PhD's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 21:13

Even naar de paarden geweest en al weer leesvoer :D

Negatieve feedback is geen persoonlijk commentaar zullen we maar zeggen :Y)
Ik bedoel, onze promotoren zitten al heel wat langer in het vak, hebben heel wat meer ervaring en willen natuurlijk ook gewoon dat je werk gepubliceerd wordt. En als het met minor revisions is, is dat natuurlijk helemaal mooi! Gefeliciteerd nog Nickeltje :)

Ik geloof dat je op de RUG 4 a 5 artikelen moet publiceren. Nu weet ik niet of dat voor mij ook geldt omdat ik een jaar minder heb.
Niet deze, maar volgende week maandag gaan we een tijdsplan/publicatieplan maken.
Ik denk dat er sowieso wel 4 papers in het verschiet zitten. Het onderzoek biedt veel kansen, voor kleinere, deelpublicaties :)
O.a. naar de complexiteit van de communicatie tussen begeleiders en cliënten, effecten van snoezelen etc.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Veel succes nog Vientje met je knip- en plakwerk :D

Ik ga weer verder met m'n Naruto marathon! :evaw:

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:09

Wohhhh, die Phd-comics zijn zó herkenbaar voor mijn afgelopen week _O- Gelukkig zijn mijn begeleiders alleen niet zo karikaturaal als deze Phd-comic-prof, ook al is de boodschap hetzelfde :D Phd comics zijn sowieso vaak erg leuk en herkenbaar.

Review zit al anderhalf jaar werk in, hoewel het dan wel altijd een neven-activiteit is geweest. Sluipt er zo hard in die tijd :j Hopelijk krijg ik 'm morgen zo ver op orde dat ik hem het weekend met een gerust hart aan de kant kan leggen en dan maandag nog een frisse blik erop kan werpen, zou wel ideaal zijn. Je wordt anders zo blind gestaard op je stukken.

Domme vraag...wat is Naruto? :o?

troi

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:15

Ben ook bezig, al vanaf 2005, ondertussen in de avonden en weekenden naast mijn 'andere werk' (post doc plek maar zonder de titel dus). Twee stukken gepubliceerd, derde net gister geresubmit (major revisions maat goed kunnen beantwoorden denk ik) en vierde moet aangepast ivm afwijzing. Verder mooi stuk op weg met inleiding van het werkje en discussie in beginfase. Al aardig ver dus, maar er zoooooo zat van.....

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:19

Vientje schreef:
Zijn jullie trouwens ook (al) aan het schrijven? Ik heb een verschil van mening met de structuur van de discussie van mijn eerste artikel wat zsm de deur uit moet (= behoorlijk grote systematic review). Je zou toch zeggen dat zo'n discussie aan je eigen hersens is ontsproten....maar dan nog heb ik er een soort van meningsverschil mee }:0 Echt lastig! Dinsdagochtend deadline, gisteren werd pre-definitieve versie finaal afgefakkeld (en terecht, maar toch au :+ ).

Yes, ook begonnen, eerste artikel was zo goed als af, besloot PI dat het misschien wel goed is om er nog een andere analyse bij te doen. Kan dus vrijwel alles weer gaan aanpassen.. -O-
Tweede artikel ga ik binnenkort mee beginnen, deel van de analyse loopt, maar neemt veel tijd in beslag, dus kan ik alvast een beginnetje maken.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:22

Dat noemen wij hier 'leuk meegedacht maar nee' , geen van mijn collegas heeft ook maar iets van eigen ideeen in de eerste artikelen zitten.. En neu niet iedereen is achterlijk :P

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:29

Je wordt tijdens het schrijven van je eerste artikelen dus gewoon zó gevormd dat je net zo gaat denken en schrijven als je mega-ervaren begeleiders? :)* En dat betekent dus dat je eerst keihard je neus moet stoten en beseffen dat je nog maar een beginnend wetenschappertje bent :P

Zou wel een opluchting zijn als het idd gewoon zo werkt, ben nl gewend altijd overal best slim/snel mee te zijn maar in dit project heb ik me eigenlijk alleen nog maar dom en sloom gevoeld, mn op het gebied van schrijven en data analyse :+ Beetje verwarrend nu, want als masterstudent kreeg ik daarover juist heel positieve kritieken.

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:31

Wat een leuk topic, ik meld me, ik ben buitenpromovendus (to be) aan Tilburg University. Een geheel ander onderwerp dan de medische (of daaraan gerelateerde) onderwerpen die ik tot nu toe heb gezien. Ik richt me op het innovatief vermogen van organisaties en ben binnen een casus aan het kijken hoe de organisatie dit heeft ontwikkeld. Al moet ik zeggen dat ik nog met mijn vooronderzoek bezig ben maar alle lichten staan op groen. Mijn traject is maar 1 dag in de week maar dan wel voor zes jaar.

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 13:35

Hallo hallo! :wave:

Iedereen een leuk paasweekend gehad? :D
Ik ben heel druk geweest met niks doen :j

Vientje: Naruto is een animé serie die ik kijk :Y)

Hoi troi! Lijkt me zwaar om te promoveren naast andere werkzaamheden. Waarom ben je er zat van als ik vragen mag? :=
En waar doe je onderzoek naar?

Leuk is dat als ze halverwege, of nog verder in het traject, ineens bedenken dat het anders moet :+

Vientje schreef:
Zou wel een opluchting zijn als het idd gewoon zo werkt, ben nl gewend altijd overal best slim/snel mee te zijn maar in dit project heb ik me eigenlijk alleen nog maar dom en sloom gevoeld, mn op het gebied van schrijven en data analyse :+ Beetje verwarrend nu, want als masterstudent kreeg ik daarover juist heel positieve kritieken.

Er zit mijns inziens dan ook wel een wezenlijk verschil tussen het master en phd niveau..
Denk niet dat jouw ervaring zo vreemd is hierin :)

Hoi susannevdv! Promovenda in het bedrijfsleven dus! Wanneer ga je beginnen?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:46

Kipzel schreef:
Hoi troi! Lijkt me zwaar om te promoveren naast andere werkzaamheden. Waarom ben je er zat van als ik vragen mag? :=
En waar doe je onderzoek naar?

Effect vetzuur suppletie in de flesvoeding op ontwikkeling van de kids op 9 jaar. Zat zijn komt mn omdat ik al een fikse tijd bezig ben en het niet zo leuk meer vindt om drie avonden in de week en elke zondag aan mijn proefschrift te zitten naast mijn 'normale' baan.. Wil weer kunnen paardrijden!

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 15:40

En? Heeft het goede of slecht effecten? :)
Ai.. := ja snap ik :(:)
Hoe lang moet je nog denk je?

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:40

Hoi Kipzel, dat klopt morgen leg ik de laatste hand aan mijn proposal en ik hoop vrijdag het groene licht van mijn tweede promotor te krijgen zodat ik mij officieel kan inschrijven, dus een spannend weekje heb er heel veel zin in. Maar zoals ik het van Troi begrijp kan ik me daar misschien nog weleens in gaan vergissen.

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 16:44

Wat spannend! Veel succes in ieder geval! :D

Ik denk dat iedereen z'n ups en downs heeft in zijn of haar promotietraject. Maar met goede wil van start lijkt me wel zo handig :+

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:48

Ja ze hebben me er eerst ook maar eens een maand of twee goed over na laten denken en als ik het dan nog steeds wilde mocht ik terugkomen en dat is gebeurd.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:18

Kipzel schreef:
Ik denk dat iedereen z'n ups en downs heeft in zijn of haar promotietraject.

Pffff... Zeg dat wel! -O-

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:23

Zeker! En begrijp me goed ik wetenschap geweldig. Werk nu ook als post-doc en zou het nergens voor willen ruilen maar als dingen maar duuuuuren ben je er op een gegeven moment zat van. Ach ja mag ook niet mopperen hoor, werk nu dus als post doc wat eigenlijk gek is gezien mijn gebrek aan titel in een tof team waar ik zeer gewaardeerd wordt en ik heb het gevoel wekelijks beter te worden en vollediger volwaardiger onderzoeker. Tel je zegeningen he?

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 21:25

Maar ik denk dat dat bij elke baan wel zo is..

Meer ups dan downs dus troi :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:26

Mijn baan is volop ups en phd is out of ups...hihihi

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:31

Geeft dan wel een mooie balans :Y) ;)

Welkom suzannevdv! Ben erg benieuwd wat je er van gaat vinden :j Een beetje twijfel is niet erg, zolang je het maar grotendeels ziet zitten. Elke baan heeft voors- en tegens, waarom zou een phd dat niet mogen hebben...

Hier weer een weekendje doorgebuffeld, maar heb eindelijk een artikelversie in kunnen leveren waar ik voor de verandering eens zelf aardig tevreden over ben. Dus het was het waard :)

Vanmiddag hadden we metingen, bleek dat de student-assistent door onverwachte omstandigheden niet kon helpen (moet ivm veiligheid proefpersonen met zijn tweeën zijn), andere twee back-ups konden zo laat ook niet meer hun planning omgooien, STRESS! Gelukkig was collega zo lief om mee te gaan, en nu hebben we weer 2 fatsoenlijke metingen van proefpersonen erbij :)

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 21:39

Fijn is dat als je lastminute toch nog alles geregeld krijgt :j
Zo heb ik vandaag nog twee afspraken voor maandag kunnen regelen. Kunnen mn bachelorstudentjes toch nog snel aan de slag :)

Vandaag weer een overleg gehad met een van mn begeleiders..
Elke keer weer snap ik wel wat ze bedoeld, maar heb ik wel zoiets van 'ja en nu?'
T kwartje wil maar niet vallen :+

Gelukkig heb ik dat met mn andere begeleider niet :=

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:00

Zitten jullie ook hele dagen niets te doen? -O-

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:06

Nou niet echt eigenlijk... Ben de laatste weken gemiddeld 60u bezig met data...

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:29

Ik heb wel werk voor je over? :P Collega en ik zijn echt megadruk op het moment, heb de afgelopen 2 weekenden doorgewerkt. En om het bij te kunnen benen zou ik eigenlijk a.s. weekend ook wat tijd mee moeten pakken, maar ik loop dermate ernstig op mijn wenkbrauwen dat we dat maar ff níet gaan doen :Y)

Had in het begin wel veel van die "open" dagen, waarin je wat literatuur leest, kleine klusjes doet, beetje prakkezeert en schrijft...dat voelt als hele dagen niks doen, maar is wel erg nuttig voor je theoretische basis!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:42

Mag ik me ook melden? Ik heb gister een orienterend gesprek gehad met 2 hoogleraren over een promotieplaats in Nijmegen. Ze leken erg positief! Als de goden mij goedgezind zijn en ik een goede opzet produceer van een willekeurig onderwerp, mag ik hopelijk gaan promoveren op een familierechtelijk onderwerp.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:18

Ik weet het nog niet zeker, maar zit er wel aan te denken om over een paar jaar na mijn Master of Research Master te promoveren. Ik hoop wel dat er tegen die tijd nog plaatsen beschikbaar zijn met al die bezuinigingen. Ik studeer archeologie van Midden Amerika, en dat is al geen heel breed veld. Maar ik hou de optie open om daarvoor (gedeeltelijk) naar het buitenland te gaan.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:37

MacavityL schreef:
Zitten jullie ook hele dagen niets te doen? -O-

Ja destijds ik wel, het schoot echt niet op, er waren geen monsters en kon niets onderzoeken en om nou twee jaar lang 8 uur per dag literatuur te gaan lezen %)

Op een gegeven moment was ik het zat en heb mijn ontslag ingediend...