Grappige dingen die je onbewust doet als paraveterinair

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 21:19

Koetjesreep schreef:
Bij welke praktijk werk je? Dan kom ik ook eens langs met mn kat. Lijkt me best gezellig bij jullie ;)

Hahah Anoli jij hebt wel veel, maar vooral grappige, blunders zeg _O-

Kan dr niks aan doen, gebeurt gewoon :')

Zo zat ik vanavond nog vast met mn rokje aan de ren van de konijnen... en ik mij maar afvragen waarom ik zo lastig vooruit kwam...
mams geroepen om mij te helpen (kreeg mn rokje niet los) maar die heeft mij eerst even flink uitgelachen...

Helaas ben ik niet meer werkzaam op een kliniek, ben weer student :j

geerte

Re: Grappige dingen die je onbewust doet als paraveterinair

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:46

Erg herkenbaar :') dat van die deur dat je eraan blijft haken heb ik ook een paar keer gehad en ook dat je de dieren vergeet mee te geven :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 21:49

geerte schreef:
Erg herkenbaar :') dat van die deur dat je eraan blijft haken heb ik ook een paar keer gehad en ook dat je de dieren vergeet mee te geven :')

Gelukkig dus niet de enige :')
Die jasjes zijn gewoon verkeerd gemaakt, die mouwen zijn te wijd waardoor de klink er zo makkelijk in blijft hangen.

Ook wel eens een hond gegeven en die meneer "dat is niet mijn hond"
Ik maar volhouden van wel...
waren er 2 jack russels in de opname :")

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:57

Hahahahaha _O- Oeps...

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:03

whawha wat een blunders heb jij zeg!
wel grappig :D

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:12

dat heb ik ook een keer gehad maar dan met een kat dat ik de verkeerde had gegeven :') gelukkig kwam de eigenaar er snel achter en kon die de humor er wel van in zien..

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:11

Hahaha geweldig! Doet me terug denken aan m'n paravet stages, hilarisch soms! En die deurkrukken zijn gewoon gemeen :') Heb dat helaas ook nogal eens ervaren :+

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:20

Hier nog een paraveterinaire;) ik herken je blunders wel ja;) vooral dat van die deur..

Op een van mn stage hadden we van die getaiieerde(?) assistentenjasjes met een soort van band om je middel en die zat vast met lusjes.. hoe vaak ik achter deuren ben blijven steken... pff..

of tegen deurposten aanlopen omdat je inderdaad met haast nog even wat wilt regelen..

samen met een andere assistente een kat die gebracht was voor sterilisatie voorbereid op operatie(DA had narcose gegeven) geschoren, ok spullen klaargelegd.. dierenarts zn handschoenen aan..operatiedoek over de kat heen.. begint die kat te plassen.. operatiedoek weg en urine opruimen,. en dan tot de conclusie komen dat ie ballen heeft.. uhm..? ruim al die ok spullen maar weer op.. :P

en zo nog wel een paar ;)

edit:

terwijl je een klant aan t invoeren bent in t systeem vragen of de kat op mijnheer of mevrouw huppeldepup moet staan.. *JE HOORT TOCH DAT IK EEN VROUW BEN?!* uhmm.. dat bedoelde ik niet..

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 00:32

HAHHAHAHAHHA GEWELDIG!!! Ik wil MEEER

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 07:13

Geweldig! Ik blijf volgen! :P

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 10:06

DA is een driekleur poes aan het scheren voor steril. En ik zie 2 ballen...
hele discussie gehad met DA, want hij dacht dat ik hem weer eens voor de gek hield maar hé het was mooi wel een driekleur kater :D

Of met 3 assistentes vechten wie er als eerste bij de achterdeur was, want die ongelooflijk lekkere kerel kwam het voer weer afleveren _O-

en nee hij had echt niks door hoor O:)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:04

Whahaha "Of hij zijn kat nog meekreeg" _O- _O-
Geweldige acties :D

Aan deur(klink)en blijven hangen heb ik ook wel eens last van trouwens :')

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:15

Haha, geweldige blunders!

Ik ben weliswaar geen paraveterinair, maar als fysiotherapeut heb ik ook al de nodige blunders op mijn naam staan:

- Als stagiaire nog, twee patiënten door elkaar halen, waardoor ik aan de mevrouw die revalideerde na een knie-operatie heel vriendelijk vroeg hoe het nu met haar heup was (patient: :? )

- Ook als stagiaire, hadden een aantal weken iemand overgenomen van een collega die met vakantie was. Keek eigenlijk niet eens in de agenda, herkende mn patienten zo ook wel. Dus ik begin haar gezellig therapie te geven, terwijl mn collega alweer terug was. Oeps, patient gestolen...

- Mn agenda verkeerd in mn hoofd hebben, waardoor ik 10 minuten regelmatig in de wachtkamer keek en constateerde dat mn patiënt er niet was. Wilde ik gaan bellen, zag ik dat ik totaal iemand anders had die dus de hele tijd braaf in de wachtkamer had gezeten en die ik dus totaal over het hoofd had gezien... O:)

- Totaal vergeten zijn of het nou het linker- of het rechterbeen was... O:)

- Ruzie maken met behandelbanken... :=

Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met werkblunders :D

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:24

Heb op mn allereerste stage ook nog gehad dat ik voor t eerst de telefoon mocht doen..

ik vet nerveus.. mocht ik een klant bellen dat zijn dier opgehaald mocht worden na gebitssanering.. die mensen kwamen regelmatig in de praktijk dus konden mij wel(ook van naam..)

dus die telefoon gaat over, er word opgenomen.. en ik begin mijn riedeltje: goedenmiddag dierenkliniek blalblabla met... en ik vergeet gewoon serieus hoe ik mijn eigen naam uit moest spreken.. dus ik brabbelde wat..
zeggen die mensen aan de andere kant van de lijn: Uhm, je heet toch gewoon Eline??

Jup...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:33

Wij hadden eerder een pekingees.
En onze DA wist precies hoe ze was. Heel vrolijk doen en met de staart zwaaien als je er aankwam. Totdat je haar wou oppakken of aaien. Dan greep ze je. Alleen mijn moeder kon alles met haar doen.
En we moesten regelmatig naar de DA toe. En alle stagiaires vonden haar zo lief.
Dus zei de DA: Pak haar maar op. En hij had intussen alweer de grootste lol :') Wij ook natuurlijk.
En die reacties telkens, DA had regelmatig de slappe lach _O-

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 12:03

Bedenk me net trouwens dat ik het 1x wel heel bont he gemaakt..

de dag na 2e kerstdag zou ik openen om 8 uur zoda klanten hun dier vast konden brengen voor operatie.
Kom ik smorgens aan fietsen om 9 uur :oo Helemaal vergeten, al die mensen maar wachten voor een dichte deur... _O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 08:59

love_western schreef:
En onze DA wist precies hoe ze was. Heel vrolijk doen en met de staart zwaaien als je er aankwam. Totdat je haar wou oppakken of aaien. Dan greep ze je. Alleen mijn moeder kon alles met haar doen.
En we moesten regelmatig naar de DA toe. En alle stagiaires vonden haar zo lief.
Dus zei de DA: Pak haar maar op. En hij had intussen alweer de grootste lol :') Wij ook natuurlijk.

Dat vind ik alles behalve grappig, ik ben zelf paraveterinair in opleiding en wij hadden ook zo´n grapjas met zo'n hondje die ook echt beet. Daar hou je wel even wat schrik aan over hoor. Wij hebben het gehad met een Boxer, die tijdens een bloedafname ineens uitviel naar de DA en zijn baasje achteraf pas zei dat de andere DA hem een snuitje omdeed omdat hij dat wel eens eerder had gedaan. Sindsdien ben ik behoorlijk argwanend naar Boxers toe.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:06

LOL :D

Ik zit regelmatig met de touwtjes van mijn broek aan brancards vast.
Dit zorgt wel meer dan eens voor (bijna) genante situaties..............(broek op knieen :\ _O- )

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:10

_O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:19

Ogod, die schilpad _O-
Ik volg!

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:21

geweldig hier
wij hebben eens het verkeerde paard gekregen _O-

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 12:47

xx_Horsiex schreef:
love_western schreef:

Dat vind ik alles behalve grappig, ik ben zelf paraveterinair in opleiding en wij hadden ook zo´n grapjas met zo'n hondje die ook echt beet. Daar hou je wel even wat schrik aan over hoor. Wij hebben het gehad met een Boxer, die tijdens een bloedafname ineens uitviel naar de DA en zijn baasje achteraf pas zei dat de andere DA hem een snuitje omdeed omdat hij dat wel eens eerder had gedaan. Sindsdien ben ik behoorlijk argwanend naar Boxers toe.

Ik was altijd oplettender bij de kleine hondjes dan de grote. Veel kleine hondjes zijn niet opgevoed omdat ze zo "schattig" zijn. Helaas zijn ze dat meestal niet bij de DA :n

En ze straks vastpakken in het nekvel kon ook niet, want dan ploppen de ogen eruit :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 12:49

Brittneyx schreef:
geweldig hier
wij hebben eens het verkeerde paard gekregen _O-

Geloof mij als paraveterinair schaam je je dan dood, als het je overkomt :j

Op mijn eerste werk hadden we een klapdeur, daar moest je doorheen om bij de voeropslag te komen en bij de opname en ok etc...
maar dan liep je naar die klapdeur al pratend naar de klant en dan liep je er keihard tegenaan omdat je collega net vanaf de andere kant de deur open deed...
Heb menigmaal een blauwe plek op mn hoofd gehad :j

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:51

_O- _O-
ze hadden gebeld dat we om ons paard mochten gaan
we komen de stallen binnen
staat daar een vos en geen enkel ander paard ( mijne is een schimmel) _O-

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 12:58

Sta je even raar te kijken denk ik :?