Bokkers die de opleiding pedagogiek gaan doen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zirkonia

Re: Bokkers die de opleiding pedagogiek gaan doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:00

Ik heb nu hoorcollege, pedagogische sensitiviteit, theoretische pedagogiek, orientatie op het werkveld, Creatief agogisch werken en leerteam. Ik loop de hele vrijdag stage op een basisschool, dus van kwart over 8 tot half 4 :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:40

hoe gaat het met de bokkers die nu Pedagogiek doen? :)
hier gaat het prima, deze week verslagen inleveren en volgende week maandag een her :)
nu dus wel druk

volgende periode maar 2 dagen in de week les, op dinsdag en donderdag! *\o/*

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:12

Ik mag per 1 februari beginnen met afstuderen, dus ik ga de laatste fase van de opleiding in :D

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:04

ooeeh spannend!

Ik heb mijn her helaas niet gehaald :( dus de P voor dit schooljaar is van de baan...volgend jaar heb ik weer 2 kansen

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:44

Spannend, eslixapie!

Lindy :(:) , dat is even balen! Gelukkig zie je het nog positief in met je twee kansen volgend jaar.

Ik zit midden in mijn tentamenweken. Ik heb twee voldoendes terug, maar ik zit nu al voor de 3e dag aan 1 toets te stressen. Hij moet morgen ingeleverd worden. Gelukkig heb ik er vandaag wel wat meer aan kunnen doen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:50

Leuk dat veel mensen zo te spreken zijn over pedagogiek! :) ik ga zelf volgende week met mijn afstudeer onderzoek beginnen, zit dus in het vierde jaar nu.
De mensen die nog boeken nodig hebben: ik heb nog heel veel liggen, stuur maar een pbtje!

Lau_John

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:52

Ik heb de opleiding afgerond en doe nu een schakeltrject orthopedagogiek :D

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:56

Wauw, Aranel.. wat is Willem leuk! :D

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:59

Aranel schreef:
Leuk dat veel mensen zo te spreken zijn over pedagogiek! :) ik ga zelf volgende week met mijn afstudeer onderzoek beginnen, zit dus in het vierde jaar nu.
De mensen die nog boeken nodig hebben: ik heb nog heel veel liggen, stuur maar een pbtje!

Welke minoren doe je? :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:40

Hihi thanks Ellee! :) Altijd leuk om te horen.

LiiNd_Y (zo dat was even opletten of ik het wel goed overtypte :+ ): als het goed is heb ik nu mijn eerste minor afgerond (wacht nog op mijn cijfer, duimen dus!). Dit is de minor hulpverlening & paarden in Leeuwarden. Erg leuk als je eens kennis wilt maken met 'iets anders', en ideaal, je kunt je eigen paard als studiemateriaal gebruiken!
Vanaf maandag ga ik aan de pedagogiek minor beginnen, dan ga ik Ontwikkelingsstimulering doen. Mijn onderzoek heeft te maken met hoe de overgang van psz - basisschool beter gestimuleerd kan worden en hoe het aanbod op de psz beter kan aansluiten op dat van de basisschool :)
Hoop stiekem dat ik door dit onderzoek te doen (ga het bij een grote organisatie uitvoeren voor kinderdagverblijven, bso's en peuterspeelzalen), mijn kans op een baan, wellicht bij die organisatie, vergroot. Ze hebben nlk ook 'plus' vestigingen voor kinderen van speciaal onderwijs :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 10:21

Ik lees mee, ik wil ook graag pedagogiek doen.. denk ik. Twijfel nog, pabo of SPH lijkt me ook leuk..
En welke school.. weet het nog niet zo goed.. haha

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 10:50

Rebecca, volgens mij zitten we hier allemaal op andere scholen. Dus als je daar wat over wilt weten, kun je dat ook iig vragen.

Een ding weet ik wel, SPH en Pedagogiek hebben een overlapping. Je uitstroom is anders, maar met pedagogiek kun je op veel plaatsen ook als een SPH'er aan het werk omdat er vooral Orthopedagogen werken.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:26

Hulpverlening en paarden zit ik ook aan te denken :j bevalt dus wel goed?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:47

Heb je even een berichtje gestuurd :)

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:52

Zou je die ook naar mij kunnen/willen sturen? :)

Ik ben ook benieuwd!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:58

Done :D

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:36

pff ben nu druk op zoek naar een stage voor volgens schooljaar...valt niet mee, want de meeste instellingen willen alleen 3e jaars.
heb tot nu toe 1 positieve reactie gehad en daar mag ik op gesprek komen :D erg gave instelling is dat! :D

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:34

ik ben net afgestudeerd! ik heb nog een boekenpakket of losse boeken jaar 1-4 te koop voor hbo pedagogiek of sph.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:05

Ik heb deze studie gedaan en afgerond en was en ben er erg enthousiast over :) Leuke leerstof, uitdagende opdrachten en voldoende stage-tijd. Ik heb de opleiding in 3 jaar gedaan ipv 4 ivm MBO-vooropleiding waardoor ik uitstel kreeg. (uiteindelijk veel langer ivm studievertraging door omstandigheden, ging alleen om mn afstudeerproject)
Als je de (jeugd)zorg in wilt kan ik deze studie erg aanbevelen. Zelf heb ik deze studie gedaan bij Inholland Amsterdam, dat was de dichtstbijzijnde mogelijkheid. Tegenwoordig zijn er veel meer mogelijkheden dus verdiep je goed in wat bij je past!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:51

Voor wie nog een studiegerelateerde bijbaan zoekt is het onderstaande waarschijnlijk heel interessant Ik werk zelf als studentbegeleider bij Inzowijs en ik ben gebeld of ik een meisje in Rhenen wil begeleiden. Nu studeer ik nog en ik begeleid al iemand dus daarom heb ik deze zorgvraag niet aangenomen, maar wie weet is het iets voor jou of iemand die je kent!

Je zal een 14-jarig meisje met PDD-NOS gaan begeleiden in Rhenen. Het gaat om 1 keer per week (op woensdag of in het weekend) 3 uur begeleiden. Als je meer informatie wilt over waar dit meisje mee geholpen wil worden, stuur me dan even een pb.

Inzowijs heeft ook nog andere zorgvragen lopen in verschillende plaatsen. Ga naar de website van Inzowijs voor het aanmeldformulier en meer informatie over deze organisatie. 'Inzowijs biedt begeleiding aan kinderen, jongeren en jong volwassenen in de leeftijd van 2 t/m 23 jaar. De problematiek van onze doelgroep is uiteenlopend. Wij begeleiden veelal kinderen met een pervasieve ontwikkelingsstoornis (o.a. Autisme, Asperger, PDD-NOS), maar ook met bijvoorbeeld MCDD, ADHD en ODD. Daarnaast vallen kinderen met angststoornissen, verstandelijke en soms ook lichamelijke beperkingen binnen onze doelgroep. Ons uitgangspunt is dat wij de zorg afstemmen op de vraag van de ouder(s)/verzorger(s).'

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:18

Egopost! :D Na maanden zoeken heb ik eindelijk een stageplek voor volgend schooljaar! :D

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:46

* Schopt dit topic omhoog O:) *

Hier ook pedagogiek, aan de HvA en ik ga morgen vragen of ik misschien jaar 1 en 2 tegelijk kan doen.
Ik hoop het, maar ben bang van niet. ;(

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:16

Je hebt wel een vooropleiding, dus is proberen wel waard!

Woensdag beginnen de lessen weer voor mij.
Donderdag weer voor het eerst naar stage! zin in! :D

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:20

Hoeveel eerste jaars zijn er bij jullie?

Vorig jaar waren wij met 200 eerste jaars, nu zijn het er 235 :oo

zijn er zo veel pedagogiek studenten, zijn daar maar zo weinig bokkers van :P

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:36

Ik heb geen idee, zal het morgen eens vragen.
Weet wel dat de helft bij ons niet is komen opdagen (helemaal niet erg, kleinere klas is veel fijner).
Maar vandaag tijdens een hoorcollege zat het toch aardig vol.
Idioot veel, gelukkig valt de helft af (als het niet meer is) :+