Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Cer schreef:Anoniem schreef:Enige is,dat ik niet exact het verschil begrijp tussen directiesecretaresse of managementassistente,dit zijn bij LOI wel 2 verschillende opleidingen..
de ene heeft NIMA A erbij, wat mij altijd mooi meegenomen lijkt..
Nou dat verschil weet niemand ook hoor..
want je hebt ook nog projectsecretaresse, office manager, teamsecretaresse en de moeilijkere termen zoals secretary to the board of executive secretary enzo.. T is maar net hoe ze de secretaresse binnen het bedrijf een plek willen geven en wat ze evoor willen betalen...
. Dat was wel hoog in de boom trouwens, met veel contacten met invloedrijke figuren elders (bedrijfsleven, politiek en krijgsmacht).
. 
Lovely schreef:Ce, ik heb ongeveer 10 jaar in de juridische sector gewerkt, zowel bij een top 5 kantoor als aan de klantenkant. (RvB niveau). In al die jaren heb ik nooit een cursus gedaan, het belangrijkste leer je nog steeds in de praktijk. Als je een beetje hersens hebt dan kom je er uiteindelijk wel uit.
maar op een sollicitatie geloven ze het niet. Ik heb nog nooit ergens een opleiding mogen doen zelfs (
) omdat mn leidinggevenden dat allemaal niet nodig vonden, maar ik loop daar nu wel tegenaan bij sollicitaties.

. 

en ik ben zo geen ochtendmens

Cer schreef:werken jullie al veel met ipad/paperless/in the cloud en heb je al te maken met het zgn nieuwe werken?

Cer schreef:Lizzy, ben jij gelijk al juridisch secretaresse geworden? ik zie daar namelijk best wel veel banen voor staan, maar ik heb geen juridische opleiding en ik zit te denken om me bij te scholen...
Overigens vind ik de functies richting PA zelf veel leuker, dan ben je echt rechterhand van iemand en kan je alles voor ze regelen..
waar ik nu zit ben ik heel denigrerend slechts de secretaresse en dat is heel flauw werken..