Ervaring/mening LOI studie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elicious

Re: Ervaring/mening LOI studie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 13:07

Jeee moeilijkmoeilijkmoeilijk .....
Ik zit al avonden af te wegen, voor en tegen lijstjes te maken.
Ben zo bang voor een verkeerde keuze. Weet zeker dat ik als ik het niet doe er spijt van krijg (wil het veel te graag en het ook té graag zelf ervaren hebben denk ik), maar ook bang het te 'onderschatten' en het zijn wel veel centjes om te mislukken!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:34

Ik lees toch veel negatieve verhalen, maar snap dan ook weer niet goed hoe zulke bedrijven ( Loi, Nha, Nti )kunnen blijven bestaan als mensen dit niet serieus genoeg nemen.

De negatieve reacties doen mij wel twijfelen, omdat ik toch geen tijd en geld wil steken in iets waar ik niks aan heb. Ben nu 38 en wil het nu goed doen, niet teleurgesteld zijn aan het eind van mijn inzet.

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 21:17

Superpony, hmm lastig is dat he. Bij mij heeft dat ook heel zwaar meegewogen in mn beslissing, maaaar .. negatieve verhalen zijn er denk ik áltijd en over alles. (naja ook niet 100 % waar, maar miss dat men gebrek aan eigen discipline oid hier ook loi in het negatieve trekken, dat idee krijg ik bij best wat reacties op internet).

Mijn knoop is denk ik doorgehakt en ik ga me vanavond inschrijven. Super spannend, maar ik moet dit maar zelf gaan ervaren .... Nu of nooit!!!!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 00:27

En heb je je ingeschreven? Welke studie is het geworden??

Ja, je moet relativeren. Mensen reageren het meest als ze negatieve ervaringen hebben. Kan daar wel goed vb van geven......

Ik zou zeggen dat juist mensen die naast werk en gezin studeren respect verdienen om hun inzet, wilskracht, doorzettingsvermogen en plannen.
Zou dus niet weten waarom een baas aan het einde van de rit waar je alle kennis hebt je zou afkeuren vanwege Loi. Of als je zelfstandig gaat werken, waar klanten je minder vinden.....

Sowieso is het tegenwoordig moeilijk een baan te vinden waar men nog echt naar de persoon kijkt. Je vult iets op i-net in en ze beoordelen. Maar elke keer weer zie ik dezelfde bedrijven vacatures hebben, juist door hun kortzichtige sollicitatie procedures volgens mij. Degene die zit te beoordelen of iemand mag komen, heeft zelf veel te weinig belang bij het bedrijf en kijkt alleen naar de cijfers op je cv, geb datum, examens en werkervaring. Je moet veel meer naar het mens kijken. Wij lieten altijd mensen langskomen en ik wilde altijd even kletsen.

Loi, Nha, Nti, studieplan, Scheidegger, Ncoi etc etc leven allemaal, dus ze doen toch ook iets goed? Denk niet dat je het in Nederland redt als je alleen negatieve reacties hebt. Er zouden vrij snel regels komen als deze organisaties er echt een zooitje van maken. Misschien zijn ze minder gecontroleerd, dat wil ik direct geloven, maar ze bestaan en dat is al heel wat.

Er zijn natuurlijk ook veel hobby en taalcursussen waar ze al een groot gedeelte mee scoren. Maar ze investeren ook in de rest.

Ik twijfel nog even. Net wat al gezegd is; je wil geen geld en tijd investeren, want het is nu of nooit een beetje. Ik wil daarna heus wel door misschien, maar het is demotiverend als je iets doet en er straks niks aan hebt.
Ncoi, lees ik goede dingen over bijv, maar vraagt ook wel weer erg veel geld en lees ook weer hele slechte dingen. Dan vind ik dat echt zonde.

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 11:27

Superpony, Ncoi is vreselijk duur he! Jeetje..

Ben me aan het inschrijven voor de opleiding op de website.
Nou bedacht ik me ineens; stel het valt toch zoooooo verschrikkelijk tegen na een jaar.
Betaal je dan alleen dat jaar studeren, of ben je dan heel je studiegeld (+- 2500 euro in dit geval) kwijt?!
Ik ga er overigens niet vanuit dat dit het geval gaat zijn! ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:43

Ik denk dat je bij de LOI gewoon vrij gemakkelijk een papiertje krijgt, en dat het daarom minder serieus genomen wordt door het bedrijfsleven. Bovendien kan je er zo lang over doen als je wil. Dus of je nou doorzettingsvermogen toont door 4 jaar te doen over een 1jarige cursus :+
Ik zeg niet dat dat allemaal voor jullie geldt maar het zou kunnen dat het bedrijfsleven er daardoor anders tegenaan gaat kijken.
Maar goed, ik heb alleen mijn middelbare schoolvakken gehaald daar die ik extra nodig had, dus dat is niet echt vergelijkbaar met een HBO studie :+
Ik weet niet hoe het zit met geld terugkrijgen, zou je even voor moeten bellen!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:24

Maar er zit wel een beperking aan hoelang je erover kunt doen bij de Loi. Ik ben er ooit iets gestart en dan kon ik alleen binnen een bepaalde tijd opsturen. Examen ligt een beetje aan de studie of je dat ook apart kan doen en niet binnen hun termijn denk ik.

Ik snap wel dat Hbo het beste is en een werkgever meeste zekerheid bied, maar.........elk stukje ontwikkeling is iets. Er wordt echt te weinig naar de mens gekeken. Ik weet hbo-ers/wo-ers die echt niet zo goed algemeen ontwikkelt zijn, weinig levenservaring, geen goede omgangs vormen hebben etc etc. Ze zullen hun werk wel goed doen, maar alleen datgene waarvoor ze zijn opgeleid.
Je ziet dat bedrijven via derden sollicitaties laten doen, maar wel steeds weer opnieuw op zoek zijn.

Papier is 1 ding, maar niet alles. Bedrijven kijken naar papier, jong en werkervaring. Maar hoevaak loopt de consument niet tegen dingen aan bij grote instanties door slecht personeel??

Er zijn mensen die zijn eeuwig student op kosten van papa en mama. Als die uiteindelijk gaan werken, weet ik niet of ik ze in mijn bedrijf zou willen.......Ik heb liever de moeder die van Mavo af is opgeklommen, naast een eenvoudig baantje ( dus wel alles aanpakt ) en gezin met kinderen is verder gaan leren en echt graag wil.

Het draait gewoon om geld en dat is zonde van goede mensen.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:58

Bij de informatieavond werd dat heel anders uitgelegd superpony... Dat je alles op je eigen tempo kon doen en dat je momenteel 3x per jaar een examen kunt doen op verschillende locaties en dat uit willen breiden naar 6x per jaar.

Mooie praatjes dan van de LOI? :P

Ik heb mijn studie bij de LOI afgemeld. Ik kreeg vorige week vrijdag een brief dat de gehele inhoud van mijn studie verandert (en voor mij niet in positieve zin). Stond in de brief dat er contact met mij opgenomen zou worden maar ik dacht ik bel zelf wel gelijk. Ik moest diezelfde dag nog aangeven of ik door zou willen gaan of niet. Even goed duidelijk gemaakt dat ik zoiets niet binnen 2 uur kon beslissen + ik was toevallig vrij, als ik had gewerkt was de eerstvolgende datum dat ik kon reageren pas na het weekend. Uiteindelijk mocht ik na het weekend terugbellen.

Het afmelden ging heel gemakkelijk en netjes maar toch heb ik er een raar gevoel bij... Kan het niet helemaal uitleggen.