Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar waarom heb je daar zoveel statistiek bij nodig? Tenzij je onderzoeker wil worden natuurlijk, dan kan ik het nog begrijpen
). 
Ik heb het meer voor de wereld van media en politiek
Nu natuurlijk even door statistiek komen
Diva92 schreef:NoekAa_ schreef:Ik had in het tweede blok van dit jaar statistiek, was aan de hand van SPSS gaan toetsen etc.
Maar wat een hel zeg. Wel met een 6.7 gehaald, dus dat scheelt. Laatst voor een assignment weer verbanden & significantie aan het testen geweest. Daar gelukkig wel een goed cijfer voor gehaald, maar ook écht alles gecheckt met m'n statistiek stappenplannen er naast. Heb niet echt het idee dat ik ook wéét wat ik doe.
Of je het nu doet met een stappenplan of niet, je bent er door en dat is het belangrijksteWat bedoel je trouwens met een stappenplan? Wij hebben een formularium maar die zegt niks van welke stappen je moet nemen alleen de formules die we moeten kennen en de tabellen die we gebruiken.
Wij krijgen een formularium maar daar zit geen structuur in in de vorm van dit eerst, dan dat, het is meer van trek je plan ermee 
Hypothese toetsing lukt me ook en betrouwbaarheidsintervallen ook maar het zou nog wel iets vlotter kunnen. Nog 16 dagen om de statistiek voor dit examen goed in de vingers te krijgen

geef maar een gil als je interesse hebt. Denk dat het niet geschikt is voor een opleiding als psychologie, waar 'andere' statistiek wordt behandeld, denk dat dit echt voor bijvoorbeeld communicatie of algemene cultuurwetenschappen van toepassing is.
Communicatiewetenschappen doen dezelfde statistiek als ons (politieke en sociale wetenschappen) dus ik heb zeker interesse!
Maar ik hoop dat het goed is gegaan: het is de 1e keer in ieder geval dat ik geen enkele vraag blanco heb gelaten en dat ik niet 1 vraag had waarbij ik als een freak moest gaan zoeken naar wat ik daar moest gaan doen
Dus in dat opzicht kan het alleen maar beter zijn dan de voorgaande examens denk ik dan
Dus ik denk wel dat bijles helpt om een beter inzicht te krijgen in de leerstof, heb 6x 2u bijles gehad en dat is niet altijd een pretje zo 2u aan een stuk intensief statistiek maar blijkbaar helpt het toch.
Cassia schreef:Toevallig toch niet in je 1e bach pol & soc aan de KUL ? (of het zou héééél toevallig moeten zijn dat je op net dezelfde periode als mij je SPSS taak aan het maken was en ook verleden week vrijdag statistiek had).
Ik had in januari een 16/20 (tegen m'n verwachtingen in, kwam echt depri thuis!). Maar deze keer vond ik het ook moeilijk maar ach, moet al m'n best hebben gedaan om in't totaal te buizen
Hahaha, dat is toevallig!
Amai, dat is echt wel een mooi cijfer! Tegenover dat van mij al helemaal
Ik vond het deze keer beter te doen, maar de bijles zal wel geholpen hebben