt heel dramatisch!), uiteindelijk geslaagd met vijf 8'en en twee 7's voor mijn centrale examens..... Dus er is altijd hoop