Havo diploma in bezit nu MBO, bij spijbelen tekort op STUFI?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 18:44

Woo een hoop antwoorden!

@Mri, t punt is ik kan pas volgend jaar examen doen tenzij ik al mn vakken doe. En de enige toets die wij voor Nederlands en Engels hebben is vrijwillig. Deze bepaalt je niveau (studiemeter). Deze toets mag je 4x maken en moet je een bepaald niveau mee halen, en deze mag je pas voor het laatst doen een halfjaar voor je examen. Ik heb deze al 3 maal gedaan en zit gewoon ruim boven het gevraagde minimum.

@Astaloca en Irsje; Het is niet zo dat ik het vak geheel wil achter laten en vrij wil hebben. Maar ik wil op zn minst de mogelijkheid hebben om in de studieruimte te gaan zitten of ergens anders met toezicht waar ik aan een ander vak kan werken.

@Tamary; De extra opdrachten die mijn lerares van Engels aanbiedt zijn gewoon opdrachtjes die zei zelft maakt (Bv maak maar een engels verslag over het wobbler syndroom bij paarden). Het enige wat ik kan doen volgens haar is zelfstandig cambridge niveau engels studeren en daar dan een toets in doen. Dat leek me vorig jaar wel interessant en heb ik ook geprobeerd te doen, alleen liep ik vast en de lerares kon me ook niet echt verder helpen, dusja dat schiet dan niet echt op.

@Lieveli, ik heb een intake gesprek gehad en heb nadrukkelijk gevraagd of ik vrijstelling kon krijgen, ja dat kon allemaal, moest alleen even overlegd worden met de leraar. Puntje bij paaltje klopt er dus niks van.

@Celiien; Wij hebben geeneens tentamens, we hebben alleen het examen en pvbs die wij af moeten hebben eer dat wij het examen in mogen. Voor de vakken Nederlands en Engels hebben wij helemaal geen verplichte toetsen.

@Rowdine, ehm mijn Havo diploma, en de toetsen die je niveau vaststellen die ik al 3 maal heb gemaakt op deze school stellen vast dat ik al ruimschoots over het niveau heen zit. En ja ik kies voor de gehele opleiding alleen als ik dit al heb gehad hoef ik het niet nog een keer en steek ik liever mijn tijd in iets nuttigs als verslagen maken of een evenement organiseren.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:47

Op mbo moet je indwrdaad, ik meemde 12uur per week, aanwezig zijn om geen problemen met stufi te krijgen.

Eclare

Re: Havo diploma in bezit nu MBO, bij spijbelen tekort op STUFI?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 19:06

12 uur ben ik sowieso aanwezig elke week ,maar dit kan ik verder niet vinden hoor op de site van Duo?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:13

Dat van die uren norm hebben ze mij vorig jaar en het jaar daarvoor ook verteld :) 2 verschillende opleidingen. Ik had ook examen al gedaan op dat niveau voor dat leerjaar, maar helaas aanwezigheidsplicht..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:15

Ik ben ook hiervan wel benieuwd naar een bron met meer informatie?

Ik denk overigens dat scholen nog wel eens de neiging hebben zich er te makkelijk vanaf te maken, te snel te zeggen dat het niet anders kan, terwijl er best mogelijkheden zijn.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:59

Shadow0 schreef:
Ik ben ook hiervan wel benieuwd naar een bron met meer informatie?

Ik denk overigens dat scholen nog wel eens de neiging hebben zich er te makkelijk vanaf te maken, te snel te zeggen dat het niet anders kan, terwijl er best mogelijkheden zijn.

Het ergste is nog dat ik het niet kan vinden, maar ivm die uren norm moesten zich daar aan houden daarom heb ik mij daar mij bij neergelegd.