Postbezorgers op bokt??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:45

Hier nog een Post NL bezorgsters.
Ik heb van 2004 tot 2006 bij de TNT gewerkt en dat was me al uiterste goed bevallen.
In 2007 ben ik verhuisd naar de andere kant van Friesland, heb meerder baantjes gehad maar ben nu sinds 2 weken maar weer richting post gegaan, het bevalt weer (net zoals toen) zeer goed, en ik ga elke dag met plezier mijn werk doen.
Ik doe op een piekdag tussen de 2 en 2 en een half uur mijn route en op een dal dag doe ik er een uurtje over.
Wij hebben alleen jammer genoeg nog geen depot in het dorpje waar ik werk, maar hopelijk is dit snel geregeld.

Maartje1990

Re: Postbezorgers op bokt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:58

die winter is inderdaad niet leuk, ik begon nét toen 't zo óntzettend vroor.... brrr arme vingers mijn eerste ronde heb ik toen 6 uur over gedaan toen in m'n eentje, de eerste keer.... niet leuk met die vrieskou!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 02:25

Het wordt al gezellig druk hier!! :D
Ik zag op het huis-aan-huis rooster dat ik komende week op dinsdag, woensdag én donderdag extra heb.. Jullie ook? Ik vind de folders niet zo leuk haha ;( ook verwarrend.. Ik heb namelijk nogal de neiging om de dag erna ook alle huizen langs te lopen :P

Ik heb er donderdag met de postNL flyers erbij 3 uur over gedaan, vandaag deed ik er maar 1 uur en 45 min over :)
Donderdag had ik 3 tassen en die heb ik in een keer meegenomen haha! Was echt trots op mezelf! :')

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 08:42

Zal ik me hier ook vast even melden?
Dinsdag mee loop dag met de 'oude' postbezorger. En dan mag ik 1 april beginnen.
Heb er vreselijk veel zin in.
Heb het zo'n jaar of 16-17 terug al eens met de kerst gedaan als uitzendbaan. En nu dan mijn eigen dorpie!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 08:43

Hier staat het om 11 uur op depot. Stuk fijner dan 1 uur lijkt me. :=
Ik heb trouwens de mazzel dat ik het om een uur of half 9 al bij het sorteercentrum mag ophalen op de dagen dat ik niet sorteer. O:)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 08:45

Hier wordt het naar mijn huis gebracht, wat een luxe he!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 08:45

Dat is helemaal lekker. :')

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 08:59

Het is hier al bijna 15 km van het dorp waar het depot zit. Dus dan is het wel ideaal dat ze het brengen!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 09:03

:wave: Hier geen PostNL bezorger, maar voor Sandd. Ik bezorg dus twee keer in de week; op dinsdag en vrijdag. Bij Sandd moet je wel zelf je post sorteren, maar dat vind ik wel fijn, want dan kan ik het mooi op de manier doen die voor mij handig is en dat is niet altijd de meest logische manier. :)

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 09:34

hey

Ik meld me ook maar. :D ik werk sinds een paar maanden als postbezorger bij PostNL. En ook mij bevalt het goed.
Het is ook heerlijk te combineren met mn paardjes.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:32

Tellie schreef:
Hier staat het om 11 uur op depot. Stuk fijner dan 1 uur lijkt me. :=
Ik heb trouwens de mazzel dat ik het om een uur of half 9 al bij het sorteercentrum mag ophalen op de dagen dat ik niet sorteer. O:)

Wij krijgen het op een piek dag tussen 12u en 13u binnen, en op een dal dag tussen 10u en 11 u, maar toch begin ik pas met bezorgen om 13.15, dan kan ik namelijk mijn dochter zelf naar school brengen, heb nog een kindje van 1 en die ligt dan op bed (is wel oppas thuis hoor hahaha) dus de oppas heeft het ideaal hier, ik ben zelf weer thuis als de jongste van bed komt en de oudste van school komt, vind het dus ideaal te combineren met 2 kleintjes, vandaar dat ik dit beroep ook weer heb gekozen.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:39

@fleww:toevallig bezorgen wij ook voor sandd.wij bezorgen al jaren en hebben al verschillende gebieden gehad.waar woon jij ergens dat je ook voor sandd bezorgd??

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:41

In de stad Groningen. :j

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:46

Ik werk ook bij de TNT, al een jaar of vier, en deze week zijn bij ons dus de georoutes ingegaan, en de nieuwe manier van bezorgen... ik weet niet hoe lang ik zal blijven werken wat gatverdamme, wat is dat een nare manier van... en alles ligt op z'n gat :n nee, ben er niet blij mee.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:51

Nu er al zoveel postbezorgers aanwezig zijn in dit topic heb ik een vraagje waar ik vandaag mee rondliep.

Met dit mooie weer laten mensen hun honden natuurlijk massaal in de tuin los. Is natuurlijk niet erg, maar in mijn wijk zijn er drie honden die ik niet helemaal vertrouw. Nu heb ik zelf twee honden en ben ik niet snel bang aangelegd, maar deze drie honden zorgen toch voor wat angst. Bij één van de honden hoefde ik gelukkig de tuin niet in als hij toevallig buiten liep en de andere hond is een teckel waarvan ik maar één keer dicht in de buurt hoefde te komen. Maar de derde hond heb ik nu al twee keer in mijn nek gehad. Het is een Golden Retriever, dus ook gelijk een grote hond.

Wat ik mij nu af vraag: wat nou als het een keertje mis gaat? Het is gelukkig nog niet zover gekomen dat ik ben gebeten of zoiets, want het baasje was er gelukkig meestal op tijd bij. Maar wat als ik nou toch eens gebeten wordt?

Heeft iemand als eens zoiets meegemaakt of weet iemand hier iets over. Ik hoop erop dat dat natuurlijk nooit gaat gebeuren, maar met deze vraag liep ik dus vandaag rond :)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:54

Misschien is er de mogelijkheid dat ze een bak ophangen buiten de tuin? Dat hebben hondenbaasjes destijds voor mij gedaan toen ze een grote hond hadden die twijfelachtig tegen me deed.
Voor de rest, als ze niet mee willen werken, en al het echt gevaarlijk word; vragen of het dus anders kan, en anders post meenemen voor een volgende dag. Het is niet de bedoeling dat je jezelf in gevaar brengt.

Zou ik doen, iig.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:59

Wat ik nu vaak bij die Golden Retriever doe, is aan het hek rommelen en daar dan eerst de post uit te zoeken. Meestal is de hond dan wel bij het hek als 'ie buiten loopt. Anders ben ik heel snel heen en weer. De brievenbus staat gelukkig maar ongeveer ander halve meter van het hek af. Maar die hond is helaas iets sneller dan ik ben :P

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:04

:D

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:51

Pff, vandaag mn rooster gekregen, sta ik weer ingedeeld voor een route die ik helemaal niet ken. Wil t best leren maar dan moet er wel even een x iemand met mij mee lopen :)
Al gemeld bij mn leidinggevende, maar die zegt dat ik onderling maar moet ruilen, soms kan je echt zo simpel worden van die vent... :=

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:21

@ Ashley5: Bij mijn buren hebben ze een herdershond die soms losloopt en dat beest valt je echt aan als je gewoon voorbij fietst, mijn broer fietst altijd zo hard mogelijk voorbij zodat die hond 'm niet kan grijpen, wans soms komt hij écht zo hard blaffend aanrennen én hij rent je óók nog eens achterna. Ik stap echter af en zeg heel streng/boos 'FOEI, MARCO BLIJF!' Hij heet dus marco, en dat helpt wel! Beest is eigenlijk veel banger voor ons dan wij voor hem, je moet 'm dat alleen even laten horen :j
En dan blijft hij ook gewoon hoor! Maar of dat voor die honden werkt weet ik niet, maar ik zou me niet tegenhouden dat 't niet jouw honden zijn hoor! Gewoon afstraffen die handel!

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:13

@ Maartje1990
Dat is inderdaad heel moeilijk om andermans beesten maar af te straffen. Maar het is denk ik maar de enige oplossing!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:20

Tja, ik vind dat geen probleem om andermans honden af te straffen, geloof graag dat er mensen zijn van 'het is niet mijn hond dus ik mag 'm niet afstraffen'. Vind ik onzin, als een hond op mij afkomt en foei roepen helpt, dan doe ik dat gewoon hoor, beter dan dat ik dat beest van me af moet trappen. Zullen de eigenaren vást met me eens zijn :Y)

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:33

Merk wel dat beginnende mensen bij de post het werk onderschatten.
Heb regelmatig 'inwerkers' mee die niet begrijpen waarom je een goede conditie moet hebben.
Naarmate de tijd verstrijkt, hebben ze wel een idee waarom. :=

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:19

Of denken dat ze op platte schoentjes het wel redden..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:25

Hahaha jullie maken me nu wel bang hoor hahaha.